Frisør i Bergen

Medlem
23. nov. 2013
Innlegg
350
Sted
Bergen
Forholdsvis enkelt å forstå hva jeg her vil spørre om. Noen som har frisørsalonger i Bergen sentrum å anbefale? Er det noen som har erfaringer med S. Elholm frisør for eksempel? Ligger ved DNS. Herrefrisør er pluss, men alt for dyrt kan det ikke være ettersom jeg er student.

EDIT: Kan legge til at jeg er noe konservativ angående hårsveis, så frisører som foretrekker sidecut og den slags er ikke helt det jeg ser etter.
 
HFM. Ren herrefrisør/barberer, rå på klassiske herrefrisyrer.
Usikker på pris, men mener jeg har pleid å betale umder 500kr.
 
Når du beskriver deg som a) student og b) konservativ er det bare ett valg. Ur herrefrisør ved Kalmarhuset. Byens om mulig billigste klipp, frisørene snakker som oftest ikke Norsk så ulidelig snikksnakk er ikke et problem og med unntak av at de er litt usikre på dette med centimeter og millimeter er det helt upåklagelig.
 
Frisør i Bergen? Da jeg bodde der for 5-6 år siden gikk jeg til et sted på Vestre Torggate, Scott herrefrisør der en Iraker? klippet håret mitt for 150 kroner, gjort på 10-15 minutter, klipping i rasende fart med glimrende resultat, jeg er selv "konservativ" og var meget fornøyd. Ingen grunn til å betale 500 kroner for noe som tar mindre enn 30 minutter, 1000 kroner timen for å klippe håret? Det er unødvendig å betale så mye når resultatet uansett er klin likt.

Sparer heller de pengene og bruker de på klokker ;)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Scott brukte jeg den gangen jeg hadde hår å klippe, veldig trivelig fyr som kan jobben sin og er billig. Er det HFM som fikser skjeggpryden på en ordentlig måte?
 
Frisør i Bergen? Da jeg bodde der for 5-6 år siden gikk jeg til et sted på Vestre Torggate, Scott herrefrisør der en Iraker? klippet håret mitt for 150 kroner, gjort på 10-15 minutter, klipping i rasende fart med glimrende resultat, jeg er selv "konservativ" og var meget fornøyd. Ingen grunn til å betale 500 kroner for noe som tar mindre enn 30 minutter, 1000 kroner timen for å klippe håret? Det er unødvendig å betale så mye når resultatet uansett er klin likt.

Sparer heller de pengene og bruker de på klokker ;)

Akkurat poenget med en noenlunde rimelig klipp :) Om bare noen her med en Speedy Pro hadde funnet ut at de ikke trengte den lenger så hadde jeg vært en svært glad gutt :mrgreen:
 
Etter å ha prøvd ut utallige frisører har jeg i omtrent halvannet år kun klippet meg hos Thomas på Tell frisør i Øvregaten. Det er kanskje dyrt men jeg syns det er verdt det. Smil fra øre til øre etter hver hårklipp :)
 
For å oppdatere egen tråd; etter litt over ett år uten å ha klippet håret måtte jeg omsider ta turen til frisøren for noen uker siden. Gikk til Elholm og satt meg til å vente, ettersom han ikke tar timebestillinger. På døren hang det en lapp som sa at det stengte halv fem, men jeg satt meg først i frisørstolen rundt ti over fire og like etter det kom enda en inn som fikk klippet seg etter meg.

Tenkte at han da gjerne ville gjøre seg raskt ferdig, men den gang ei. Etter møysommelig klipping ble han omsider ferdig - 45 minutter senere. Svært fornøyd med klippen, særlig med tanke på at utgangspunktet var nokså begredelig etter at jeg ble klippet på et vors kvelden i forveien. Kostet ikke mer enn 295 kroner, i sterk kontrast til frisøren jeg brukte i Asker, som tok 370 kroner for ti minutter. Definitivt mer fornøyd med Elholm, så nå vet jeg hvor jeg skal klippe av meg all den tid jeg befinner meg i Bergen. Virkelig å anbefale.
 
For å oppdatere egen tråd; etter litt over ett år uten å ha klippet håret måtte jeg omsider ta turen til frisøren for noen uker siden. Gikk til Elholm og satt meg til å vente, ettersom han ikke tar timebestillinger. På døren hang det en lapp som sa at det stengte halv fem, men jeg satt meg først i frisørstolen rundt ti over fire og like etter det kom enda en inn som fikk klippet seg etter meg.

Tenkte at han da gjerne ville gjøre seg raskt ferdig, men den gang ei. Etter møysommelig klipping ble han omsider ferdig - 45 minutter senere. Svært fornøyd med klippen, særlig med tanke på at utgangspunktet var nokså begredelig etter at jeg ble klippet på et vors kvelden i forveien. Kostet ikke mer enn 295 kroner, i sterk kontrast til frisøren jeg brukte i Asker, som tok 370 kroner for ti minutter. Definitivt mer fornøyd med Elholm, så nå vet jeg hvor jeg skal klippe av meg all den tid jeg befinner meg i Bergen. Virkelig å anbefale.
Sigurd Elholm er stedet å gå! Jeg tar både hår og skjegg hos han, og får alltid et perfekt resultat og en hyggelig, old-school, barberer-prat. I tillegg serverer han sladder og små historier om byens prominente personligheter:)
 
Cutters rett nedenfor Fløybanen. Husk å vask ditt eget hår.

299,- for klipp, freshe lokaler, og et genialt konsept for oss som ikke ønsker å bruke masse tid hos frisøren.