Franck Muller. Hva mener folket?

UJU

Støttemedlem
Medlem
23. jan. 2010
Innlegg
6.320
Sted
Vestlandet
Siden det bokses ut den ene klokken råere enn den andre her på sonen for tiden venter jeg i spenning på den første Franck Muller.:mrgreen:

AP er nærmest allemannseie. Patek'er går det nesten tretten av på dusinet.
Noen sporter ALS, og helgull Rolex er studentklokke.;)
Utboksing av stålsub til over 50 lapper kommenteres omtrent med "grattis med supervanlig hverdags beater".:p
Vi har til og med fått gleden av å se en RM.:eek:
Så! Hva med en Franck Muller dere?

Jeg digger dem, men skjønner lett at de ikke faller i smak hos alle.
Hva sier dere til en Crazy Hours?
PVD-belagt hvitt gull. Noe mer dekadent enn det får vi det ikke.:mrgreen:

8880-NR-crazy-colort-dreams.png
 
Redigert:
Synes også Conquistador GPG er heftige saker. Kanskje ikke like kul om 20 år?

GPG-all-cd-noir-SC-RED.png
 
Liker mye av det Franck Muller produserer. Spesielt Casablanca er stilren og elegant. Eller hva med en tidlig Crazy Hours?
Uansett. Just do it! Frack Muller er godt innafor!
 
Jeg liker Franck Muller svært godt. Synd de er såpass vanskelige å oppdrive på det norske annenhåndsmarkedet. Er ikke trygg nok på kontinuiteten i klokkesmaken til at jeg tør å kjøpe en slik ny.
 
Veteranene her på forumet husker sikkert at jeg hadde noen Franck Muller til salgs på Finn innimellom for noen år siden.
Jeg likte historien deres å hadde vell en 5-6stk iløpet av 3-4 år.

Den jeg likte best var Franck Muller Vegas Roulette.
Den hadde jeg både i stål og i Rosegull, stål modellen av Vegasen solgte jeg i Norge. De andre gikk til London.
Den har faktisk en fullt fungerende Roulette på skiven, hadde det mye gøy med de Klokkene der.
Men de var vanskelig å flippe i Norge, å kostet meg endel kroner :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
Hvis du liker dem så kjør på, men hva f... mener du med 13 på dusinet?

Det at jeg har en, og naboen har hatt to er vel i hvertfall litt uvanlig eller?
 
Selv synes jeg enkelte RM og de andre i denne tråden egentlig bare er kaotiske å se på. Noen ser også ut som noe plastikkfantastisk. Prislappen på ei klokke imponerer meg ikke, fordi det finnes klokker som ser ut som en smeltet Smartis-is og koster millioner. Det finnes selvsagt flotte klokker som koster skjorta.

Selv synes jeg f. eks. en Seiko Stargate går utenpå alt som så langt er nevnt i denne tråden. :eek:
 
  • Liker
Reaksjoner: Jensen92 og Frost
men hva f... mener du med 13 på dusinet?

@Solli

He he. Må leses med glimt og en klype salt i øyet, eller hvordan det nå var igjen...:p
Mener bare at det er så mange fine klokker her på sonen at det skal jammen meg være sært for å få folk her inne til å lette på øyenbrynet. Begynner vi å bli litt blasert?;) Men. det er nok en annen diskusjon.

Gudskjelov er disse litt vanskelig å få tak i her på berget. Kikket på disse da jeg var i Barcelona. De ser utrolig fete ut i virkeligheten.
 
Redigert av en moderator:
Synes også Conquistador GPG er heftige saker. Kanskje ikke like kul om 20 år?

GPG-all-cd-noir-SC-RED.png

Det finnes mye flotte Franck Muller, men det blir de tidlige Casablancaene og Long Islands.
Den på bildet her blir litt for "Fusion" watch for meg. Franck Muller har gått litt feil vei.
Kan sammenlignes litt med Det som Rolex har gjordt med Yachtmaster II Everrose/stål og Sjokotona,
I mine øyne er de på feil spor der ;) (Brannfakkel?)

;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hopalong
Konservative Rolex blir hardt straffet når designavd. tilsynelatende går bananas !
Når de strekker strikken med sjokotona,-og søker mot markedskreftene i present time,blir det ufødte barn gyllent og noe utsatt for rykter om at enten far eller mor har vært på 'julebord' meg ditto gleder !
 
Redigert:
@UJU - utrolig flott oppsummering av eieforholdet og klientellet til de ulike merkene :p


Franck Müller har fantastiske klokker. For noen måneder siden var jeg i en aldri så liten budkrig om en WG FM. Turte ikke fyre på de siste kronene som trengtes for å dra inn denne, nettopp grunnet tidligere nevnt annenhåndsmarked. Jeg er avhengig av å kunne selge klokken for å kunne kjøpe meg noe nytt, da jeg ekstremt sjeldent beholder klokken i mer enn ett år.

Et godt eksempel: For ett år siden hadde jeg en AP RO, Rolex Sub 114060, Rolex Sub 16613 og Baume & Mercier Hampton. Halvt år etter det var klokkeboksen lettet til Tudor Date-Day, Patek Philippe Ellipse, 114060 og Baume & Mercier Hampton. I dag eier jeg Tudoren og en Rolex Daytona 116519(WG).



Så for meg er det viktig å kunne flippe videre, nettopp fordi jeg er så utrolig fascinert, og har stor trang for å prøve noe nytt.



PS: Skal nevnes at Tudoren kjøpte jeg til frøkna, så selvom den ligger å opptar plassen i min klokkeboks om nettene, så er den vel strengt tatt ikke min?
 
Redigert av en moderator:
Selv synes jeg enkelte RM og de andre i denne tråden egentlig bare er kaotiske å se på. Noen ser også ut som noe plastikkfantastisk. Prislappen på ei klokke imponerer meg ikke, fordi det finnes klokker som ser ut som en smeltet Smartis-is og koster millioner. Det finnes selvsagt flotte klokker som koster skjorta.

Selv synes jeg f. eks. en Seiko Stargate går utenpå alt som så langt er nevnt i denne tråden. :eek:

Takk!
 
Grisestilig!
En simpel like holder ikke her...:);)

:rolleyes::). Tack, den skiljer sig helt klart från mängden

Stor är den också, 55*39mm vilket är gränsfall för mig även om kassen ligger fint böjd rund handleden. Smart lösning på gummi bandet också vilket gör att den sitter bra trots storleken.

 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: BosseSvenson