Forslag til utdrikningslag i Bergen

TomB

Støttemedlem
Medlem
25. jan. 2010
Innlegg
4.306
Sted
Trondheim
Jeg er i den heldige situasjon at jeg skal arrangere et utdrikningslag i Bergen i løpet av kort tid. Jeg er langt i fra lokalkjent og håper derfor at det er noen her inne som har noen gode tips til aktiviteter. Vi blir ca 10 stk i 30 årsalderen og må finne på noe actionfylt tidlig på dagen før alkoholen tar oss ;). Senere bør vi finne noe god mat i et uformelt miljø hvor vi kan få lov til å ha det morro før vi går videre ut på byen. :p
Alle tips verdsettes!
 
Kunne det vært noe å snakke med sjøkrigsskolen og høre om de kunne vært interessert i en liten øvelse der brudgommen er hovedperson? Ser for meg at det er helt kurant å være james bond for den dag. Dere hopper tandemhopp ut over fjorden og blir plukket opp av en rib som selvfølgelig jages av sinte "russere".


Jeg har kansje for god fantasi men... hvis ikke du tar telefonen får du aldri vite om det er mulig:)
 
Vi spilte paintball på sist utdrikningslag. Det var ganske morsomt for alle sammen. Rafting kan være en idé dersom det er mulighet for det i Bergens-området.

Ellers er det jo en schlager å bestille tandemhopp til brugdommen ja :)
 
Rafting er en en mulighet, men da må du nok til Voss. Mulig at det r for tidlig på sesongen, det må du nesten høre. men da snakker vi ca 1,5 t kjøring hver vei fra Bergen.

Jeg har sendt en kar i tandem paraglider fra Ulriken. Det var stilig! Samme mann ble også sendt på CD-innspilling ute i Sandviken. Alt ble filmet + gitt ut på CD, og vi andre koret. Hilarious! :D

Jeg har også vært med på paintball. Du finner adressene via google, jeg har dem dessverre ikke.

Beachvolley på Skansemyren har jeg også vært med på, men det er vel neppe aktuelt i april? :)

Jeg tror du skal ha veldig gode kontakter på Sjøkringsskolen for å få dem med på et utdrikkingslag hehe.

Vanskelig å foreslå spisesteder, dersom dere skal spise før dere er altfor påseglet er det vel bare å bestille bord som vanlig et sted? Og da er det jo nok å ta av. Kanskje et av stedene på Zachen? Da sitter man midt i sentrum og man kan nyte utsikten mot Vågen. Ja, jeg tror jeg ville valgt Zachen.

Lykke til! :)
 
Paintballutstyr kan også leies, for så å reise til et sted selv. Jeg har drevet og skutt malingskuler ute på Hjelteryggen blant annet. Var også på blåtur ute i Åsane og spilte der, rett etter avkjørselen mot Salhus. Når jeg tenker over det så har Bergen dårlig tilbud på action!

Uformelt miljø ja..hehe.. jeg har spist og drukket godt på Salsa i neumanns gt noen ganger, kjøper du nok drikke der så venter de en stund med å be dere roe ned ;) Derfra er jo også veien kort til byens lokale strippeklubb som vel er obligatorisk? :D
 
Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, bortsett fra at jeg er kommet litt lengre i prosessen. Vi holder kalaset i Oslo. Først skal vi drite ut brudgommen på relativt harmløst vis, så har vi bestilt bane og opplegg for curling. Brudgommen er storfan, men har aldri prøvd det, og i motsetning til feks fallskjermhopp, får hele laget være med på moroa. Jeg kan også anbefale paintball, det er veldig moro. Etterpå blir skal vi lage mat i felleskap, så muligens konsert eller ut på byen.
 
Takk for tips gutter! Ulriken er booket. Da er det bare å satse på godvær. Fikk nesten lyst til å prøve en flygetur selv. :D
 
Bumper denne.

Er i samme sitasjonen sjølv.
Planen var å stikke til Voss for vintunnel, juvvandring++.
Sjølvsagt har alle skyteglade i Norge valgt å legga landskyttarstemnet til Voss den helga.
Dette medfører at ALT av overnatting i området er fullbooka.
Har sendt ut eit par forespørslar til event byrå på Voss - og håpar dei kan hoste opp eit opplegg inkl overnatting.

Alternativ plan har me ikkje - men bør kanskje få.
Finne gode alternativ i Bergen. Paragliding frå Ulrikken er absolutt ikkje dumt. Paintball er jo og ein sikker vinnar.
Andre gode tips?
Vert ca 15 stk - og målet er at brudgommen får eit par opplevingar før alle har det kjekt saman (gruppeaktivitet).

Gode tips mottas med takk:)