Forsikring av bil

Medlem
5. feb. 2011
Innlegg
244
Sted
Oslo
Hei,

jeg vurderer bytte av bil, men sliter med å finne et forsikringsselskap som gir "god" pris (eller pris i det hele tatt). Planen er noe i retning 997 C4 eller C4S, men f.eks If har aldersgrense på 35. Der får jeg altså ikke forsikriet bilen før om cirka ti år...

Pt har jeg en god løsning hos If, med 70% bonus osv., men ettersom de ikke kan tilby noe ved bytte av bil så får jeg se meg etter noe annet.

Noen som har erfaring med eller forslag til forsikringsselskap som tilbyr noe som helst i disse baner? :confused:
 
Har du prøvd Frende forsikring? Jeg fikk ganske gunstige avtaler der hvertfall. Da jeg var 27 hadde jeg en åttesylindret relativt rask Mercedes, kostet omtrent det samme som en 220cdi i forsikring.
En annen ting du bør ta med i regnestykket er hvor enkle de er på oppgjør. IF, Gjensidige og DnB er veldig bra, Tryg og Codan har en tendens til å være litt mer vrange. Har også hatt skade hos frende, og jeg fikk raskt, enkelt oppgjør.

Jeg har ikke vært forsikret hos alle sammen, men jeg jobber tett opp mot forsikringsselskapene, og har mine erfaringer derfra:)
 
Jeg hadde 911en forsikret hos NAF. Er forøvrig flere tråder om dette i Porsche klubben - medlemskap anbefales :).

Uansett, NAF og Dnb er historisk ganske ok på 911. Aldri hørt om alders greia hos if, men de kan ikke nekte deg en pris. De kan dog prise seg ut.
 
Takk for tilbakemeldinger! :D
Har brukt litt av dagen til å høre rundt.

If sier jeg må være over 35, og nekter.
Gjensidige skal ha 43.000. (!!)
DNB skal ha 19.000.

det begynner å nærme seg noe med andre ord...