Forberedelse for salg; To do or not to do?

Medlem
27. sep. 2011
Innlegg
577
Sted
Oslo/ Kolbotn
Hei folkens. Jeg skal rotere litt i boksen, og har en 16610LN V- serie som skal ut. Den ble servet i 2014, og fungerer så presist som en slik klokke skal. Jeg vil imidlertid ikke sende fra meg noe som ikke er helt på stell, og vurderer å få den åpnet/ trykktestet og eventuelt tatt en service om det skulle være behov for det.

Hairlines og et par overfladiske riper på lenken har den; Lett polering eller la ny eier bestemme selv?

Hva hadde dere gjort? Droppe og bare legge ut for salg, eller kjøre en liten "EU-kontroll" før man legger ut?
 
Hvis du vil sitte igjen med så mye penger som mulig hadde jeg droppet service, men gitt lenka en superlett oppbørsting så den ser strøken ut. Min erfaring er at
1. En Submariner trenger ikke service såå ofte
2. Pengene du bruker på service får du ikke igjen når du selger klokka

Personlig ville jeg solgt den som den var og latt alt være opp til neste eier, men da får du kanskje noen tusenlapper mindre.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og OBJ
Veldig enig med det overnevnte.

Spesielt polering av kassen er det veldig ulike meninger om, og da er det best å overlate valget til ny eier. Hvis man polerer kassen risikerer man å redusere antallet aktuelle kjøpere.

Så lenge klokken fungerer og går innen rimelighetens grenser, ville jeg heller ikke utført service. Ikke sikkert det er behov for service de neste årene heller. I 2024 ville jeg kanskje begynt å vurdere service uavhengig av om klokken går som den skal, men dette er det sikkert ulike meninger om:oops:
 
Ops...! Jeg tenkte motsatt og sendte min til service "for sikkerhets skyld" - ingen indikasjoner på servicebehov utover en i overkant treg bezel og en litt løs spenne (men det er jo greit å kunne selge noe man kan stå 100% inne for). Så får vi se hvordan det slår ut på pris - brenner uansett neppe inne med en stål-Sub' i disse dager :)
 
Jeg tenker også at en ad service og 2 nye år garanti og eget Rolex service cert at du faktisk får igjen kronene det koster og enda mere trøkk når du legger ut! Uten service vil jo folk prute tilsvarende service pris nesten uansett! Null stress med polering eller hos ad da de er blitt super flinke!
 
Redigert: