Finnes bra full-entreprenør/prosjektleder for hus-oppussing i Akershus/Romerike?

speedieThomas

Støttemedlem
Medlem
15. mars 2017
Innlegg
1.432
Sted
Utenfor Oslo
Ok, her er greia.

Begynner å bli på overtid med en del prosjekter på huset, min kone viser tegn på utålmodighet. Jeg sliter med å finne partner/leverandør som kan hjelpe meg, siden jeg tenker litt anderledes enn de jeg kjenner i nærområdet. Jeg aner imidlertid at endel folk her på forumet tenker som meg, så vi prøver:

Små og store ting som skal gjøres: drenering, nye vinduer, skifte veranda, skifte ut en vegg/fasade med glass, oppgradere og bygge om kjøkken, med mer, med mer. Noen av dem henger sammen, og har indre avhengigheter jeg ikke nødvendigvis ser.

Alle jeg kjenner går bare for "finn billigst mulig utenlandsk svartarbeidende håndtverker for hver ting, og sett ham igang!" That's not my game.

Selv har jeg ti tommeltotter, og siden jeg driver et selskap selv så har jeg ikke tid eller overskudd til å være prosjektleder og detaljstyre ørten håndtverkere som uansett kan mye mer enn meg.

Jeg trenger en aktør som holder i alle trådene, som agerer som en god prosjektleder, som holder meg oppdatert på skjema/utfordringer, som kan hjelpe meg med tradeoffs og kommer til meg med valgene jeg ikke vet jeg må ta, før de tas for meg og blir et problem. Stor bonus om de i tillegg har tilgang på en arkitekt som kan hjelpe meg å tenke på de større jobbene.

Jeg bruker gjerne norske håndtverkere, og betaler det godt arbeid og ryddig kommunikasjon koster.

Finnes slike leverandører i Akershus/Romerike-området? Help a brother out! :) Det er kanskje andre som også ville ha nytte av dette.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: daghoi
Ok, her er greia.

Begynner å bli på overtid med en del prosjekter på huset, min kone viser tegn på utålmodighet. Jeg sliter med å finne partner/leverandør som kan hjelpe meg, siden jeg tenker litt anderledes enn de jeg kjenner i nærområdet. Jeg aner imidlertid at endel folk her på forumet tenker som meg, så vi prøver:

Små og store ting som skal gjøres: drenering, nye vinduer, skifte veranda, skifte ut en vegg/fasade med glass, oppgradere og bygge om kjøkken, med mer, med mer. Noen av dem henger sammen, og har indre avhengigheter jeg ikke nødvendigvis ser.

Alle jeg kjenner går bare for "finn billigst mulig utenlandsk svartarbeidende håndtverker for hver ting, og sett ham igang!" That's not my game.

Selv har jeg ti tommeltotter, og siden jeg driver et selskap selv så har jeg ikke tid eller overskudd til å være prosjektleder og detaljstyre ørten håndtverkere som uansett kan mye mer enn meg.

Jeg trenger en aktør som holder i alle trådene, som agerer som en god prosjektleder, som holder meg oppdatert på skjema/utfordringer, som kan hjelpe meg med tradeoffs og kommer til meg med valgene jeg ikke vet jeg må ta, før de tas for meg og blir et problem. Stor bonus om de i tillegg har tilgang på en arkitekt som kan hjelpe meg å tenke på de større jobbene.

Jeg bruker gjerne norske håndtverkere, og betaler det godt arbeid og ryddig kommunikasjon koster.

Finnes slike leverandører i Akershus/Romerike-området? Help a brother out! :)

Ta kontakt med @jacek. Firmaet hans har gjort mye for meg de siste årene. Ikke de billigste, men leverer på tid og kost. Jacek holder i alt, så du trenger bare å forholde deg til han.
 
Gjør alt iht alle regler og forskrifter som finnes.
Du kan spise middag i sortert søppel ved arbeidsdag slutt.
Han stiller spørsmål før avgjørelser tas.
Anbefaler kvalitetsløsninger med begrunnelser.
Holder i hele prosjektet, drar inn det som trengs av spesialister (rør, strøm, flit, tak, snekker, etc).
Holder seg til oppgitt pris og tid.
Møter opp 5 min før hver eneste avtale.
Holder til på Rykkin, så gjør sikkert oppdrag på Romerike når han hjelper meg i Oslo.
Hyggelig!
Prosjekt hos meg nå: bygger nytt rom, endrer takkonstruksjon, skifter tak, bygger bad.

Sender deg kontaktinfo og navn på PM.
 
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Jobber i kontakt med flere entreprenører, både de minste, mellomstore og veldig store.
Ville tatt kontakt med De Lilla (https://www.delilla.no/) og hørt om de var interessert. De har flere yrkesgrupper in-house, og etter egen erfaring god kontroll på prosjektene de er involvert i.
Sjekk gjerne ut med 2-3 selskaper før du bestemmer deg, kan fort være prisforskjeller i 20-30%-klassen.
Sjekk ut at selskapet har sentral godkjenning dersom arbeidet de skal gjøre krever dette.
Sjekk ut selskapets økonomi/kredittsjekk i forkant av avtaleinngåelse.
Ikke betal på forskudd, betalinger utføres underveis som arbeider gjøres eller i samsvar med de verdier som tilføres eiendommen.
 
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Kan anbefale Smestad Bygg!
Anders Smestad er tømrer, og innehar våtromssertifisering.Han har også lærling i bedriften
Han ordner det meste vedrørende eneboliger, med unntak av graving/grunnarbeid, vann og el.
De kommer alltid til avtalt tid, og gjør jobben ferdig på avtalt tid- de er spesielt gode på eldre trehus/sveitserstil.
En meget trivelig kar som aldri problematiserer, men finner løsninger på det meste!
Fakturaene du får er også meget edruelige!!!
 
Bumper en 2 år gammel tråd for gjenbruk :) Interessert i kontakt med et firma som gjør totalrenovering i det som idag heter Nordre Follo.

Vurderer å ta over barndomshjemmet, der må det en grundige renovering til. El-arbeid, rørlegger , flytte et par vegger, bytte vinduer.
Trådstarter beskriver behovet glimrende:
«Jeg trenger en aktør som holder i alle trådene, som agerer som en god prosjektleder, som holder meg oppdatert på skjema/utfordringer, som kan hjelpe meg med tradeoffs og kommer til meg med valgene jeg ikke vet jeg må ta, før de tas for meg og blir et problem.Stor bonus om de i tillegg har tilgang på en arkitekt som kan hjelpe meg å tenke på de større jobbene.»

Tips taes mot med takk.
Kan være interessent å høre fra @speedieThomas , selv om det er gått to år.