FC Analytics

Tommytott

Støttemedlem
Medlem
18. juli 2015
Innlegg
198
Sted
Bergen
Hei godtfolk,

Jeg har en Frederique Constant Analytics jeg bruker til å "kvalitetssjekke" klokkene mine på hjemmebane med, og jeg må si den fungerer ypperlig. Men, før helgen prøvde jeg å måle amplituden og beat error på min Prometheus Poseidon, men det virker som at FC ikke klarer å "lese av" klokken. Har noen vært borti dette før, evt med andre apparater? Den har ingen problemer med andre klokker, f eks Big Pilot. Kan det ha noe med tykkelse på godset i klokken å gjøre?
55726488_10161502138945175_3597296824232181760_n.jpg
 
Slike måleapparater er veldig avhengig av kvaliteten på mikrofon, så jeg vil tro at en slik dings har noen begrensninger. Er det noen mulighet for å justere følsomheten på mikrofon? Det er vanlig på stasjonære apparater.
 
Slike måleapparater er veldig avhengig av kvaliteten på mikrofon, så jeg vil tro at en slik dings har noen begrensninger. Er det noen mulighet for å justere følsomheten på mikrofon? Det er vanlig på stasjonære apparater.
Ingen sånne innstilingsmuligheter meg bekjent.. Får kun legge inn frekvens, "lift angle" evt "auto".
 
Jeg hadde en sånn en stund. På mine klokker var det 30/70 om den klarte å få avlesninger. I tillegg gikk det sjelden å repetere avleseningene rett etterpå. Så du har nok flaks om din virker ypperlig for deg. Så ja, jeg tror det er klokkeavhengig om man fanger opp bra nok signaler til å få ok avlesninger.

Jeg gikk for en Weichi 1000 til en tusenlapp fra Kina. Den virker på alt og gir troverdige og repeterbare målinger.

Lars Birger