Fartssperre: Audi

Medlem
5. feb. 2011
Innlegg
244
Sted
Oslo
God ettermiddag,

Audi har - som flere tyske bilprodusenter - sperret bilene sine til en maks toppfart på 250km/t.
Ved å legge en bunke med sedler til på bordet kan man få toppfart økt (les: hevet sperren) til 280km/t.

Spørsmålet mitt er: vet noen om det er mulig å fjerne sperren fullstendig?

Garanti har jeg ikke på bilen (kjøpt brukt) og jeg har irritert meg over det faktum at den stanger i 280km/t når det, mest sannsynlig, bor potensiale for noen km/t mer under panseret.

K
 
Vet ikke om en eneste bane i Norge man kommer opp i disse hastighetene, banebil eller gatebil?
 
Det finnes andre land en Norge, @andres;) TS Racing fjernet hvertfall toppfartssperra på forrige bilen min med hell. Den nåværende bilen trenger det dessverre ikke noen fartssperre..
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Hva skal du egentlig med 280 km/t? Kjøre deg i hjel?
Hastighet har aldri drept noen. Og forskjellen på bråstoppen fra 250 til 280 har nok ikke allverden å si på sluttresultatet. Jeg kan forstå en justering av hastighetsbegrensning i Tyskland, men i Norge er det et begrenset behov for slikt.
 
Ikke meningen å være frekk altså, men en liten tankevekker. Har sett noen stygge dødsulykker grunnet uvøren kjøring i min tid og det er ikke spesielt hyggelig.. derfor litt slenging med leppa.

Når det er sagt så ikke kødd med Audi!! @Thomas84. Audi er best :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84
Vet ikke om en eneste bane i Norge man kommer opp i disse hastighetene, banebil eller gatebil?

Er en helt vanlig Audi RS5. Har overhodet ikke planer om å kjøre i 250 (eller mer) i Norge. Tyskland derimot...

Hva skal du egentlig med 280 km/t? Kjøre deg i hjel?

Hva skal man egentlig med bil? Kjøre seg i hjel? Hva skal man med brødkniv? Kutte deg i hjel? Jeg tror du skjønner hva jeg mener..
Svaret på spørsmålet ditt er veldig enkelt: Personlig synes jeg det er gøy og spennende å kjøre fort. Fart og spenning. I egen bil. (Sistnevnte nevnes for å slippe svar som: "men da kan du jo bare gå på TusenFryd å ta berg-og-dal-bane!")
 
Er en helt vanlig Audi RS5. Har overhodet ikke planer om å kjøre i 250 (eller mer) i Norge. Tyskland derimot...

Hvis du allerede har hevet sperren til 280, hvor mye mer kan du da få ut av en "helt vanlig" RS5?
Er det virkelig verdt pengene?
 
Hvis du allerede har hevet sperren til 280, hvor mye mer kan du da få ut av en "helt vanlig" RS5?
Er det virkelig verdt pengene?

Det er noe usikkert. Tipper den stopper et sted mellom 290 og 305.
Om det er verdt pengene er nettopp det jeg skal finne ut så fort jeg får sjekket hvor og hvordan jeg kan fjerne sperren.
 
Er vel lite vanlig med en RS5, og det å spørre en ihuga bilentusiast om det er verdt en bunke penger for å øke/fjerne fartssperren, er vel ekvivalenten til å spørre en her inne om det er verdt pengene å kjøpe en Kermit kontra en vanlig :p
Alt er rasjonelt i egne øyne :)


Tipper den RS5en i friskt driv på langslettene på Nürburgring er ganske heftig!

Jo da jeg ser den. Er selv forholdsvis motorinteressert så jeg forstår absolutt at folk bruker penger på dette. Mitt poeng var at jeg trodde ikke det var så mye mer å hente enn 280 km/t på en vanlig (som jeg vet ikke er helt vanlig) RS5.
Det går vel ikke akkurat fort fra 280 og oppover så du skal ha ganske god plass for og få utnyttet fjerningen av sperra. Jeg kjenner ikke Nurburgring så godt men det er mulig RS5 klarer 280 + der.

Men for all del bruk gjerne penger på både fjerning av sperre og kanskje litt tuning så får man utnyttet det lettere også :)
 
Redigert: