Farsdagpresang til meg selv

Medlem
3. aug. 2014
Innlegg
192
Sted
Bergen
Bestilte meg en Bond-Nato til min Seamaster Quartz med sort skive og bezel.
Tok også med et snodig verktøy som skal brukes til denslags, og en Volum 2 av boken "nesten velkledd".
Gleder meg til pakken kommer.
Noen tips til en fyr som aldri har fjernet lenker selv? Noe jeg bør passe på?

Takk til Tidssonen.no for flott nettbutikk.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11 og raknes
En flott gave dette.

Noen kjappe tips:
1. Se en kort video eller to om "bracelet removal" eller lignende på YouTube. I videoen jeg linker til kan du spole rett til 16:20.
2. Vær tålmodig. Å fjerne spring bars, kalt baretter på norsk, kan være en real seanse. Er uret noen år gammelt kan fjærene være litt vrien. Det er likevel ikke umulig, selv om det kan føles sånn.
3. Pass på at du ikke riper opp kassen for mye, og at verktøyet får godt grep om kanten til baretten.
4. Lytt godt etter hvis baretten skulle finne på å fly til værs eller på tvers av stuen.
5. Bruk briller hvis du er like dum som meg og sikter på ditt eget øye fremfor ut i stuen. Dette gjør du heldigvis kun én gang.
6. Hvis du presterer å både ripe opp kassen, stikke deg selv til blods og miste baretter i prosessen: Det er ingen skam å få en urmaker til å gjøre dette på 30 sekunder. Bare litt.

Håper du blir fornøyd med natoreimen, for det er lettere å fjerne en lenke enn å sette den på igjen. ;)
 
Redigert:
En flott gave dette.

Noen kjappe tips:
1. Se en kort video eller to om "bracelet removal" eller lignende på YouTube. I videoen jeg linker til kan du spole rett til 16:20.
2. Vær tålmodig. Å fjerne spring bars, kalt baretter på norsk, kan være en real seanse. Er uret noen år gammelt kan fjærene være litt vrien. Det er likevel ikke umulig, selv om det kan føles sånn.
3. Pass på at du ikke riper opp kassen for mye, og at verktøyet får godt grep om kanten til baretten.
4. Lytt godt etter hvis baretten skulle finne på å fly til værs eller på tvers av stuen.
5. Bruk briller hvis du er like dum som meg og sikter på ditt eget øye fremfor ut i stuen. Dette gjør du heldigvis kun én gang.
6. Hvis du presterer å både ripe opp kassen, stikke deg selv til blods og miste baretter i prosessen: Det er ingen skam å få en urmaker til å gjøre dette på 30 sekunder. Bare litt.

Håper du blir fornøyd med natoreimen, for det er lettere å fjerne en lenke enn å sette den på igjen. ;)


Hehe. Takker for gode (og skremmende) tips.
Tror jeg stikker innom Bjerke om lenken protesterer i det hele tatt.
Forsøker uansett selv.
I dette galehuset med to unger som leker om kapp, skal det godt gjøres å høre noe som helst treffe bakken. Tenker dette blir en natteaktivitet.

Gleder meg uansett. Sett noen bilder på Guggel, og det virker som kassen kler den Natoen særs godt.
 
  • Liker
Reaksjoner: raknes
Hehe. Takker for gode (og skremmende) tips.
Tror jeg stikker innom Bjerke om lenken protesterer i det hele tatt.
Forsøker uansett selv.
I dette galehuset med to unger som leker om kapp, skal det godt gjøres å høre noe som helst treffe bakken. Tenker dette blir en natteaktivitet.

Gleder meg uansett. Sett noen bilder på Guggel, og det virker som kassen kler den Natoen særs godt.


Et godt tips er å bruke teip bak på kassen ved barettene, da minsker du faren for riper.

Du kan jo alltids øve deg litt på klokka til f.eks kona.
 
  • Liker
Reaksjoner: TrondBond
Et godt tips er å bruke teip bak på kassen ved barettene, da minsker du faren for riper.

Du kan jo alltids øve deg litt på klokka til f.eks kona.

Veldig godt tips! Tape skal jeg klare.
Kan nevne at jeg kjøpte en Speedmaster til fruen på en flyplass for noen år siden.
Hun er veldig glad i uret, men har ikke stilt den siden hun fikk den. Bruker den kun som pynt, og mener at klokken på iphonen holder lenge.
Hun har imidlertid mistet den i badegulvet minst to ganger.
Bjerke har sendt den til Sveits begge gangene, med påfølgende faktura på hhv 8.000,- og 10.000,-
En ripe fra eller til, kan ikke skade
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro og Audjoh
Jeg var også nybegynner inntil for veldig kort tid siden. Men har heldigvis ikke hatt noen problemer, selv om det kan være en tålmodighetsprøve når baretten fyker over stuegulvet for femte gang på rad.

Men èn ting, og du er ikke den eneste jeg har sett som har kommentert at klokka faller i flisene på badegulvet. Er det ett sted man ikke skal legge klokka under noen omstendigheter så er det på vasken på badet. Den kommer til å falle i gulvet før eller siden.

Ellers: gratulerer :) Jeg kjøpte premium Bond-NATO fra TS-shoppen for en måned siden. Synes den kler BlackBayen min veldig godt :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis og Gubben11