Første kjøp - Omega Speedmaster Reduced - Tips?

Medlem
9. des. 2018
Innlegg
3
Sted
Halddn
Hei, jeg skal gå til innkjøp av en Omega Speedmaster Reduced. Har lest meg litt opp på nettet hva jeg bør sjekke opp osv. men lurer på om noen her inne har noe gode tips til hva jeg bør sjekke.

Videre hvordan bør jeg gjøre det med betaling, bankoverføring? Bør jeg ha en kontrakt som blant annet innholder at klokken er ekte osv.? Klokken blir solgt med garantibevis og sertifikat, eske osv.

Jeg ser at det ligger noen annonsert på finn.no alt fra 13 000kr til 20 000kr, noen høyere enn dette. Det jeg lurer på er hva er hva er verdt å betale for en slik. Vil prisene holde seg? Hva kan også service på en slik klokke koste?


Helt til slutt kan jeg godt sende link til noen av de annonsene jeg har tittet på, hvis noen ønsker dette for å gi meg noe tips.
 
Første bud må være at du har en selger du stoler på.
Det er (litt for) mange kjeltringer der ute som selger klokker, og det er kjipt å få en murstein i stedet for en fin klokke. Klokken kan selvfølgelig også være fake, men det er mindre sannsynlig med en "reduced", da disse er mindre populære og prisene lavere.

Jeg ville derfor startet med hvor denne annonsen er, og om selger har noen referanser.
Et pluss vil for eksempel være om du handler fra en etablert forumdeltager på feks TS (her) i stedet for på Finn.no. Handler du fra utlandet vil mva og gebyrer komme i tillegg. (Blir det fortsatt en gunstig pris?)

Lykke til!

8
 
Første bud må være at du har en selger du stoler på.
Det er (litt for) mange kjeltringer der ute som selger klokker, og det er kjipt å få en murstein i stedet for en fin klokke. Klokken kan selvfølgelig også være fake, men det er mindre sannsynlig med en "reduced", da disse er mindre populære og prisene lavere.

Jeg ville derfor startet med hvor denne annonsen er, og om selger har noen referanser.
Et pluss vil for eksempel være om du handler fra en etablert forumdeltager på feks TS (her) i stedet for på Finn.no. Handler du fra utlandet vil mva og gebyrer komme i tillegg. (Blir det fortsatt en gunstig pris?)

Lykke til!

8
Takk for svar! Det er en fra finn.no, og vi har en avtale på at vi skal dra innom en urmaker som kan få gått over klokken før det eventuelle kjøpet. Da blir det også en f2f handel, så foreløpig virker dette veldig sikkert. Tenker også å lage en kontrakt på kjøpet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel