Explorer II z-serie 16570 40mm kjøpt ny 2007

Medlem
29. mars 2018
Innlegg
9
Sted
Bergen
Jeg har hatt klokken siden den var ny for 11 år siden. Vurderer nå å selge den, men er blitt gjort oppmerksom på at viserne på klokken er feil type. Jeg har nemlig sølvfargede på hvit bakgrunn. Klokken har aldri vært på service og den er kjøpt hos urmaker Bjerke. Hva råd gir dere meg? Mulige kjøpere blir jo skeptisk når ting ikke er sånn det skal være.
 
Her er bilde av den
 

Vedlegg

  • IMG_2201.JPG
    IMG_2201.JPG
    111,8 KB · Visninger: 0
Jeg har hatt klokken siden den var ny for 11 år siden. Vurderer nå å selge den, men er blitt gjort oppmerksom på at viserne på klokken er feil type. Jeg har nemlig sølvfargede på hvit bakgrunn. Klokken har aldri vært på service og den er kjøpt hos urmaker Bjerke. Hva råd gir dere meg? Mulige kjøpere blir jo skeptisk når ting ikke er sånn det skal være.

Viserne ser sorte ut på det bildet du har lagt ved, som jo skal stemme med slik det skal være. Er det bildet som "lyver" eller har jeg misforstått spørsmålet?
 
Denne er nok originalt en med sort skive. De har sølvkanter på visere og markører mens den hvite har sorte kanter.
Det er derfor det ikke er rett frem å bytte fra sort til hvit på disse uten også å bytte visere.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
Hvis denne er kjøpt hos Bjerke er det vel bare å ta en tur innom og finne ut av det.
Det blir vel også et spørsmål om denne egentlig er sort eller hvit originalt. Jeg vet ikke om det fremkommer av papirene på disse klokkene. Har du disse?
 
Ja, har alle papirer,boks etc, men ingenting der som informerer om hvilken farge urskiven skal være. Som W for White eller B for Black .
 

Vedlegg

  • IMG_2170.JPG
    IMG_2170.JPG
    113 KB · Visninger: 0
Pussige ting som dette skjer faktisk nå og da.
Var det ikke en Sub med Seadweller bezel her for noen år siden?
 
Er det et klistremerke på ytterboksen som er sort eller hvit? Rundt klistremerke. Det kan jo gi en indikasjon, om den opprinnelig skulle være sort eller hvit eller?
 
Har selv vært Rolexkunde hos Bjerke. Du bør ringe de med en gang og få de til å rydde opp. Om de bytter skiver på nyklokker og selger dem som nye, urørte originale, så høres det høyst merkelig ut. Bjerke er nok like interessert i å rydde opp i feilen de har begått som det du er! Å komme 11 år etter kjøpet den er ingen ting, en Rolex´ levetid er ment å vare i opptil flere år enn deg og urmakeren til sammen!
 
16570 som ble solgt i USA har ‘WHITE DIAL’ eller ‘BLACK DIAL’ printet i sertifikatet. Dette ble sikkert gjort i flere land, men ikke i Norge.

I USA hadde også ytterboksen en liten rund hvit eller svart sticker for å indikere farge på skiven, men vet ikke om dette var vanlig i Norge.
 
  • Liker
Reaksjoner: Amund
Takk for alle innspill, jeg kontakter urmakeren og ber dem sette inn riktige visere. Kanskje de kan gi den en gratis service når de først må åpne den. Kommer tilbake og forteller hvordan dette gikk.
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere og Amund