Everest remmer med endeledd for Rolex

Medlem
30. juli 2014
Innlegg
345
Hei!

Jeg har begynt å gjøre litt Rolex-research, særlig rettet mot dette med remmer og Rolex. Jeg er ikke så glad i lenker, og jeg synes dette var en fabrikant jeg vurderer - dersom jeg går for Rolex da. De har endeledd tilpasset de fleste modellene, valgbart med gummi, croco og ulike lærremmer. Nålespennen som følger med er tilpasset utseendet til Rolex spenner. Litt dyre er disse pakkene, men så ganske bra ut:

http://www.everestbands.com/collect...-for-the-rolex-sea-dweller?variant=2220308356

Har noen erfaringer med disse? Er de verdt pengene?
 
Jeg har to stk, en brun og en sort med endeledd. Ser bra ut og kvaliteten oppleves som god. De er litt stive i starten, men blir raskt bedre. Jeg har dog kun hatt mine på polar og subC.
Vil tro du blir fornøyd om du liker rem bedre enn lenke, da disse passer perfekt på ved lugs og er lette å bytte av og på:)
 
Takker så mye for tilbakemelding! Det er mulig jeg banner i kirken her, men jeg synes ur på rem ser generelt bedre ut enn på lenke. Og særlig Rolex får et helt annet uttrykk når de kommer på rem. Jeg så på Rolexforum at det var en som laget endeledd spesielt myntet på bruk av rem. Men han sluttet på et tidspunkt å ta imot bestillinger, og da kom Everest opp som et alternativ da jeg søkte litt rundt.

Veldig bra at endeleddene er lette å ta av og på, noe av poenget med remmer er at det skal være lett å bytte etter situasjon og humør. Her er Panerai-eiere litt bortskjemt med et godt hurtigskift-system på en del modeller, og gjengede bars på andre modeller. Jeg ble aldri 100 % venn med Bergeon barettverktøyet da jeg hadde ur som brukte springbars, så alt som gjør ting enklere er kjærkomment.
 
Custom endlinks finnes fortsatt på eBay til en relativt billig penge.

"Problemet" med Everest er jo at endeleddene er faste, og derfor mener jeg hver enkelt rem blir unødvendig dyr. Fordelen er jo den spesialdesignede spennen.

Men jeg ville nok heller bestilt ett sett med custom endlinks også masse straps fra Hodinkee e.l.
 
Jeg kan se at det er prismessig en del å hente i å ha et sett med endeledd og mange ulike remmer. Jeg trodde man kunne bytte om på endeleddene til Everest, men der altså faste på remmen de kom med. Det gjør ting dyrere ja.
 
Var kanskje litt uklar, de er faste ja og er festet med vanlige springbars. Jeg er uansett fornøyd og tør anbefale de:)
 
Jeg kjøpte 2 stk fra Everest nå nylig, en sort skinn og en brun alligator. Enig i at prisene er litt stive, hjelper jo ikke med den svake krona heller:) Tror jeg havnet på ca 3300' for alligator og ca 2500' for skinn inkl frakt/toll. (De legger ikke ved cites-dokumentasjon på alligatoren, men skled uansett pent gjennom tollen) Kvaliteten tror jeg skal være bra, endeleddene passer perfekt.
7a68af486765dfe38d0c9c487ca3e573_zpskxfnfh1h.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: miczer
Ser veldig bra ut! Endeleddene ser ut til å passe, og remmene står fint til urene.
 
Enig i at rem på Rolex ser bra ut, særlig på eldre sportsur. Er selv ute etter en litt røffere rem som vil stå i stil med en velbrukt kasse og patinert skive. Noen forslag?
 
Tja, nå har jeg ingen spesifikk Rolex-kompetanse på remmer, mine referanser er hentet fra Panerai. Jeg synes noen, men ikke alle ammo-remmene er relativt tøffe. Denne karen her er ganske brukbar: http://mjleather.com/

Hvordan slike remmer blir på en Rolex har jeg ikke sett live, men det kan være det blir ganske brukbart. Ellers kan jeg anbefale Toshi straps, Greg Stevens Design, Rob Montana - alle skal tilby 20 mm og 21 mm remmer, jeg sjekket nå.
 
Jeg kjøpte akkurat disse ende leddene på ebay : http://www.ebay.com/itm/22135100087...48&var=520223547349&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Tenkte det kunne være fint at det midtre leddet var litt lengre enn sideleddene.

Etter å ha sett disse bildene som Gunnystraps la ut blir jeg nødt til å kjøpe en grønn croco til Hulken. Han skriver "It's real crocodile hide, in uncolored state, then I apply the color." Så da forstår jeg det som at det er ekte krokodille, hvor han har tilsatt farge.

Ville dere gått for Gunnystraps sin, eller vet noen om andre alternativer?

Untitled-1-Recovered_zpsgk3wwpnr.jpg

gunnystraps_zpsbdkj3pft.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Vegard
Jeg har et problem på min 114060. Kanten kassen ganger opp reimene og de ser ikke bra ut..

2hwh4y9.jpg


r9mmxj.jpg


Tror en investering i noen endeledd fikser dette problemet!