Etter et år med koronanedstenging

Status
Stengt for ytterligere svar.
psyopz.jpeg
 
Er det ikke en egen tråd for konspirasjonerteorier og alternative virkeligheter?

Sier du covid-19 er mye verre enn 1968 Hong Kong influensaen (som drept opp til 4 Millioner) da Woodstock var på gang med 500 tusen mennesker tett i tett i 1969?
Jeg lever ikke i et alternative virkelighet meg...
Koronavirusene er absolutt ikke noe nytt og fortjener ikke at hele verden vrir seg i det som er blitt.
woodstock.gif
 

Everybody?

Majoriteten i verden er imot hele "lockdown" politikken som ble ført og det er bare starten.
Politikerne vet det godt.
Det handler ikke om hva JEG tenker.
Faktisk, livet mitt har ikke skiftet på noen måte siden 2019.


Derimot, det som er interessant er å se på hele politisk spektrum der...
germ.jpeg
 
Folk må komme seg ut fra lille Norge.
Det handler ikke om min personlig mening.


"Jonathan Sumption was once the epitome of the Establishment — a brilliant barrister who represented the Government in the Hutton enquiry, Supreme Court Justice, supporter of the Remain campaign and esteemed historian of the Hundred Years’ War.
But then Covid happened."


 
Tyskland er vel ikke hele verden. Og hvor «korrekt» og representativt er utvalget?
En vanlig problemstilling innen statistikk.
Man kan styre en undersøkelse inn mot det resultatet man ønsker ved hvem man spør og hvilke spørsmål man stiller.
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
Tyskland er vel ikke hele verden. Og hvor «korrekt» og representativt er utvalget?
En vanlig problemstilling innen statistikk.
Man kan styre en undersøkelse inn mot det resultatet man ønsker ved hvem man spør og hvilke spørsmål man stiller.

Men manifestasjonene i Tyskland, Danmark, Frankrike, Sverige, England etc mot denne politikken er basert på hva da?
Følger du hva som skjer i utland gjennom andre medier enn de norske mediene?
Jeg har familien min som bor utenfor Norge og vet kanskje en del du ikke vet om.
Sov godt du...
 
Sier du covid-19 er mye verre enn 1968 Hong Kong influensaen (som drept opp til 4 Millioner) da Woodstock var på gang med 500 tusen mennesker tett i tett i 1969?
Jeg lever ikke i et alternative virkelighet meg...
Koronavirusene er absolutt ikke noe nytt og fortjener ikke at hele verden vrir seg i det som er blitt.
Vis vedlegg 237930

Har ikke påstått noe som helst om hvilken pandemi eller sykdom som er værst, det får medisinsk ekspertise ta seg av.
Naturlig nok er ikke folk flest positive til lockdown, fordi det påvirker frihet, jobb, inntekt osv.. De aller færreste er positive til noe som påfører en tilsynelatende uforholdsmessig ulempe for seg selv. Folk flest er egoister. Ingen liker å betale penger i skatter og avgifter heller, men det er vel en forholdsvis omforent oppfatning om at det er en smart måte å finansiere felles velferd og sikkerhet på. Jeg undres på hvordan opinionen hadde vært dersom coronaviruset var dødeligst for små barn, og ikke «noen eldre mennesker på et sykehus / sykehjem som ingen ser»...
 
Et lite visdomsord....



Det første bud er ganske lett,
de som er flest har alltid rett.

Tenk alltid på hva folk vil si,
og ta den sterkestes parti.

Og tviler du, så hold deg taus
til du ser hvem som får applaus.

Tenk nøye ut hva du bør mene
det kan bli dyrt å stå alene.

Følg ingen alt for høye krav,
men si hva du har fordel av.

Si alle hva de gjerne hører,
gå stille gjennom alle dører.

For sannhet bringer sorg og nød,
mens daglig løgn gir daglig brød.

Gå aldri oppreist. Snik deg frem,
og gjør deg varm i alle hjem.

Husk ingen mann kan roses nok,
slik bygger mann en venneflokk.

Og i et brødreparadis,
har du din livspolis.

Av sladder husker du hvert ord,
til bruk i neste sjefskontor.

Men ingen tankefull sjel forteller,
et ord den ham som ryktet gjelder.

Hvis siste bud blir respektert,
da er din fremtid garantert!

Følg dristig med i kamp mot troll,
men vis fornuftig måtehold.

Skrid tappert frem i livets strid,
en time forut for din tid.
----------
Og så kan hver og en tolke disse ord på sin måte.
Noe tror nok de er av nyere dato. Der tar de i alle fall feil. Disse velvalgte ord er av Jens Bjørneboe.

Det passer i alle fall godt også i dag.

8
 
Har ikke påstått noe som helst om hvilken pandemi eller sykdom som er værst, det får medisinsk ekspertise ta seg av.
Naturlig nok er ikke folk flest positive til lockdown, fordi det påvirker frihet, jobb, inntekt osv.. De aller færreste er positive til noe som påfører en tilsynelatende uforholdsmessig ulempe for seg selv. Folk flest er egoister. Ingen liker å betale penger i skatter og avgifter heller, men det er vel en forholdsvis omforent oppfatning om at det er en smart måte å finansiere felles velferd og sikkerhet på. Jeg undres på hvordan opinionen hadde vært dersom coronaviruset var dødeligst for små barn, og ikke «noen eldre mennesker på et sykehus / sykehjem som ingen ser»...
Det er vel en relativt stor forskjell på spedbarn og folk over gjennomsnittlig levealder? Tenk samfunnsøkonomi.
 
Jeg er en godt bereist mann som har besøkt de flotteste og verste hølene på jord. Og har familie i flere verdensdeler.
Sover godt jeg.
Vis vedlegg 237952

Og jeg er en tenåring som har vokst opp i en liten landsby, har aldri vært noen sted og er dritt naiv.
Heldigvis finnes det folk som deg som kan våkne meg opp fra min forvridd virkelighet fordi jeg forstår meg ikke i hva som foregår i verden og hvorfor statene gjør det de gjør, spesielt når vi er truffet på nytt av svartedøden.

Jeg vil gjerne få hjelpen din til å forstå hva som foregår med statene og hvorfor de oppfører seg sånn siden vi lever i et bærekraftig økonomisk paradis hvor alt kan bare fortsette som det gjør...
Altså, vi vet alle sammen at økonomi og politikk har ingenting å gjør med hverandre... Ikke sant?
Eller gjør de det?

Takk for hjelpen din: vi ses der.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.