Et sveitsisk ur som ikke går helt som et sveitsisk ur

Medlem
19. mai 2015
Innlegg
1
Sted
Levanger
Hei,

Har frekventert forumet mer eller mindre regelmessig et par-tre år, men nå tar jeg fjær og blekkhus fatt for å kanskje få svar på et spørsmål som har tynget meg noen dager.

Kjøpte meg en ny Rolex Explorer for vel 2 år siden hos AD her i Norge, og den har, ikke overraskende, gått svært presist frem til for noen dager siden. Oppdaget plutselig at den var ti minutter for sen i løpet av en halv dag. Reagerte naturligvis med sjokk og vantro, men med svette hender og høy puls lyktes jeg i å stille den tilbake til den tid resten av samfunnet forholder seg til, noe den også holdt i to dager før det samme skjedde igjen nå i dag. Som lyn fra halvdunkel himmel var den nok en gang fem minutter for sen, noe som må ha skjedd bare i løpet av den halvtimen jeg lot være å se på den. Den går altså pinlig nøyaktig, men plutselig er den way off igjen.

1. Hva kan dette skyldes?
2. I hvor stor grad vil dette legge press på studentøkonomien?
3. Er dette noe som dekkes av garanti?

Håper noen kan besvare ovennevnte spørsmål.


I all ærbødighet og med største hilsen
Ikke invistor

Andreas
 
Hei,

Har frekventert forumet mer eller mindre regelmessig et par-tre år, men nå tar jeg fjær og blekkhus fatt for å kanskje få svar på et spørsmål som har tynget meg noen dager.

Kjøpte meg en ny Rolex Explorer for vel 2 år siden hos AD her i Norge, og den har, ikke overraskende, gått svært presist frem til for noen dager siden. Oppdaget plutselig at den var ti minutter for sen i løpet av en halv dag. Reagerte naturligvis med sjokk og vantro, men med svette hender og høy puls lyktes jeg i å stille den tilbake til den tid resten av samfunnet forholder seg til, noe den også holdt i to dager før det samme skjedde igjen nå i dag. Som lyn fra halvdunkel himmel var den nok en gang fem minutter for sen, noe som må ha skjedd bare i løpet av den halvtimen jeg lot være å se på den. Den går altså pinlig nøyaktig, men plutselig er den way off igjen.

1. Hva kan dette skyldes?
2. I hvor stor grad vil dette legge press på studentøkonomien?
3. Er dette noe som dekkes av garanti?

Håper noen kan besvare ovennevnte spørsmål.


I all ærbødighet og med største hilsen
Ikke invistor

Andreas

1BD4DCBD-EF89-4B2F-9814-C8A09C2E305E.jpeg


Er det en garantisak, så dekkes det. Har du skadet noe ved uforsiktig bruk, så kan det godt være du må koste på den noe. Det sagt, så har jeg aldri hatt høye kostnader ved små feil. Hadde en Panerai inne hos Bjerke for kort tid siden, hvor det var en skadet del på urverket. Siden klokken hadde en god ding i seg, så konkluderte Bjerke med at skaden skyldtes uforsiktig bruk. Endte opp med noen tusenlapper i kost. Den var innunder garanti.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel