Erfaringer med Jaeger LeCoultre Master Control?

Medlem
25. nov. 2008
Innlegg
3.275
Hei!
Faren min er på utkikk etter en ny dressklokke til seg selv. Han har forelsket seg i Jaeger LeCoultre Master Control. Er det noen her på sonen som har erfaring med nevnte klokke?

På forhånd takk,
Marius
 
Tja...
Sånn bortsett fra at det er et av tidenes vakreste ur, med et fantastisk manufacture urverk, holder unik kvalitet og er fra det som etter min mening er verdens, uten sammenligning, fremste urprodusent, så er det et helt ok ur.:D:D:D
 
Jeg har en av forgjengerne, Master Grande Taille på 37mm.

Jeg har brukt denne praktisk talt hver dag siden jeg fikk den for et snaut halvår siden, og blir bare mer og mer glad i den.

Nå liker jeg design fra 50- og 60-tallet, og denne treffer meg midt i hjertet. En enkel og ryddig skive som på grunn av en fantastisk finish aldri blir kjedelig. Og selv om jeg ikke kan se det, så vet jeg at det tikker et fremragende urverk inni kassen.

Godfølelse, rett og slett.


IMG_0475.jpg
 
Det er i detaljene ikoner skapes?

Se hvordan remmen er bøyd for å matche kassen. Kan være tilfeldig, men jeg tviler. :p
 
Det er i detaljene ikoner skapes?

Se hvordan remmen er bøyd for å matche kassen. Kan være tilfeldig, men jeg tviler. :p

Det er nok ikke tilfeldig. Vet man kan bestille dette på remmer, men det koster en del ekstra da det ikke er så vanlig.
 
Det er forresten pink gold versjonen han er int. i. Noen tips om andre klokker i samme prisklasse han bør sjekke ut? Har tipset han om Zenith, men han liker jaeger'n bedre. Har også tipset han om Reverso, men han liker bare runde klokker...
 
Det er forresten pink gold versjonen han er int. i. Noen tips om andre klokker i samme prisklasse han bør sjekke ut? Har tipset han om Zenith, men han liker jaeger'n bedre. Har også tipset han om Reverso, men han liker bare runde klokker...

Når vi skal opp i samme prisklasse som gullversjonen, går det jo an å vurdere noen komplikasjoner i stedet for gull. Jeg har selv en Master Eight Days som jeg er fantastisk glad i: http://www.jaeger-lecoultre.com/na/en/watches/master-control/master-eight-days
 
Godt poen Bollapinnsvin, men han er ute etter et gullur. Etter at jeg arvet hans gamle Omega savner han litt edelt metall :)
 
JLC Master Control (ref: 1398420) er en klokke som frister veldig. Har alltid sagt at dersom jeg skal ha meg et skikkelig dressur, må det bli JLC.

Dette uret vil være perfekt i julen :)

@ Frodo: Hva betyr "1000 hours" på rotoren?
 
Det er et testprogram som JLC utfører på klokkene sine (alle?)
De har en video om det her [video=youtube;qXtf0zfHu9w]http://www.youtube.com/watch?v=qXtf0zfHu9w[/video]
 
Det er et testprogram som JLC utfører på klokkene sine (alle?)

Det er riktig, men det er ikke alle av JLCs ur som gjennomgår denne test.

JLC lanserte i 1992 sin egen meget omfattende "1000 Hours Control” test. Dette gjelder blant annet Master Control og enkelte i Reverso Grande-serien.
Urene blir underlagt omfattende testing i 1000 timer, og er en kvalitetstest som ligger langt over COSC-kravene (uten at COSC i seg selv er noen benchmark). En JLC som har gjennomgått "1000 Hours Control" får dette behørig markert/stempplet på baksiden av kassen.

Forøvrig underskriver jeg på Master Control som dress-ur.
Et særdeles classy ur, med urverk få er i nærheten av.
 
Hva med glashutte senator modellene? Ligger kanskje høyere i prisklasse når de er i rosegull.
 
@ Frodo: Hva betyr "1000 hours" på rotoren?


Nå ser jeg andre har rukket å svare på spørsmålet, Sponon.
Som sagt er det et segl som bekrefter at uret er testet i 1000 timer i forskjellige posisjoner.
Merk også at på en del ur er seglet i gull. Og det er ganske pussig at man har valgt en så massiv gulldetalj på et sted som ikke synes for andre.
Forklaringen skal være at det gjør at uret ligger mer stabil mot armen. Og det funker.
Som en annen sa, kjennetegnes kvaliteten på urene i detaljene.
Det opplever jeg absolutt at stemmer med Jaeger!:cool:

For ordensskyld; mitt vakreste ur - uten sammenlignging:

543c09e0.jpg
 
Jeg kan bare slutte meg til lovordene om JLC generelt og dressurene deres spesielt. Andre lager finere sportsur, men JLC lager etter min mening de peneste klassiske dressurene på markedet:
JLC.jpg