Erfaring med service hos Swatch Group?

Medlem
30. nov. 2018
Innlegg
3
Sted
Lørenskog
Hei

Har en speedmaster sapphire (kjøpt på finn. Klokken er kjøpt 2019 norsk AD) som jeg fikk tilbake fra swatch group forrige uke. Han sa de hadde tatt en full service på den. 2 ganger denne uken har viseren på timekronografen ikke gått tilbake til 12 da jeg har restatt den. Dette blir da 3. gangen denne er inne på 3 måneder.

Første gang sendte jeg den fordi sekundviseren til krono ikke var rett på 12. Da jeg fikk den tilbake stoppet den opp 2 ganger ila en dag. Urmakeren sa han fant et bøyd hjul. Nå blir det 3. gangen. Er det noen som har erfaring med swatch group her? Kan man kreve noe nå som det er 3. gang den må inn?
 

Vedlegg

  • E809BB74-E3A0-4EAD-B66B-27ABF3A8ADC6.jpeg
    E809BB74-E3A0-4EAD-B66B-27ABF3A8ADC6.jpeg
    106,9 KB · Visninger: 0
Har opplevd lignende. Kjøpte ny Seamaster hos urmaker i Oslo. Den holdt ikke tiden godt nok, så urmakeren sendte den til servicesenteret til Swatch Group på Kalbakken. Seamasteren kom tilbake ganske kjapt, men jeg opplevde samme problemet. Den gikk i retur til servicesenterert, via urmakeren, men denne gangen tok ting lang tid. Da jeg til slutt fikk den tilbake var alt i orden - og jeg fikk beskjed om at de hadde sendt den til Sveits for full service, jeg fikk med deler som var skiftet og papirer på utført service. Vet ikke hvorfor de sendte den til Sveits, men mulig det handlet om kapasitet, de har vel kompetanse på huset.
 
Jeg har bare positive erfaringer med de og anbefaller å booke service ved personlig levering og henting.
Kjedelig å lese a dere opplevde noe annet, jeg antar at dere var bare noe uheldig.
 
Jeg hadde min Omega Ploprof på service der for en feil på dykkerforlengelsen. Rent bortsett fra at det tok litt lang tid, som forsåvidt var forståelig i og med at det var akkurat i begynnelsen på pandemien og det ikke var full bemanning der, har jeg ingenting å utsette på dem.
 
Jeg hadde en Planet Ocean der for mange år siden pga en garantisak. Tok direkte kontakt i stedet for å gå gjennom forhandler. Ingen problemer
 
Leverte den inn på mandagen som var nå. Har ikke hørt noe siden det. Han skulle observere og se om han fant feilen. Sist jeg leverte den inn så sendte han inn lenke inn til sveits for en lett polish. Fikk ny bezel, pushere og krone. Kjempefornøyd med kundeservicen til urmakeren jeg har vært i kontakt med hver gang. Men synd at det ikke har gått så bra med uret.