Er brune såler på svarte pensko innafor?

Medlem
10. okt. 2010
Innlegg
1.156
Sted
Oslo
Kjapt spørsmål til alle som er opptatt av å kle seg "korrekt". :)
Er det ok med brune såler på svarte pensko til svart dress osv. Slik som dette:
ME212C01B-Q11@12.jpg
 
Nei - passer ikke spesielt godt IMHO. Er i retning hipsterish og ikke "korrekt".

// KAB
 
  • Liker
Reaksjoner: mutriakis
Det var vel det jeg fryktet. Fine sko, da.
Enig i det, men det blir for uformelt. Mulig du kan slippe unna med det til mørke jeans på byen, men jeg tenker med en gang at det er litt "45-åring uten stilsans som prøver for hardt". Snobbete som jeg er. For å gi det en klokkereferanse: tenk på at det er som å sette gummirem på en dressklokke i gull. Spiller ingen rolle om remmen er fin, det blir feil til bruken.
 
  • Liker
Reaksjoner: mutriakis
^
Samma her. :) Er jeg så harry at jeg bruker TT Rolex, så er jo en TT-sko godt innafor.

Personlig synes jeg derimot spenner er fydda og ikke innafor noe som helst.
 
Enig med flertallet her - kanskje man kan bruke dem til jeans, eller til en svært uformell dress, men med tofarvet lær kjøper man bare unødvendige problemer for seg selv. Til svart dress ville jeg definitivt ikke brukt dem, med mindre jeg ønsket å demonstrere for allverden at jeg var en hemningsløs rebell.


Bare før 18.00, er det ikke så - @Hopalong? Svaret er vel, om du bryr deg nå - så kommer du til å tenke på det senere,,,,,,,,

Den regelen mener jeg hører hjemme på kleshistorisk museum, sammen med røkejakken, nattluen og bowlerhatten. Ihvertfall sålenge de fleste andre, estetisk viktigere, reglene virker å ha blitt glemt.