Er 7s26 dødsdømt nå?

Larsnie

Støttemedlem
Medlem
26. okt. 2015
Innlegg
808
Sted
Oslo
Er det noen modeller igjen som bruker 7s26 nå som SKX endelig er gått ut av produksjon og Seiko 5 får en ny vår med de nye pseudo-SKX'ene?
Eller har jeg ikke skjønt det riktig når jeg har fått det for meg at hele Seiko 5 -serien er lagt ned til fordel for de nye sportsdykkerene?

Om 7s26 blir avlivet, bør man være litt trist da?

Lars Birger
 
Er det noen modeller igjen som bruker 7s26 nå som SKX endelig er gått ut av produksjon og Seiko 5 får en ny vår med de nye pseudo-SKX'ene?
Eller har jeg ikke skjønt det riktig når jeg har fått det for meg at hele Seiko 5 -serien er lagt ned til fordel for de nye sportsdykkerene?

Om 7s26 blir avlivet, bør man være litt trist da?

Lars Birger
Har SKX egentlig gått ut av produksjon? Jeg kjøpte da nylig min n'te 007? Har jo hørt ryktene i lang tid, men kan ikke se at butikken har stengt ennå?

Uansett relevant spørsmål, det er vel ikke så mange modeller som bruker dette urverket lenger. Men det er vel strengt tatt ikke så farlig om det blir faset ut etter min mening...
 
"Alle" sier i alle fall at SKX007/9 er gått ut nå. Det har de forsåvidt sagt før også, men med innføringen av 5 Sport dykkerne som er "like" og puttet pent inn i en serie, sammen med strømlinjeformingen av Seikomodellene i Presage, Prospex og 5 (hovedsaklig) er det jo grunn til å tro at de avslutter modellen etter 24 år. Ikke er de å finne på Seikos hjemmeside heller, men det er ikke verdens mest oversiktlige sted.

Det virker så troverdig at den er ute at jeg endelig somla meg til å kjøpe en SKX selv.
Det ble en J modell SKX009 på den avskyelige plastremmen fra Jomashop. Den har produksjonsdato mars 2019. Nå er din fra @Ola Nordmann ?
 
"Alle" sier i alle fall at SKX007/9 er gått ut nå. Det har de forsåvidt sagt før også, men med innføringen av 5 Sport dykkerne som er "like" og puttet pent inn i en serie, sammen med strømlinjeformingen av Seikomodellene i Presage, Prospex og 5 (hovedsaklig) er det jo grunn til å tro at de avslutter modellen etter 24 år. Ikke er de å finne på Seikos hjemmeside heller, men det er ikke verdens mest oversiktlige sted.

Det virker så troverdig at den er ute at jeg endelig somla meg til å kjøpe en SKX selv.
Det ble en J modell SKX009 på den avskyelige plastremmen fra Jomashop. Den har produksjonsdato mars 2019. Nå er din fra @Ola Nordmann ?
Min har tydeligvis ligget på lager en stund. Juli 2018 får jeg det til å bli ved hjelp av internett. Kjøpte den fra Crestionwatches for en måned eller to siden.

Men ingen røyk uten ild, så det forsvinner sikkert. Likevel ingen krise. Akkurat SKX liker jeg veldig godt, men ikke pga urverket!
 
7S26 har (uten kilder) i følge diverse forum vært dødsdømt i maaange år, men jeg tror at med den nye 5-serien, så er det nok over. Vil tro at når de siste SKX forsvinner, så er det enden på verket. Er ingen uting, er absolutt på tide, selv om det er et solid urverk.
 
Jeg har oppfattet det som at de billige 5erene går ut og serien restartes på et høyere nivå med 5 Sport dykkerne.

Det er basert på lesing rundt omkring og selvsagt har ikke Seiko kommet med noe offisielt om dette.

Lars Birger
 
  • Liker
Reaksjoner: TimeLord og reldor
Er nok som du skriver over her at det er pga at den egentlig var påtenkt den første etter at den etter sigende skulle justeres mot det som vi i dag ser utgangen av. Flere her inne som også så 'brua' i 7s som ustabil og ventet på at justeringen nevnt over fra parti 810 ikke burde komme inn på basel. Så kom ting på plass etter da pushere ble sandblåst og en legering mot parti 810 ble samkjørte med lummen i rehauten. Dette i sum er nok godt nok svar på det du spurte om.....
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: westmouth og Larsnie
Er nok som du skriver over her at det er pga at den egentlig var påtenkt den første etter at den etter sigende skulle justeres mot det som vi i dag ser utgangen av. Flere her inne som også så 'brua' i 7s som ustabil og ventet på at justeringen nevnt over fra parti 810 ikke burde komme inn på basel. Så kom ting på plass etter da pushere ble sandblåst og en legering mot parti 810 ble samkjørte med lummen i rehauten. Dette i sum er nok godt nok svar på det du spurte om.....

Eehh, ja, akkurat. Eller nei, men jo.....;):mrgreen:
 
Er nok som du skriver over her at det er pga at den egentlig var påtenkt den første etter at den etter sigende skulle justeres mot det som vi i dag ser utgangen av. Flere her inne som også så 'brua' i 7s som ustabil og ventet på at justeringen nevnt over fra parti 810 ikke burde komme inn på basel. Så kom ting på plass etter da pushere ble sandblåst og en legering mot parti 810 ble samkjørte med lummen i rehauten. Dette i sum er nok godt nok svar på det du spurte om.....


Jobber endel med offentlig informasjon du?
K O M M I N U K A S J O N er det nye produktet for 2020 åra.



Lars Birger
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix