En samling tar til

Medlem
2. mai 2011
Innlegg
908
Interessen for klokker startet for en del år siden og den første klokken jeg kan huske at jeg ville ha var en Rolex GMT Pepsi. Den har jeg dessverre aldri eid, men det skjer nok en gang i fremtiden. I mellomtiden har jeg sakte men sikkert begynt å lese meg opp på klokker, merker, urverk og alt annet som er moro.

Etter noen år med Certina DS Podium og Timex x J.Crew fikk jeg kjøpt meg min første "skikkelige" klokke her på tidssonen, en pent brukt 14060 med boks og papirer.

81C7657E-B149-4178-8B9E-7BE2B46060E4-2696-000000DF82C4421B.JPG


Denne har jeg brukt ca hver eneste dag siden september 2016. Utrolig fornøyd. Ingenting har vært galt med den og jeg har egentlig ikke savnet noe annet (foruten dato nå og da). Den tåler "alt", kan være med over alt, er robust, ligger fint på lanken og er rett og slett en skikkelig bra klokke. Utrolig fornøyd. Som første "skikkelige" klokke forsvinner nok ikke denne fra samlingen. Mer om min reise med 14060 her: https://www.tidssonen.no/forum/threads/3-1-2-år-med-14060-på-armen.59537/

Mye vil som sagt ha mer. Jeg har hele tiden holdt utkikk etter en Rolex GMT Pepsi men uten å kjøpe en. Samtidig har jeg hatt en fasinasjon for Cartier Tank Solo som jeg syns er en utrolig fin modell og nokså annerledes enn sportsmodellene til Rolex. Men uavhengig av det spaserte jeg innom AD i desember 2018 og slo av en hyggelig prat. Nesten som en spøk sa jeg at jeg ville ha en Daytona med hvit skive eller en Pepsi. Utrolig nok gikk jeg ut av butikken med en bekreftelse på bestilling av en Rolex Daytona 116500LN med hvit skive. Måtte klype meg i armen. Å sette av 110 000kr never felt so good.

Spol frem til romjulen 2019 hvor et frierie (hun sa ja) med påfølgende giftemål sommeren 2020 gjør at ønsket om Daytona til smokingen gjør ventingen ekstra spennende. En hyggelig telefon til AD bekrefter at det _kan_ la seg gjøre, men at ingenting er sikkert. Noen måneder senere kommer COVID-19 og fabrikkene stenger ned. AD bekrefter at "alt" av tidligere planer er i spill og ingen vet noe om når fabrikker åpner eller klokker leveres. Neglebiting frem til bryllupet mao. 14060 fungerer selvsagt veldig bra også, men nå var jeg skikkelig lysten på en 116500LN!

1 1/2 uke før bryllupet kommer telefon fra AD om at leveranse er bekreftet 5 dager før bryllupet, jippi! Stjernene falt på plass, alt ok! Kvelden før klokken skulle hentes kommer ny melding fra AD.. Forsinkelse. Ny leveranse 2 dager før bryllupet. Litt for mye spenning.... Men det går i orden. Dagen før giftemålet plukker jeg opp/tar ut en helt ny 116500LN med den fantastisk fine hvite skiven. Lykken er komplett.

5BE2302F-3098-4177-B5F9-937313691C5D-2696-000000DF7A41F05D.JPG


Utrolig kjekk følelse når slikt skjer. Klokken er fantastisk, skinner mye mer enn forventet og ligger utrolig bra på mitt håndledd. Tar meg selv i å titte på den hele tiden når jeg har den på, og ikke minst andre som nesten stirrer på den når de oppdager den. Brukes med omhu og den klokken som nå får mest armtid. Denne selges nok aldri :)

Spol frem 2(!) dager og neste tilskudd kommer inn i samlingen. Min kjæreste for alltid overrasker med en utrolig fin Cartier Tank Solo LM som morgengave. Ønskelisten er mao komplett.

1E7B7FFC-2A0F-410D-8DAB-90849F245013-2696-000000DF874E4BF7.JPG


Har alltid likt dette uret, det har et eller annet med seg som oser stil og klasse. Føler meg kontinental når jeg spaserer rundt i solen med Tank på lanken. Nydelig blå sverdvisere, elegant rem, flotte romertall. Alt stemmer for min del. I starten leser man alt om Quarts og hvordan ting skal komme fra rene klokkeprodusenter kontra selskap som holder på andre ting. Så feil kan man ta. Det er utrolig mye glede i å gå litt utenfor "standarden" og jeg kan ikke annet enn å anbefale Cartier. Denne forsvinner nok heller ikke ut fra samlingen. Its a keeper.
 
Den observante leser ser at ingen skal ut. Hva skjer så videre? Vel med 2 klokker inn på 3 dager er det på tide med en liten pause før det skjer noe mer inn/ut tenker jeg. Nå skal de tre jeg har nytes til det fulle. Tar meg selv i å bytte klokke flere ganger om dagen for å prøve de forskjellige. Gleden med klokker har økt markant og blir bare sterkere. Nå ser jeg på klokkeruller, safe til hjemmet, forsikringer og nye remmer til Tank. Fortsatt mye moro med andre ord.

Samlingen er noe svart og hvit, men med et par fargede remmer har jeg ingen behov. Kanskje en med dato en gang? Noe med gull? Ser litt på Panerai innimellom, liker de fargerike variantene til Zodiac og liker fortsatt Pepsi. Men jeg trives veldig bra med det jeg har.

Nå skal jeg studere et par år ved siden av jobb. Kanskje endt studie kvalifiserer til en ny klokke @Genta ? Det sammenfaller vel ok med ventetiden for en Pepsi også ;)
 
Redigert:
Det var jo en hyggelig historie, og tydeligvis godt valg av ektefelle :)

Lykke til med flotte klokker, og et langt ekteskap:)
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
Takk! Valget av partner har vært bra, hun forlater ikke samlingen hun heller