En lidelseshistorie.

Medlem
10. okt. 2010
Innlegg
1.156
Sted
Oslo
Klokken er 23.30 og jeg er en lykkelig mann etter nettopp å vært gjennom noen av de verste timene i mitt liv. Hva har skjedd, spør du? La oss gå noen minutter tilbake i tid.

23.15: Endelig trygt hjemme, men føler jeg ikke bare kan gå i gang med det samme, selv om jeg så innmari gjerne vil. Må småprate- og kose litt med kona først så jeg ikke fremstår som det ivrige barnet hun antyder at jeg er. Smerte.

23.05: Ti minutter tidligere. Sitter på t-banen. Pleier denne virkelig å ta så lang tid? Ser dere ikke at jeg må komme meg hjem kjapt her?

22.15: Femti minutter tidligere. Michel Legrand er sikkert en legende innen jazz, og Solveig Slettahjell synger virkelig fint, men nå må denne konserten bli ferdig snart.

21.15: Jeg tvilholder på det jeg har mellom bena.

20.55: Jeg setter meg i setet og putter sekken mellom bena.

20.45: Skal jeg bare gjøre det her? Vet ikke om jeg klarer å vente. Nei, jeg må holde ut. Vil nyte det fullt ut, og da er ikke dette tid og sted.

20.35: Ankommer operaen.

19.55: Er jo veldig fristende å dra den kjapt frem her på dassen før vi går. Nei, det føles rett og slett uverdig. Men nå er det i hvertfall på tide å dra herfra.

19.05: Tilbake. Forklarer kjapt. Prøve å ikke fnise og vise hvor oppspilt jeg er. Fortsette å spise biffen som nå har blitt kald, og som uansett ikke smaker noe lenger. Vil så gjerne legge hele sulamitten på bordet, men er redd folk kan komme til å se rart på meg.

18.50: Møter tre suspekte karer med gull-sub og andre godsaker på armen. Etter litt good, old "du viser din, så viser jeg min", så utfører vi en diskret byttehandel i bilens bagasjerom. Ting ser bra ut. Alle fornøyd. Har ekstremt lyst til å bli stående og tafse og glo på godsakene jeg ser rundt meg, men biff, far og bror venter.

18.45: Telefonen ringer. TING SKJER!! Unnskylder meg. Forklarer kjapt at jeg skal gjøre en liten byttehandel utenfor. Far og bror ser rart på meg.

18.30: Får biff og brunello på bordet. Smaker lite i dag. Kjenner jeg om mobilen vibrerer? Jeg gjør vel det?

18.00: Treffer far og bror på restaurant. Praten går men hodet mitt er et annet sted.

Og enda en del timer tidligere:

Jeg: Jeg tarn.

Enda tidligere:

Han: Ja, men du er først i køen. Men du må bestemme deg nå.

Enda tidligere:

Jeg: Hæ? Selgeren du den nå?

Enda tidligere:

Han: Nå rykern.

Enda tidligere:

Jeg: Fristende. Veldig fristende. Men må tenke litt på det. Kona må dessuten bearbedes litt.

Enda tidligere:

Han: Innser at den er for stor for meg. Interessert?

Og der tror jeg vi skrur klokka (!) frem igjen til nåtid.
Denne har jeg ønsket meg lenge, men planen var vel å prøve å realisere drømmen litt nærmere jul. Først måtte finansene komme på plass, så måtte kona bearbeides, og ikke minst måtte det rette objektet dukke opp, og det skjer ikke hver dag. Men så dukket plutselig det rette objektet opp, og da var det bare å komme i gang med de andre greiene. Nok babbel. Beklager dårlige bilder, men å vente på dagslys eller drive og finne frem bra kamera er utelukket. JEG HAR VENTET LENGE NOK!!

Se her, ja. Papp er undervurdert.
CAF26C10-6734-4540-96EE-366CF7552656_zpstydbscbe.jpg


Her er det vel mange som begynner å få en anelse:
074FD509-E653-4719-8E8C-5EC8CEBEA9DF_zpsfa2liwh5.jpg


Går litt kjapt fremover her jeg nå. Du ser hva det er, selvfølgelig?
F7AA2111-FCC1-44FE-B8F5-D8062123008B_zpsbwjiid06.jpg


Panerai 372. Den perfekte pam. Så enkel, men aldri kjedelig. Så nydelige linjer, både glass og kasse ... M-m!!
2EEE4EE3-A5EF-44C8-BA80-AD3A298AB9D2_zps9ijh7sna.jpg


<3
EB31A1EF-4739-4A5D-9005-6CBA37CD818F_zpsvmszqltz.jpg


Et par ws til slutt:
6D58CD30-3BDC-45AA-B5A2-3E4E205E6F24_zpskyyftzq5.jpg
9F25A6A3-7DF5-47C0-9345-BD88FACE863D_zpsv1dxlifr.jpg


Takk til meget trivelig good guy her på ts for en smertefri handel. Håper vi får anledning til å prate mer en annen gang.
Takk for oppmerksomheten!
 
Redigert:
Gratulerer med en så inn i granskauen lekker PAM.

Men stilte han good-guy'en med to ekstra WIS, det var da måte på sikkerhetsoppbud :) Bar de gull-sub'en som slåsshanske?
 
Hørtes mistenkelig ut, må ha vært invicta-gull;)

Gratulerer med lekkert ur, og takk for fin unbox
 
Gratulerer så mye. Flott skrevet! Kjente samtidig et stikk av missunelse. PAM 372 er dagens desidert mest brukte søkeord for min del og så avslutter man dagen med dette. Om noen skulle ha en maken liggende og skrangle i kommodeskuffen kan jeg være behjelpelig med å overta den :) Send PM!
 
Redigert:
Fantastisk lesing - og klokke! Gratulerer - jeg håper du legger ut flere "historier" og bilder!