En drøss med vintage-klokker...

SpaceCowboy

Støttemedlem
Medlem
25. sep. 2010
Innlegg
2.817
Sted
Oslo
Jeg liker å ta bilder av klokker. Det begynner å bli noen, så jeg tenkte jeg kunne opprette en tråd til glede og inspirasjon (sic) for andre klokke-entusiaster.

Jeg vil prøve å legge ut de bildene jeg selv er fornøyd med, det blir ikke som en photobucket-konto. :) P.t. bruker jeg et Nikon D90 kamera med en makro 105mm linse. Lyssetting osv. gjør jeg selv, bruker lystelt men er ikke avhengig. De fleste bildene er tatt innendørs og med blits. Funker bra for meg.

Flere av bildene vil bli lagt ut på Instagram også (@oortcloud). Her er det begrensninger ift format, så jeg satser på flere bilder her. Alle klokkene vil jeg identifisere med modell, referanse og år samt urverk. Da blir det lettere å google forskjellige klokker, skulle dere ønske å vite mer om dem.

Okei, da begynner jeg med en Breitling Chrono-Matic, ref. 2110, cal. 11 (1969). Denne har restaurerte visere, ellers original.

15162522673_7c275668f6_b.jpg


iRArgLr.jpg


IdoK1ak.jpg


Heuer Bundeswehr, Valjoux 23, ca 1970:

1oB5mst.jpg


Jaeger LeCoultre Memovox, E875, cal. 916, tidlig 70-tall:

nigaxEe.jpg


xjzN7Ga.jpg


GWWXVsI.jpg


H9DZJuF.jpg


Det kan nevnes at jeg har tatt en del bilder før, de finnes på min Flickr-konto (SpaceCowboy_68). Men i denne tråden vil jeg fortløpende legge ut bilder jeg tar fra nå av, dvs. november 2014.

Følg med!
 
En liten sjeldenhet og en av favorittene: Breitling Co-pilot "Yachting", ref. 7650, Venus 178 (1969).

1kIUtcU.jpg


Ww5OXmO.jpg


HzDPABJ.jpg


C3qSZN9.jpg


Tatt med Beat for Beat i bakgrunnen. Forferdelig. :)