Ekte eller god kopi? Rolex 93250 lenke

Fredrik4628

Støttemedlem
Medlem
1. juni 2014
Innlegg
1.759
Sted
Bergen
Hei sonen!
Jeg overtok for kort tid tilbake en 93250 lenke. Denne lenken har tidligere vært eid av noen GG’s.
Når jeg plukket lenken i fra hverandre, så var det enkelte ting jeg stusset på. Denne skepsisen gjorde at jeg viste den videre til andre, samt la ut en tråd på TRF. Tilbakemeldingene er pt samstemt på at dette er en meget god replika. Det som nok gjør folk litt forutinntatt er at den har E06 i låsen. Som er ofte brukt på gode kopier.

Jeg vil ikke poste de momentene (enda) som folk peker på som feil, for å ikke gjøre dere for forutinntatt. Men heller la dere kommentere om dette er ekte vare eller ikke. Det er nok en del lenker fra denne tidsalderen på sonen, så håper noen kan gjøre en sammenligning med sin.

Enten blir denne å finne i kverna eller på lanken i 2021.
Takk for hjelpen og riktig god jul :)
6A03AB83-A6C1-4CEF-8AEA-D802F0D54433.jpeg
1877032E-AE86-4649-9342-CCE48A9FDEAC.jpeg
38F9EE0D-D475-4A61-ADDA-8AA72153D522.jpeg
E2B8E9DA-E364-40BA-BA7E-37AB6E2C149A.jpeg
0A2FE48B-8887-471A-BD5F-C7D028690CA4.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: morbra og Grendel
Skriften / bokstavene ser ved første øyekast skarpe og gode ut. Dette kan indikere ekte vare, (eller meget god kopi, ja. )
8


Edit: Logo på bildet i midten har en annerledes pressing enn på min lenke, men det kan også være versjon/ årgang.
 
Oj! Ser din skepsis.
Merkingen på end links skremmer meg. Stusser også på «S» på diver extension og 93250 skrift/plassering på innvendig lås.
Mest AU, fra min side - men Rolex har gjort mye rart opp i gjennom.
 
Oj! Ser din skepsis.
Merkingen på end links skremmer meg. Stusser også på «S» på diver extension og 93250 skrift/plassering på innvendig lås.
Mest AU, fra min side - men Rolex har gjort mye rart opp i gjennom.

Ja når du er inne på endlinks, så skal visstnok Rolex ha sluttet å grave inn 93250 på endlinks før E06 lenkene ble produsert. Det er graveringene på clasp/extenison som går igjen på tilbakemeldingene jeg har fått ja ;)
 
Håper selvfølgelig ikke på flere tilfeller men flere tråder tilsvarende denne i en tid der "kopier" og "fakes" har fått ny aktualitet. Tråder som denne setter et viktig fokus på dele problematikken som Rolex har adressert ved å stramme inn på tilgangen. Har selv opplevd jubilee lenke med ikke originale midtledd som ble avdekket ved oppstramming. Fikk heldigvis avdekket dette innen rimelig tid og tilbakelevert til tidligere eier uten videre seremoni. Flere bilder og tilbakemeldinger som kan hjelpe i en ellers sammensatt produksjons linje med mange endrede nyanser fra Rolex.
 
Hei sonen!
Jeg overtok for kort tid tilbake en 93250 lenke. Denne lenken har tidligere vært eid av noen GG’s.
Når jeg plukket lenken i fra hverandre, så var det enkelte ting jeg stusset på. Denne skepsisen gjorde at jeg viste den videre til andre, samt la ut en tråd på TRF. Tilbakemeldingene er pt samstemt på at dette er en meget god replika. Det som nok gjør folk litt forutinntatt er at den har E06 i låsen. Som er ofte brukt på gode kopier.

Jeg vil ikke poste de momentene (enda) som folk peker på som feil, for å ikke gjøre dere for forutinntatt. Men heller la dere kommentere om dette er ekte vare eller ikke. Det er nok en del lenker fra denne tidsalderen på sonen, så håper noen kan gjøre en sammenligning med sin.

Enten blir denne å finne i kverna eller på lanken i 2021.
Takk for hjelpen og riktig god jul :)
Vis vedlegg 227097Vis vedlegg 227098Vis vedlegg 227099Vis vedlegg 227100Vis vedlegg 227101
Ser ut som clasp har annen stål kvalitet en kvaliteten på stålet i selve lenken. Kan claspen ha blitt erstattet av den originale og montert i ettertid?