Diver til under tusenlappen?

Medlem
25. nov. 2008
Innlegg
3.278
Hei!

Har en god venn som har nettopp hatt bursdag. Han er en ivrig fritidsdykker, og hva er da bedre enn en ordentlig diver? Budsjettet mitt er på maks 1000 kr og ny klokke er kun aktuelt. Har tenkt på Seiko sine, men lurer på hva annet spennende man kan få i denne prisklassen. Tips mottas med takk!

Golfballen
 
Hei!

Har en god venn som har nettopp hatt bursdag. Han er en ivrig fritidsdykker, og hva er da bedre enn en ordentlig diver? Budsjettet mitt er på maks 1000 kr og ny klokke er kun aktuelt. Har tenkt på Seiko sine, men lurer på hva annet spennende man kan få i denne prisklassen. Tips mottas med takk!

Golfballen

Som i ny fra butikk eller som i "ny" på finn.no?

Jeg vet ikke hva helt de ligger på i pris med Citizen har vel masse dykkere, både billige og dyre. En Seiko 007 er jo skuddsikker, men kanskje ikke så "fancy"?

Denne er jo både over budsjett og brukt, men ganske kul.
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34724214
 
Seiko og Citizen divers er vel det mest sikre i den prisklassen, da de er ISO-sertifisert.

Ellers kan du vurdere en Orient, disse kan brukes til å dykke med, men mangler sertifiseringen.
 
Premierworld på ebay selger jo seiko 5 billig. Får en for under 1000kr ferdig inn til Norge.
 
Eeeehhh, de som er nevnt over...

eller......eeehhhh... du legger til 24K og kjøper en Submariner ;) :D
 
Fruen har denne. Skal vel funke den. Mener de har den hos creationwatches også.
$(KGrHqQOKnME3bhhCLOPBN9MfwF7tQ~~0_3.JPG
 
Ser veldig ut som om det blir en Seiko SKX007. Egentlig den jeg har hatt i tankene hele tiden.. Takk til dere som kom med tips :)