Det var ikke sånn det skulle bli ...

Medlem
3. aug. 2014
Innlegg
192
Sted
Bergen
... men hyggelig likevel!

Jeg var innom Bjerke på mandag, for å se på Oyster Perpetual 39 mm med grå skive.
Denne hadde de ikke inne for øyeblikket, men de kunne sørge for at den var i Bergen i dag. De hadde nemlig et arrangement i går kveld, med representanter fra Oslo som mer enn gjerne kunne ta nevnte klokke med seg.
Jeg fikk uansett prøve på meg en med blå skive. Den satt som et skudd, og skiven var nydelig!
Jeg våget ikke slå til uten først å ha sett den grå i levende live.
I dag, på vei hjem fra jobben, svingte jeg innom igjen.
Ble som vanlig tatt godt imot, og tilbudt både kaffe og forfriskninger.
En representant fra Omega var i butikken. Antageligvis blitt igjen fra arrangementet dagen i forveien.
Han kunne fortelle flotte ting om det nye urverket (9900) i PO, mens betjeningen hentet frem klokkene jeg skulle se på.
Som dere sikkert kan kjenne dere igjen i, lå det plutselig 6 eller 7 klokker på bordet. Alle like interessante.
OP i to farger, Explorer, DateJust med to forskjellige bezel, Enda en DateJust osv.
Men så skjedde det. Jeg fikk plutselig dårlig samvittighet for å sitte der med hauger av flotte ur og fråtse i.
Røk jo på en Batman for kun få dager siden. Og en PADI, og en Maurice Lacroix.
Kanskje det nå var på tide å se på julegaver til hun som tillater all denne galskapen. Eller var det slik at hun ikke vet så mye om det?
Uansett, jeg ba om å få se på en OP 34mm, gjerne med grønn skive.
Ba dem samtidig om å sette på plass ALLE urene som lå foran meg. Vik fra meg, fristelse!

Da klokken kom på borden, skjønte jeg at det i dag var hennes tur.
Alt stemte! Størrelsen, fargen, alt!

Til dere som ikke har sovnet, og fortsatt leser; følg med!

IMG_6143.jpg


IMG_6144.jpg


Hva er i den store, flate esken, tro?

IMG_6145.jpg


Et flott skjerf, faktisk!
Dette skal jeg passe på i esken i ti år, og selge det til en av dere for 1500,-
Eller kanskje det blir julegave til fruen til neste år..

IMG_6146.jpg


Og så, hovedattraksjonen:

IMG_6147.jpg



IMG_6148.jpg



IMG_6149.jpg


There it is!!

IMG_6150.jpg



IMG_6151.jpg



IMG_6152.jpg



Tror jaggu ikke jeg klarer å vente en måned med å gi henne denne.
Klarer heller ikke å bestemme meg for om jeg skal "stjele" hennes Speedmaster en dag, for å be Bjerke ta av samme antall ledd, eller la henne selv ta med uret for å få den tilpasset.
Uansett, jeg tror hun blir glad!

Og hvorfor akkurat OP34? Fordi hun har hatt Speedyen i fem år, brukt den sporadisk og ALDRI stilt verken klokke eller dato. Hun er veldig glad i den, men bruker den kun som pynt.Hun har klokke på mobilen, sier hun.
Derfor ble det en uten dato
 
Redigert:
Gratulerer til fruen! Hun er heldig. Du har sikkert reddet nok wife credits for et par år frem i tid

Og nydelig ur forresten!
 
  • Liker
Reaksjoner: TrondBond
Klarte ikke å vente til jul. Hun fikk den i dag.
Den falt i smak, kan man trygt si!
Vi var innom Bjerke for å få fjernet de aller fleste leddene. Jeg får den såvidt rundt fire fingre i åpen tilstand.
 
  • Liker
Reaksjoner: Zari og lobster