Den ultimate klokken! (i ulike priskategorier)

andres

Støttemedlem
Medlem
24. mai 2013
Innlegg
4.060
Sted
Sandnes
Vi har jo hatt forskjellige tråder om hypotetiske drømmesamlinger. Jeg tenkte vi kunne ha en tråd der vi setter opp den ultimate klokken i forskjellige priskategorier. Slike samlinger får en jo til å tenke litt mer enn den opplagt klokken alle ville kjøpt, mye lettere å bruke digitale penger.. Og får å få en liten vri så er det ikke lov å velge en klokke man har i sin private samling. Angående priser så lat som at alle klokker er tilgjengelig over disk til veil. pris. Hvis klokken ikke lenger er i produksjon er det ca. bruktpris som gjelder. (ingen blir halshugget) Jeg tenker 6 trinn:

  • 0- 5000,-
  • 5000- 30 000,-
  • 30 000- 100 000.-
  • 100 000- 500 000,-
  • 500 000- 2 000 000,-
  • Ubegrenset

Mine valg:

Vintage Omega seamster 30. Disse kan man fortsatt få på Finn til under 5k. Fantastisk klokke til det meste bortsett fra fridykking. Urverkene er solide og kan fikses av de fleste som har skrudd klokker. Finnes i mange variasjoner.

omega-seamster-30-ref-135-003-62-steel-vintage-wristwatch-circa-1962-wwomst-v103-1280x1280.jpeg


Kategori 2 blir vrien, mye fint å velge mellom. Kunne fort bli en Grand seiko eller Rolex datejust her, men det er i boksen. Så da må jeg tenke utenfor boksen (badam tshh). Omega Seamaster 300m diver, flott klokke med god lenke. Passer til så å si alt.

13058070b_zoom_v1574862253115.jpg


Denne er ikke lett, de aller fleste merker har gode klokker i denne prisklassen. For min del så er det et merke som ligger foran på flere punkter. JAEGER LECOULTRE Master Chronograph:

JLC5.jpg



I denne prisklassen så er det for meg et merke som har mye spennende, kunne blitt flere modeller, men denne er en vinner.
f.p. journe chronometre bleu
FPJourne_chronometre_bleu_acollectedman_london_independent_watchmaking7.jpg




Når man har 2 mill. og rutte med så er det vanskelig å unngå Patek. Og jeg vil helst ha noe annet enn Nautilus. Det må bli 5270P, magisk skive.

5270p-001.png


Kategori ubegrenset er nesten umulig å velge. Her er det virkelig fantasien som setter grenser. Denne vekker noe som ikke mye annet gjør.
Alchemists Cu29.

alchemist-cu29-wrist (1).jpg


Så er det bare å sette opp deres valg, kjør på!
 
Kul tråd! Har forsøkt å legge skallen i bløt og komme med mine umiddelbare alternativer, som jeg selvsagt ikke eier selv. For ordens skyld har jeg basert meg på nypris:

Første kategori opp til 5k er særdeles vanskelig. Det er sikkert mange gode kandidater, men jeg tenker Seiko er det naturlige valget her. Denne synes jeg er veldig kul (ca. 5k):
SRPC91K1.png

Så er det kategorien opp til 30k, og da velger jeg denne: Ifølge AD kommer den på ca. 30k her på berget...
xU50_V.jpg.pagespeed.ic.kdMkt5Ljsa.jpg


Så er det den vanskeligste kategorien etter min mening: Opp til 100k. Jeg er særdeles svak for Blancpain, og denne kryper akkurat inn under grensen med sine 38mm. Mulig den blir i minste laget, men jeg tror likevel den rigger greit på lanken:
5100-1140-o52.masked.png

I kategorien fra 100-500k er jeg i ukjent farvann, men VC lager klokker med fantastisk design. I tillegg regnes de kanskje som 1 av de 3 store? Denne karen med kronograf regner jeg med smyger godt under 500k, selv om jeg ikke finner konkret pris noe sted:
5500V-110A-B148.png

Nå er vi virkelig over i "ingenmannsland". Jeg leker fra tid til annen med tanken om å bli en OWG, men det skjer nok aldri. Dersom det skulle skje, måtte det bli en klokke i platina. Da er det denne jeg sikler mest etter, selv om den er i nedre del av prisskiktet fra 500k-2m:
m228206-0004.png

Og så til slutt: Har man et ubegrenset budsjett, er det selvsagt enormt vanskelig å plukke en vinner. Det må bli et merke med tradisjon for komplikasjoner. Valget står mellom JLC og IWC. Her trekker sistnevnte det lengste strået, da jeg liker designet bedre. Det er smak og behag, men denne er bare RÅ! Her snakker vi full pakke!
1973783.jpeg.transform.buying-options_watch_1000.jpeg
 
Redigert:
Kul tråd! Har forsøkt å legge skallen i bløt og komme med mine umiddelbare alternativer, som jeg selvsagt ikke eier selv:
Første kategori opp til 5k er særdeles vanskelig. Det er sikkert mange gode kandidater, men jeg tenker Seiko er det naturlige valget her. Denne synes jeg er veldig kul (ca. 5k):
Vis vedlegg 197225
Så er det kategorien opp til 30k, og da velger jeg denne: Ifølge AD kommer den på ca. 30k her på berget...
Vis vedlegg 197226

Så er det den vanskeligste kategorien etter min mening: Opp til 100k. Jeg er særdeles svak for Blancpain, og denne kryper akkurat inn under grensen med sine 38mm. Mulig den blir i minste laget, men jeg tror likevel den rigger greit på lanken:
Vis vedlegg 197227
I kategorien fra 100-500k er jeg i ukjent farvann, men VC lager klokker med fantastisk design. I tillegg regnes de kanskje som 1 av de 3 store? Denne karen med kronograf regner jeg med smyger godt under 500k, selv om jeg ikke finner konkret pris noe sted:
Vis vedlegg 197228
Nå er vi virkelig over i "ingenmannsland". Jeg leker fra tid til annen med tanken om å bli en OWG, men det skjer nok aldri. Dersom det skulle skje, måtte det bli en klokke i platina. Da er det denne jeg sikler mest etter, selv om den er i nedre del av prisskiktet fra 500k-2m:
Vis vedlegg 197229
Og så til slutt: Har man et ubegrenset budsjett, er det selvsagt enormt vanskelig å plukke en vinner. Det må bli et merke med tradisjon for komplikasjoner. Valget står mellom JLC og IWC. Her trekker sistnevnte det lengste strået, da jeg liker designet bedre. Det er smak og behag, men denne er bare RÅ! Her snakker vi full pakke!
Vis vedlegg 197230
Morsomme valg. Var faktisk innom Blancpain selv. Siste er jo en skikkelig klassiker.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Morsomt med disse tankeeksperimentene, og jeg økte utfordringen ved å velge bare kronografer i hver kategori.

0- 5000,-
Litt vanskelig å finne en krono her, men landet på Seagull 1963. En klokke jeg har hatt, og som bokser langt over sin vektklasse. Kommer i farten ikke på noen alternativer som er automatiske eller mekaniske, men her er det kanskje også lov med quartz? Uansett, går for en trivelig kineser.

Men-Seagull-1963-Pilot-Watch-Chronograph-Acrylic-Skeleton-Back-Cover-Retro-Military-Air-Force-Mechanical-Watches.jpg


5000- 30 000,-
Kategorien "for folk flest", kanskje? Veldig lett å dette ned på Sinn her, og drar på med kanskje den fineste av 103-familien i blått.

Sinn-103-Sa-B-E-Pilot-Chronograph-aBlogtoWatch-07.jpg


30 000- 100 000.-
Må ha med en Speedmaster, og for min del er det bare en som gjelder, førsteutgaven av Speedy Tuesday. Ventet "et svangerskap" på denne, forsvinner neppe ut.

43914370_317716489023989_8637673390394251050_n.jpg


100 000- 500 000,-
Over til litt mer uaktuelle kategorier for min del, der bare en telefon fra Hamar kan få meg til å ende opp. Mulig det går an å få tak i noe Patek i denne kategorien, men velger heller en Royal Oak panda for å være litt annerledes.

Audemars-Piguet-Royal-Oak-Chronograph-aBlogtoWatch-01.jpg


500 000- 2 000 000,-
I en tullekategori, så blir det også en tulleklokke, nemlig det som muligens var en "practical joke" fra Doxa i fjor. Dykkerchrono til 70.000 dollar i rent gull!

5c897bd4b134264210bed541_continut3.jpg


Ubegrenset
Nå har det bikka helt over, så hvorfor ikke gå for noe uinvidde kan ta for en G-shock? Richard Mille sin RM 11-03 Red Quartz FQ TPT er i tillegg quartz, så da går den vel også riktig. Lar det stå til, og tenker at denne samlingen blir brukbar... :D

Richard-Mille-RM-11-03-red-FQ-TPT-watch-17.jpg
 
Morsomt med disse tankeeksperimentene, og jeg økte utfordringen ved å velge bare kronografer i hver kategori.

0- 5000,-
Litt vanskelig å finne en krono her, men landet på Seagull 1963. En klokke jeg har hatt, og som bokser langt over sin vektklasse. Kommer i farten ikke på noen alternativer som er automatiske eller mekaniske, men her er det kanskje også lov med quartz? Uansett, går for en trivelig kineser.

Men-Seagull-1963-Pilot-Watch-Chronograph-Acrylic-Skeleton-Back-Cover-Retro-Military-Air-Force-Mechanical-Watches.jpg


5000- 30 000,-
Kategorien "for folk flest", kanskje? Veldig lett å dette ned på Sinn her, og drar på med kanskje den fineste av 103-familien i blått.

Sinn-103-Sa-B-E-Pilot-Chronograph-aBlogtoWatch-07.jpg


30 000- 100 000.-
Må ha med en Speedmaster, og for min del er det bare en som gjelder, førsteutgaven av Speedy Tuesday. Ventet "et svangerskap" på denne, forsvinner neppe ut.

43914370_317716489023989_8637673390394251050_n.jpg


100 000- 500 000,-
Over til litt mer uaktuelle kategorier for min del, der bare en telefon fra Hamar kan få meg til å ende opp. Mulig det går an å få tak i noe Patek i denne kategorien, men velger heller en Royal Oak panda for å være litt annerledes.

Audemars-Piguet-Royal-Oak-Chronograph-aBlogtoWatch-01.jpg


500 000- 2 000 000,-
I en tullekategori, så blir det også en tulleklokke, nemlig det som muligens var en "practical joke" fra Doxa i fjor. Dykkerchrono til 70.000 dollar i rent gull!

5c897bd4b134264210bed541_continut3.jpg


Ubegrenset
Nå har det bikka helt over, så hvorfor ikke gå for noe uinvidde kan ta for en G-shock? Richard Mille sin RM 11-03 Red Quartz FQ TPT er i tillegg quartz, så da går den vel også riktig. Lar det stå til, og tenker at denne samlingen blir brukbar... :D

Richard-Mille-RM-11-03-red-FQ-TPT-watch-17.jpg
Her snakker vi kreativitet ;) Hehe
 
0-5.000. Seiko 5

Den klokken i verden som gir mest klokke for kronene?
SRPD73K2.jpg


5.000-30.000 Baume & Mercier Clifton Baumatic



bm.png


30.000-100.000. Rolex DJ41

Rolex-Datejust-41-Steel-5.jpg


100.000-500.000. Vacheron Constatin Overseas

overseas.jpg



500.000-2.000.000. AP Royal Oak Perpetual Calendar

Audemars-Piguet-Royal-Oak-Perpetual-Calendar-Black-Ceramic-soldier-thumb-autox880-31435.jpg


+ 2 mill. Richard Mille 67-02.

Klokken som er utviklet til Johannes T. Bø. Rå klokke, og ekstra stas at den har norske farger.

rm-boe.jpg
 
5000,- ok bittelitt over da...

GMW-B5000D-1ER.jpg


noen-og-og-tjue-tusen?

Rado-Captain-Cook-Brown-dial-12774-600x391@2x.jpg


En klassisk chronograph må man ha.
03.2040.400.69.m2040.png



En posørklokke må man jo også ha.:mrgreen:

Rolex-day-date-40-green-2-845x550@2x.jpg


En Speedy er vel påkrevet i enhver samling. Hvorfor ikke gå all-in med helgull?

OMEGA_310.60.42.50.99.001_PUB-2.jpg



Usikker på hvor mye denne koster, men hvis man hadde hatt ubegrenset med midler på klokkekontoen er det vanskelig å komme unna Greubel Forsey.

Greubel-Forsey-GMT-Quadruple-Tourbillon-Watch-2.jpg
 
Artig tråd, men også utrolig vanskelig å svare på. Litt med tanke på følelser for klokker jeg har har/ har hatt og savnet og de jeg ikke får sove om natten for. Etter litt frem og tilbake har jeg endt på disse for min del;
  • 0- 5000,-
    Her er valget lett for min del. Ingen over, ingen under eller til siden til denne prisen. Kanskje den perfekte klokken til all bruk. G-Shock GW5K
    IMG_0837.jpeg

  • 5000- 30 000,-
    Her kunne jeg nevnt x-antall klokker, men den som trekker det lengste strået er Tudor Pelagos ETA. Mest grunnet kassefasongen, kvalitetsfølelsen, vekta og lommelyktlumen.
    IMG_5419.jpeg

  • 30 000- 100 000.-
    Den vanskeligste kategorien der jeg faller tilbake på Rolex hele tiden. Det trygge valget er dog litt kjedelig, så velger noe annet og mer spennende. Valget faller overraskende nok på PAM911. Mye pga. at det er en Panerai jeg har siklet på en stund men ikke gidder å betale blodpris for utenlands, samtidig som jeg elsker skivefargen, kassefasongen, gullviserne og strapmonsteret som den er. 8 dagers reserve er også et stort pluss da det er manuelt opptrekk.
    4k_5cf9749c8906b55bd1fd93e4.jpeg

  • 100 000- 500 000,-
    Her stod valget mellom gode gamle Smurfen og VC4500V. Ender ganske enkelt opp på Overseasen grunnet gummi/skinn/lenke- mulighetene den gir samt innsynet til et pent urverk. Ikke er den så verst å se på heller syns jeg
    IMG_0839.JPEG

  • 500 000- 2 000 000,-
    Her er en klokke jeg ikke har verken sett eller hørt om at noen har her til lands, men har kommet ganske nærme en lignende en, nemlig @Timekeeper sin Datograph. Den gir meg frysninger hver gang jeg prøver den, så da kan jeg bare forestille hva min store drøm gir meg. Datograph Up/Down Lumen. Om jeg noen gang osv.. Fyttikatta!
    0*x01EWxOqoSRqqtWs.jpg

  • Ubegrenset
    Dette blir litt utopi da jeg mye heller hadde brukt pengene på kidsa og betalt ned lån i denne omgang :) Men ok da. Ubegrenset cashflow uten at jeg har dårlig samvittighet for at ikke pengene heller går til veldedige formål, ville jeg gått for en Patek Philippe Grand Complications Minute Repeater Perpetual Calendar Tourbillon 5216P-001. Bare fordi det er en helt syk klokke (kunst)
    Skjermbilde 2020-05-24 kl. 00.35.46.png
 
Redigert:
Opp til 5000
Brukt og med litt pruting burde denne være oppnåelig .
Squale atmos onda .
Squale50AtmosOndaLaguna1_a02d2536-87a9-407c-b511-83554e734cf7_800x.jpg

Fantastisk dykker med historie tilbake til 40 tallet .
Ikonisk kasse , nydelig skive og eta 2824-2
Kjøpte en slik til fruen og er litt misunnelig.


Under 30k er vanskelig
Her har man klokker som Rado captain cook bronze og Oris big crown pro pilot GMT . Mitt valg i dag hadde nok blitt Longines avigation Bigeye .
L28164532.png



Under 100k
Rolex Explorer ; helst kanskje den nye som kjem om noken år.
IMG_20200425_091144_9.jpg



100 til 500k er et alvorlig spenn og man kjem inn i perpetual calender område for både Iwc og Jaeger samt modeller frånAp og A lange & söhne , så hadde en skilt på en kvart mill så hadde helt klart en av dei komt med . Ellers så er eg veldig svak for Vacheron constantin historiques american 1921 for tida så da blir det den.
VC1-Natural_RET.jpg



Over 500k
Patek Philippe 5270p chronograph perpetual calendar med salmon dual.
5270P_001_1@2x.jpg



Ubegrensa ;
Jaeger LeCoultre Hybris Mechanica á Grande Sonnerie
Hybris-Mechanica_a_Grande_Sonnerie_Jaeger-LeCoultre_2-1200x1939.jpg
 
1. Seiko SKX. Nye Seiko 5 er mindre robust og mye mindre sikker uten skrukrone. Ville derfor gått for arbeidshesten i stedet.
SKX009K2.png

2. Omega Seamaster Professional Quartz Bond fra Goldeneye
omega-seamaster-300-m-quartz-25418000-l.png

3. Grand Seiko Snowflake SBGA211
hero.jpg

4. Audemars Piguet Royal Oak Jumbo 15202ST.
n93IIJN.jpg

5. A. Lange & Söhne Zeitwerk Date
1812469.png

6. Urwerk AMC
amc-vignette.jpg
 
< 5000,-
Siden jeg allerede har en G-shock i denne prisklassen, tror jeg det hadde blitt en Orient Star Outdoor, selv om den er litt stor.
RE-AU0204L.jpg


< 30000,-
Her hadde jeg valgt noe bokstavelig talt revolusjonært: Nienaber Dezimal-zeit, Duo-Dial.
d23.jpg


< 100000,-
Her jukser jeg litt, siden den allerede er i bestilling: Habring² Foudroyante-Felix i 38,5 mm. En klokke med schizofren sekundvisning -både foudroyante og seconde morte.
F-Felix proto.png


< 500000,-
Jaeger-LeCoultre Ultra Thin Perpetual.
Q1303520_category.png


< 2000000,-
Siden den forrige må korrigeres ved (nesten) hvert århundreskifte:
Andersen Genève Perpetuel Secular Calender Blue Gold Dial.


gphg2016_andersen_geneve_front_01_def.jpg


-> ∞
Erwin Sattler Maxima Secunda, 3,5 m høy og 350 kg, så kiloprisen er kanskje den laveste. Leveres med gardintrapp.
Erwin_Sattler_Maxima_Secunda_Kaliber_3000.jpg
 
Redigert:
0 - 5000:

Tissot Le Locle Powermatic 80 - solid urverk basert på en ETA om jeg ikke husker feil. Velger denne da jeg allerede eier Hamilton i det prisleiet, og føler da at naturlig valg er Tissot.
1590494552045.png

5000 - 30 000:

Dette segmentet vil jeg påstå at Sinn er uslåelig i. Sinn har virkelig overrasket meg positivt gang på gang med overlegen kvalitetsfølelse til prisen, et rent og sammenhengende designspråk og en klar visjon av klokkenes brukområder. Sinn 104 St Sa mener jeg er det perfekte eksempelet på dette. Veldig god lesbarhet på tross av at det er en kronograf, funksjoner som er en tool watch verdig Ar-D teknologien deres, en funksjonell bezel, skrubare kronograf pushere, antimagnetisk (ifølge dem selv), dag-dato visning, en lenke som føles like solid som en rolex oyster- eller en glashütte orignal lenke med dykkerforlengelse og 200m vannresistens. Kan ikke be om en mer fullstendig pakke enn det.

1590494042541.png


30 000 - 100 000:

Her gikk jeg mange runder med meg selv. Hele tida tenkte at jeg Rolex ville vært det kjedelige valget, og at jeg burde unngå å velge å en modell fra dem såfremt det gikk. Allikevel kom jeg alltid tilbake til denne klokka, som jeg helhjertet mener er blant det beste man kan velge i dette prisleiet, og det er Explorer II. 216570 med sort skive har akkurat passe med nikk til fortiden, blant annet "floating" visere og den oransje GMT-viseren, samtidig som det er en moderne klokke med alle fordeler det bringer med seg. I mine øyne er dette nemlig "altmuligklokke" segmentet. Det er en klokke som passer navnet explorer bedre enn 214270, da denne virkelig kan tas med overalt (på tross av størrelsen), og er en klokke jeg virkelig kunne tenkt meg å eie igjen.

Explorer-II-Black-Dial-216570.png


100 000 - 500 000:

Nå begynner vi å komme til godsakene. I dette prisleiet kan jeg ikke velge annet enn en personlig grail, Grönefeld 1941 Principia. Ikke bare kan man finne sin ønskede kombinasjon av skive, kassemateriale og reim, men urverket er noe helt spesielt fra Grönefeld brødrene, Tim og Bart. Det er utført i stål og er deres første automatkaliber. Har lagt ved bilde av min ideelle kombinasjon
Capture1.PNG


500 000 - 2 000 000:

En Journe må man ha, og jeg var ikke helt sikker på om jeg Chronomètre Optimum var råest, eller den nye Centigraphe, men om man ønsker en klokke som virkelige tikker hver eneste boks, er Optimum det som dekker flest felt.
FPJ-Co-Souveraine-ChronoOptimum-Plat-G.png


Ubegrenset:

De Bethune DB25 Perpetual Calendar (DB25QPAWS1) i hvitt gull. I mine øyne er De Bethune et helt unikt manufaktur, deres dedikasjon til urmakerkunsten synes virkelig og fleste av deres design innovative, men for meg er den litt mer tradisjonelle DB25 den perfekte klokke. Jeg lar bildene talene for seg selv.
DeBethune_DB25_PerpetualCalendar_QPAWS1_soldat_500x545px_sRGB.png

DeBethune_DB25QP_close-up-min.jpg

DeBethune_DB25QP_White_Gold_soldat_FN-min.jpg

De_Bethune_DB25QP_back.jpg
 
Redigert:
0 - 5000:

Tissot Le Locle Powermatic 80 - solid urverk basert på en ETA om jeg ikke husker feil. Velger denne da jeg allerede eier Hamilton i det prisleiet, og føler da at naturlig valg er Tissot.
Vis vedlegg 197719
5000 - 30 000:

Dette segmentet vil jeg påstå at Sinn er uslåelig i. Sinn har virkelig overrasket meg positivt gang på gang med overlegen kvalitetsfølelse til prisen, et rent og sammenhengende designspråk og en klar visjon av klokkenes brukområder. Sinn 104 St Sa mener jeg er det perfekte eksempelet på dette. Veldig god lesbarhet på tross av at det er en kronograf, funksjoner som er en tool watch verdig Ar-D teknologien deres, en funksjonell bezel, skrubare kronograf pushere, antimagnetisk (ifølge dem selv), dag-dato visning, en lenke som føles like solid som en rolex oyster- eller en glashütte orignal lenke med dykkerforlengelse og 200m vannresistens. Kan ikke be om en mer fullstendig pakke enn det.

Vis vedlegg 197710

30 000 - 100 000:

Her gikk jeg mange runder med meg selv. Hele tida tenkte at jeg Rolex ville vært det kjedelige valget, og at jeg burde unngå å velge å en modell fra dem såfremt det gikk. Allikevel kom jeg alltid tilbake til denne klokka, som jeg helhjertet mener er blant det beste man kan velge i dette prisleiet, og det er Explorer II. 216570 med sort skive har akkurat passe med nikk til fortiden, blant annet "floating" visere og den oransje GMT-viseren, samtidig som det er en moderne klokke med alle fordeler det bringer med seg. I mine øyne er dette nemlig "altmuligklokke" segmentet. Det er en klokke som passer navnet explorer bedre enn 214270, da denne virkelig kan tas med overalt (på tross av størrelsen), og er en klokke jeg virkelig kunne tenkt meg å eie igjen.

Vis vedlegg 197716

100 000 - 500 000:

Nå begynner vi å komme til godsakene. I dette prisleiet kan jeg ikke velge annet enn en personlig grail, Grönefeld 1941 Principia. Ikke bare kan man finne sin ønskede kombinasjon av skive, kassemateriale og reim, men urverket er noe helt spesielt fra Grönefeld brødrene, Tim og Bart. Det er utført i stål og er deres første automatkaliber. Har lagt ved bilde av min ideelle kombinasjonVis vedlegg 197712

500 000 - 2 000 000:

En Journe må man ha, og jeg var ikke helt sikker på om jeg Chronomètre Optimum var råest, eller den nye Centigraphe, men om man ønsker en klokke som virkelige tikker hver eneste boks, er Optimum det som dekker flest felt.
Vis vedlegg 197717

Ubegrenset:

De Bethune DB25 Perpetual Calendar (DB25QPAWS1) i hvitt gull. I mine øyne er De Bethune et helt unikt manufaktur, deres dedikasjon til urmakerkunsten synes virkelig og fleste av deres design innovative, men for meg er den litt mer tradisjonelle DB25 den perfekte klokke. Jeg lar bildene talene for seg selv.
Vis vedlegg 197713
Vis vedlegg 197714
Vis vedlegg 197715
Vis vedlegg 197721
Her er det virkelig noen valg som treffer godt med hva jeg selv kunne tenke meg, spesielt de 2 siste ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mariner
Her er det virkelig noen valg som treffer godt med hva jeg selv kunne tenke meg, spesielt de 2 siste ;)
Om Grönefelden falt i smak, men du synes at time only var litt kjedeligfinnes det også en variant med remontoire med mulighet for skiver med rå mønstre og farger laget av voutilanien som er helt nydelig i tillegg til en tourbillion variant. Urverket blir også hakket kulere.
 
Denne tråden får meg til å ønske at alle vinner 100 mill i lotto bare slik at jeg kan få se at alle drømmene kan gå i oppfyllelse. :D
For noen fantastisk gode forslag.
Spesielt i 500k + kategorien.

Ser forresten at jeg har bommet ganske bra på Omegaen.
Men, jeg står ved valgene mine. :mrgreen:
 
0-5K
Seiko Prospex.
En flott inhouse klokke til under 5K

1590563344617.png


5-30K
Sinn U50

En svært robust klokke som utstråler en deilig tool-watch følelse.

1590563736984.png


30-100K
Glashutte Seventies Panorama Date.
Mulig den smyger seg over 100k men denne er helt fantastisk i min bok.

1590564014464.png


100-500k

Ploprof Sedna Gold.
En rimelig klokke til 'bare' 173K i klassen opp til 500K dette, men den skal med.

1590564248247.png


500k-2mill

Roger Dubuis Excalibur........En syk klokke!

1590564453686.png


Ubegrenset.

Denne fra Jacob&Co Astro Moscow er kunst.

1590564830391.png
 
Siden jeg er mye flinkere enn folka i FA kommer det her flere klokker i hver kategori! Haha ta den kritikere!

Under 5000,- Masse klokke for pengene!

Casio Classic LWS-1100H-9AVEF.jpg

Casio Classic LWS-1100H-9AVEF
Citizen Divers Promaster BN2036-14E Eco-Drive 200M.jpg

Citizen Divers Promaster BN2036-14E Eco-Drive 200M

tissot-chrono-xl-classic-chronograph-black-dial-mens-watch-t116.617.16.057.00.jpg



tissot-chrono-xl-classic-chronograph-black-dial-mens-watch-t116.617.16.057.00

Tissot-Seastar-Powermatic-1000-Review-1024x691.png

Tissot T-Sport Seastar 1000 Powermatic 80 Automatic Blue Dial Men's

Mellom 5000 og 30000 Overaskende dyre merkeklokker. Hvor mye får man for pengene?

Leatherman Tread Klokke Tempo E .jpg

Leatherman Tread Klokke Tempo E Med egen lenke for masochister !



victorinox-classic-officers-day-date-mechanical-watch-241546.jpg


victorinox-classic-officers-day-date-mechanical-watch-241546


30000-100000

citizen calibre 0100.png

citizen calibre 0100 +/- 1 sekund per år!

Over 100000 Nå blir jeg virkelig fjollete

08_347796169.jpg


Styreklokke fra biltema levert på denne:

g-000207-g_W2075573_8-triumph-street-twin-637140767178292884.jpg

Triumph Street twin skulle bli i overkant av 150k skulle jeg tru!

500000-2000000

antikythera_mechanism_montage.jpg


Antikytera mekanismen jeg veit ikke prisen men tipper den er dyr. Hadde vært jålete å ha den på peishylla.
Se clicksping som lager en med gammel teknologi : https://www.youtube.com/channel/UCworsKCR-Sx6R6-BnIjS2MA/videos

Ubegrensa

big ben – Kopi.jpg


Big Ben hadde gjort seg bak blokka! Annekset ved sida kunne kjekt å ha hage redskap og sørlandskuffa i.


Tung fredags følelse i dag, jeg lengter etter en kald en i sola.

PS kanskje jeg ikke hadde gjort meg som FA skribent allikevel?