Den perfekte skrutrekker?

Medlem
31. des. 2011
Innlegg
163
Sted
Østlandet
Hei

Er det noen som kan anbefale den perfekte skrutrekker for justering av lenke? I dette tilfellet Omega sine lenker. Som er av god kvalitet og optimal med tanke på bredde og tykkelse.

Har forsøkt Google, men føler ikke jeg kom helt i mål.

:)
 
Det vet jeg :) Men hvilken?

Det er jo avhengig av hvilken lenke du skal justere, jeg er ikke usikker på dimensjonen som brukes på de fleste omega lenker men det kan nok noen andre svare på. Men vil uansett anbefale deg å kjøpe ett sett av forskjellige størrelser, så har du til de andre klokkene som kommer inn :cool:
 
Det er jo avhengig av hvilken lenke du skal justere, jeg er ikke usikker på dimensjonen som brukes på de fleste omega lenker men det kan nok noen andre svare på. Men vil uansett anbefale deg å kjøpe ett sett av forskjellige størrelser, så har du til de andre klokkene som kommer inn :cool:

Kunne jo helgardert med settet selvfølgelig. Men tenker at det er mange der jeg trolig aldri får bruk for. Har ikke tenkt meg inn i klokken med det første :)
 
Det vet jeg :) Men hvilken?

Såvidt jeg husker er 1.6 mm riktig bredde for de nye Planet Ocean-lenkene.

Det medfølger flere reserveblader så om man er litt sprø (;)) så kan man alltids tilpasse bladets tykkelse.

Hva som nok er mye mer vesentlig enn 100% perfekt fit, er å varme opp lenken før man skrur slik at eventuell Loctite slipper lettere. Da skal det mye til for at man ikke kommer i mål :)

EDIT: Ser ut til at riktig bredde for PO er 1.8 mm.
 
Det er vel trolig 1,6 mm som er svaret?
2,0 mm er vel på grensen, blir kanskje for tykk også?

Tror størrelsen varierer på forskjellige modeller, uten at jeg kan si det av sikkerhet. Hvilken omega er det du har og skal justere?

Det er "viktig" å ha rett størrelse om du vill unngå å få stygge skruehoder :)
 
Såvidt jeg husker er 1.6 mm riktig bredde for de nye Planet Ocean-lenkene.

Det medfølger flere reserveblader så om man er litt sprø (;)) så kan man alltids tilpasse bladets tykkelse.

Hva som nok er mye mer vesentlig enn 100% perfekt fit, er å varme opp lenken før man skrur slik at eventuell Loctite slipper lettere. Da skal det mye til for at man ikke kommer i mål :)

EDIT: Ser ut til at riktig bredde for PO er 1.8 mm.

Det er mulig jeg havner i kategorien litt sprø :)

Mener også jeg leste et sted at det kanskje var 1,8 mm. Men det har vel ikke Bergeon?

Det er PO og AT som er aktuelt. Mener det er samme skruen?
 
Da er skrutrekkeren i hus. En Bergeon 1.8 mm :)

Slet litt med å få tak i den, da den ikke er i standardprogrammet til Bergeon. Bestilte den gjennom lokal AD.
Den er nok det nærmeste man kommer. Den kunne vært litt tykkere for å være helt optimal. Det følger med flere spisser, så skal se om jeg kanskje filer ned en av de. Men da er vi vel som @Juice antydet over i kategorien litt sprø.

Perfeksjonisten i meg synes dette er litt artig. Et lite bilde av herligheten under. Den ser nesten litt vintage ut. Må ha ligget i "skuffen" en stund :)

 
Redigert av en moderator:
Det er PO og AT som er aktuelt. Mener det er samme skruen?

@Sekund: har du hatt suksess med å justere lenkene dine? Er skruene vanskelig å få ut? Brukte du loctite? Planer om å justere min PO litt også så alle tips taes imot med takk.
 
Redigert av en moderator:
@Sekund: har du hatt suksess med å justere lenkene dine? Er skruene vanskelig å få ut? Brukte du loctite? Planer om å justere min PO litt også så alle tips taes imot med takk.

Ja, har justert flere ganger uten problemer. Jeg bruker ikke loctite. Aldri opplevd at det har løsnet. Om det er benyttet loctite fra før er det viktig med en skrutrekker som sitter godt, og evt litt varme.

Lykke til :)
 
Redigert av en moderator:
Ja, har justert flere ganger uten problemer. Jeg bruker ikke loctite. Aldri opplevd at det har løsnet. Om det er benyttet loctite fra før er det viktig med en skrutrekker som sitter godt, og evt litt varme.

Lykke til :)

Takk for tips:)