Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Gjesp. En moteklokke i mine øyne.
Ikke akkurat et fyrverkeri dette heller men klassiker av en grunn:
image.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og UJU
Gjesp. En moteklokke i mine øyne.
Ikke akkurat et fyrverkeri dette heller men klassiker av en grunn:
Vis vedlegg 101483
Fett bilde :) Ser ut som om noen dabber som min sønn sa det så «kult»

Vet ikke om jeg vil dra den så langt til å kalle det en moteklokke for det er det ikke på linje med gant/hublot/louis vuitton/michael kors osv. men en hypet klokke er det jo.

Vi så alle hvordan det gikk med første lansering da hypen var på det verste og de gikk for 70-80k. Nå er en heldig om man får tilbake retail. Forskjellen var at alle likte den første. Denne derimot er det svært varierte meninger om. Jeg tror derfor at dette blir en såkalt crash&burn speedy for spekulantene noe som er bra for oss som må kjøpe brukt. Jeg venter med kjøp til den er på midt 40-tallet iallefall. Tar jeg feil, så kan jeg kose meg med de andre speedyene så no big deal :)
 
Vet ikke om jeg vil dra den så langt til å kalle det en moteklokke for det er det ikke på linje med gant/hublot/louis vuitton/michael kors osv. men en hypet klokke er det jo.
Muligens litt upresist av meg. Det jeg mener er at denne vil ha begrenset holdbarhet og ikke være tidløs på grunn av fargebruken. Litt sånn Omega’s LE ofte er. ST er jeg enig i er en meget bra (og sikkert tidløs) klokke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Angående pickup for Ultraman, fører ikke Christensen Storo Omega lengre? Hjemmesiden til Omega lister kun 2x Bjerke og Thune opp som forhandler i Oslo
 
Jeg husker faktisk ikke når dette skjedde, men jeg antar at det kan være 8-10 måned siden.
 
E9163744-119A-4FA8-A84F-FFE1DB71687C.jpeg
Har denne 145.022 - 69 Speedmaster’n med 220 bezel og original 1116 lenke. Full service ifjor, alle originale deler som er byttet følger med, pushere , krone og glass. Kun hatt en eier før meg, kjøpt i 1970. Har noen noe formening om verdi eller er interessert i denne?
 
Vis vedlegg 103493 Har denne 145.022 - 69 Speedmaster’n med 220 bezel og original 1116 lenke. Full service ifjor, alle originale deler som er byttet følger med, pushere , krone og glass. Kun hatt en eier før meg, kjøpt i 1970. Har noen noe formening om verdi eller er interessert i denne?

Har fulgt med på disse en liten stund, men har ingen formening om pris her til lands. Jeg har brukt buyers guide fra fratello som referanse, som sier cirka 3000$ for en "head only" opp til ca 6000$ for et fullset i brukt tilstand.

https://www.fratellowatches.com/spe...ter-professional-145-022-buyers-guide-part-1/
 
Redigert:
Min første speedmaster er kjøpt, så nå gjenstår det bare å vente på hentemelding fra posten. Det dreier seg om en herjet 145.012 fra -67, så jeg tror at en sjekk hos urmaker er på sin plass selv om den skal ha vært på "service" i januar. Er det noen som har noen anbefalinger om hvem (på Østlandet helst) som eventuelt har god peiling på disse?

Så vidt jeg vet, så er det kun bezel (og muligens sekundviser) som er feil(servicedel), så hvis noen sitter på en ekstra DON-bezel, så send meg gjerne en pm.
Screenshot_20180727-100152_eBay.jpg


Edit: Kan se ut som om det ikke ble noen klokke denne gangen, men heller en tvistesak via PayPal. Håper på en positiv løsning da jeg virkelig ønsket meg denne. Tips: Ebay selgere fra Peru kan også være noen luringer.
 
Redigert: