Den Digre Vedfyrt Pizzaovn-Tråden

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Innlegg
12.964
Sted
Gullkysten
God ettermiddag, godtfolk, og velkommen til tråden for vedfyrt pizzabaking :)

Har akkurat mottatt leveranse fra Bakerovner.no og er i startgropen for å fyre opp, og steke min første vedovnstekte pizza. 400 grader må til for ekte Napoletansk pizza.

Etter hvert skal jeg få murt opp et slags utekjøkken.

Er det flere på sonen som elsker ekte pizza og har noe tilsvarende oppsett? Eller andre modeller/ovner?

Min modell fås også gassfyrt, men jeg ville ha det langsomme og mindre praktiske alternativet for kosens skyld.

8BC1E3D8-7F25-428D-9EE4-18FECC48DC9E.jpeg
5DDB83DE-1D7D-451A-8B00-1F94E24F939D.jpeg
 
Elsker å lage pizza, og drømmer selv om en skikkelig vedfyrt pizzaovn.
Gleder meg til å se hva som kommer ut av ovnen din @Callahan :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Gratulerer.
Drømmer om det samme. Har også sett x antall YouTube videoer om hvordan murer opp en selv. Mulig jeg prøver det. Vurderte du det som alternativ?

Må bare selge en av mine 4 griller først, før kona går apeshit :rolleyes:
 
Følger:rolleyes:

Drømmer opp et slikt oppsett selv. :)

Anbefaler forøvrig pizzastål til stekeovnen, det er next level fra pizzastein.:D
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Voldsom innretning, kan den brukes til annet enn pizza og nan? Vurderer en skikkelig kullgrill og tenker at det er mer jobb enn gassgrillen men denne drar den virkelig et stykke lenger :) antatt fyringstid før 400 grader?
 
Heftig, dette forumet kan brukes til så mangt :) Godt å se at det finnes flere pizzalovers (@olem) som også liker klokker!

Dette er pizzaovnen jeg bygde for et par år siden. Skulle bare ta 14 dager av sommerferien. Men ble 2 måneder og 6 ganger så dyrt som planlagt. Men... god pizza da :)

IMG_6349.JPG
IMG_3902.JPG
QplVZOScSdCiXS+O+XSrZA.jpg
10EnXQNqQJ+8FoqnjzOATw.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: fredde1972
@Callahan Er det modellen med plass til en eller to pizza du har kjøpt? Etter å ha lest tråden vurderer jeg å kjøpe den samme, men er usikker på om den lille blir stor nok.