Daytona urskiver

Medlem
30. mai 2009
Innlegg
1.275
Sted
Stavanger
Ser at daytona 116520 med hvit urskive har litt variasjoner. Den ene har sorte ringer rundt subdials mens den andre har sølvfargede. Noen som vet når den med sorte ringer ble produsert?

rolex-daytona-dial-front.jpg
 
Ser at daytona 116520 med hvit urskive har litt variasjoner. Den ene har sorte ringer rundt subdials mens den andre har sølvfargede. Noen som vet når den med sorte ringer ble produsert?

Sorte ringer rundt subdials som på bilder ble kun levert på Daytona med Zenith-verk, altså 16520. Du ser det av plasseringen, Zenith har subdials symmetrisk midt på linjen 9-3, mens inhouseverket i 116520 har de plassert litt høyere opp ...

Dette er en veldig god illustrasjon:

16520_116520_800.jpg
 
Forøvrig synes jeg skiven blir mye mer levende med sort enn med sølv :)
 
Forøvrig synes jeg skiven blir mye mer levende med sort enn med sølv :)

Akkurat her hopper jeg frem og tilbake. Jeg er enig at den blir mer "levende" med sort, men ønsker man en mer "plain" skive ser den nye bedre ut. 16520 = røffere og 116520 = penere, der står jeg :)

Sølvfargen på dials og markere heller mer mot gull enn sølv, i hvert fall i godt lys, samme live som på bilder mener jeg. Jeg har forsøkt i mange vinklet og lys, men de heller fortsatt mot gull selv om jeg vet de omtales som sølv...er det bare meg? :confused:
 
Redigert: