Daytona som blir dyr...

Medlem
30. mai 2009
Innlegg
1.275
Sted
Stavanger
Fruen har alltid hatt lyst på en hvit daytona. Så i høst bestemte vi oss for å kjøpe hver sin. Hvit til mor og sort til far. Lette lenge etter brukte eksemplarer, men det endte ikke med kjøp. Tok en telefon til Knut i Haugesund (Lervik Ur) og hørte om han hadde noe på lager. Joda, han hadde to stk på lager. En med sort skive og en med hvit. Vi kjørte opp til Haugesund dagen etter og som en god AD som Knut er var kaffen klar og et brett med diverse Rolexer lå pent lagt ut på displaybordet inne i Rolex-buret.
Etter litt klokkeprat og prøving av både Sky-Dweller, gull daytona og andre modeller var det tid for å fokusere på det som faktisk skulle kjøpes.
Dum som jeg var undersøkte jeg muligheten for å evt. bytte urskive på daytonaen en gang i fremtiden og hørte om pris... samtalen om dial-versjoner var igang... Fruen fikk nyss i at det fantes MOP dial med 8 diamanter... og at dette slettes ikke var noe problem å montere på hennes. Hun tente på tanken og nå som hun endelig er den lykkelige eier av en SS hvit daytona så har maset begynt om når hun skal få MOP dial...

Jeg har desverre ikke wristshots da jeg er på jobb for å kunne finansiere fruens klokkegalskap...

Sukk... :(

Noen som vet prisen på denne urskiven?

Urskiven det er snakk om er på modellen 116509/6
rolex-daytona-116509_6_j_LRG.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Ajaj. Min kone har også lagt sin elsk på Daytona, men hun har heldigvis ikke sett MOP-skiven.
 
Usikker på prisen, men her er det bare å jobbe på, for det er en sykt lekker skive.
 
Den er fantastisk nydelig (til damer vel og merke) ;)

Knut forespeilet en pris på ca 30k for skiven... synes det hørtes drøyt ut. Derfor jeg trenger en bekreftelse/avkreftelse på dette...
 
mener en MOP skive med diamanter til en DJ 36mm kostet rundt 24.900kr sist jeg sjekket (don´t ask why) så rundt 30 for en MOP med diamanter til Daytona kan nok stemme det :eek: , dessverre!

kan jo hende du kan skaffe noen skiver via TRF ( rolexforums.com ) til en rimeligere penge!
 
Redigert:
Jeg har en viss erfaring med Daytona dials (ikke spør!), og vet at de mest attraktive uten diamanter går for 11-12K + mva, så legger du til for noen fete stener, høres ikke 30K sånn heeelt bort i natten ut...

Her er feks meteorittskiven (som faktisk er akkurat det, og ikke to er like!) til mer enn 3000 Euro... :eek:
Vintage Rolex Market: FS - RARE Rolex Daytona Meteorite dial with HANDS
 
Redigert:
Pussig at denne tråden skulle dukke opp i dag, siden jeg i dag kontaktet både Jørgensen og Lervik ang skifte til en hvitgullsskive på Daytona. Går ikke sa de begge... Men denne er kanskje litt spesiell siden den står i prislisten.
 
Pussig at denne tråden skulle dukke opp i dag, siden jeg i dag kontaktet både Jørgensen og Lervik ang skifte til en hvitgullsskive på Daytona. Går ikke sa de begge... Men denne er kanskje litt spesiell siden den står i prislisten.

Spurte Knut om det samme når jeg var der. Han hadde gjort det før, men det var ikke mulig nå lenger å bestille urskiven fra rolex til en SS.
 
Spurte Knut om det samme når jeg var der. Han hadde gjort det før, men det var ikke mulig nå lenger å bestille urskiven fra rolex til en SS.

Det var synd. Er lite lysten på å betale de ågerprisene man finner på TRF.
 
Der går et program på boksen fra Dansk TV om et fruentimmer som kalles Grevinnen. Hun er vistnok grevinne, og bytter hus med fattige sjeler i serien. De får bo i slottet hennes, og hun pusser opp rønnene deres i mellomtiden. Men altså denne Grevinnen sporter en gulgull Daytona med hvit skive, så det undrer meg ikke om mange damer blir sugne på akkurat Daytona for tiden.
 
Programmet heter vel Baronessen? Fruen som sitter fast i uret er den danske sositetsfruen Caroline Fleming (yes, as in Sir Ian Fleming)

Sporter ikke bare Daytona, men også helgull Cartier :D
299193_608_608_0_182_3504_1971.jpg