Dagens reim

IMG_0502.JPG
Dere er igrunn utrolig hva en reim kan gjøre med ett ur :) Har prøvd masse reimer på min Seiko srp773 , men denne hevet klokken inn i en annen liga synes jeg:) Klokken både ser og føles ennå bedre enn med andre remmer og man blir rett og slett litt nyforelsket i den igjen <3 Reima er en sailcloth strap fra MrSailcloth med foldespenne :)
 
På tide å få litt liv i denne tråden igjen om det er noe interesse for det. Har ei bøtte med reimer som ennå ikke er vist frem. Tenkte å starte på dette over sommeren/eventuelt når jeg er tilbake fra ferie :)

Var innom Bjerke igjen idag etter en svært gledelig nyhet fra Snorre. Han hadde fått inn noe jeg hadde siklet på i et halvt år til meg. Satt min elsk til Ponte Vecchio reima (MX0090HT) til Panerai og har hørt rykter om en Pre-V remake som vissnok kun fåes i PAM785 Special Edition boksen som vist under. "Glem det" med latter etter var kommentaren sist, men neimen meg så hadde ikke tryllekunstneren fått tak i en til meg :) Utrolig hva den mannen får til!
lLDTe0j.jpg


Gleden var ikke mindre stor da jeg så den i live. Den er riktignok ikke original Pre-V som min gode venn @klokkevennen har i monteret sitt på kontoret, men ikke langt unna. Denne er for meg den ultimate reima innenfor rimelighetens grenser i pris. Har ikke råd til å betale 10-15K for en original Pre-V som visse andre :)

Som sagt har den samme materialet som i Ponte Vecchio reima, men den har bare halv tykkelse, noe som gjør at den er svært fleksibel og meget behagelig som sommerreim. Innsydd spenne med inngravert logo osv. i polert finish som matcher min bezel/krans. Må si det er rart å legge ned min PAM som det siste bilde men at reima fortsatt opprettholder den fantastiske kvaliteten som hos sin storebror. Håper den faller like godt i smak hos dere som hos meg. Jeg er fortsatt svimeslått :rolleyes:
Y5JKvtn.jpg

apkRFBO.jpg

9J57uHO.jpg

CTe8hYB.jpg

pJhUo1m.jpg

1E9rYBX.jpg

QljzVGl.jpg
 
Meget bra tråd! Ser at perlon er underrepresentert blant høgkvalitets skinnreimene som @Qwestern presenterar, så eg legg til eit bilete av nokon av mine frå Eulit. Disse er eit hakk over dei ymse eg har prøvd frå f.eks. Cheapestnatostraps. Har svart, blå, raud og grå i 20mm og svart i 22mm. :)
20170703_214027.jpg
 
Eksperimenter med MN-strap idag. Her er ingen hardware sydd fast, og ingen lag av reima under kassa. Det blir fire lag på motsatt side, men bare fordi jeg ikke har giddi å kutte reima kortere. Fleksibel og behagelig løsning, sitter som et skudd! :)

D2DC33F1-7431-46FB-8B28-C8CBC97E0BA0.jpeg

4B865977-6357-48B6-9168-29CFBB636A44.jpeg

DA43701E-91CE-4040-9CCE-0DC7BB006C0D.jpeg
 
Eksperimenter med MN-strap idag. Her er ingen hardware sydd fast, og ingen lag av reima under kassa. Det blir fire lag på motsatt side, men bare fordi jeg ikke har giddi å kutte reima kortere. Fleksibel og behagelig løsning, sitter som et skudd! :)

Vis vedlegg 127800
Vis vedlegg 127801
Vis vedlegg 127802
Kul reim, men jeg stiller spørsmål hvor lett det er å miste/ få klokken stjålet i disse dager med alt pakket som verserer rundt. Har vært interessert i å prøve en slik selv, men ser for meg ut som en litt enkel bh-lås. Den klarte jeg til og med å klipse av på fylla i mine glansdager, så tyver og ting klokken kan hekte seg i må jo elske slike låseanordninger? Hva syns du om den og hvor lett er det at den spretter opp?
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og fredskijj
Kul reim, men jeg stiller spørsmål hvor lett det er å miste/ få klokken stjålet i disse dager med alt pakket som verserer rundt. Har vært interessert i å prøve en slik selv, men ser for meg ut som en litt enkel bh-lås. Den klarte jeg til og med å klipse av på fylla i mine glansdager, så tyver og ting klokken kan hekte seg i må jo elske slike låseanordninger? Hva syns du om den og hvor lett er det at den spretter opp?

Ja det er jo bare en enkel 'krok' man hekter i en 'ring', men man trer jo hånda inn i reima for å ta den på så den faller ikke rett av ihvertfall. Og kroken sitter ganske tight sammen med to lag strap også, har ikke klart å hekte den av ved uhell så langt ihvertfall.

Kjeltringer får nok av klokka uansett hvis de har bestemt seg for det vil jeg tro..
 
MN Trident «full blue»-strap.

6669CE7A-58A5-437C-ADB7-417863016EE7.jpeg
EEE71B34-289F-4B86-BF72-3802875CFB8C.jpeg


MN er jo helt genialt, skjønner ikke hvorfor jeg ikke har forsøkt denne tidligere. Lett å justere, behagelig tekstilkvalitet, bombesikker «lås», og man slipper de vanlige problemene med NATO. Ingen «løs» ende eller reim som bygger kassen høyt opp.

Superrask levering, topp kvalitet = tommel opp :)
 
Jeg vurderer å teste denne type reim som dere har @Consigliere @fredskijj

Har skjønte at disse kom opprinnelig fra franske forsvaret og ble brukt naturligvis på deres klokker (før i gamle dager) siden de pleide også å handle klokker uten lenke/reim for å spare penger. Hvis dette ikke stemmer. Gjerne rett meg de som kan.

Er deres reim elastisk og hvor får jeg tak i en til min Pelagos? :D
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Jeg vurderer å teste denne type reim som dere har @Consigliere @fredskijj

Har skjønte at disse kom opprinnelig fra franske forsvaret og ble brukt naturligvis på deres klokker (før i gamle dager) siden de pleide også å handle klokker uten lenke/reim for å spare penger. Hvis dette ikke stemmer. Gjerne rett meg de som kan.

Er deres reim elastisk og hvor får jeg tak i en til min Pelagos? :D

Her finner du informasjonen du trenger :)

https://erikasoriginals.com/mn-straps/original.php

Og ja, reimen er litt elastisk - akkurat passe:)
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj og titan