Dagens reim

Chevron - fra Crown&Buckle.
Super komfortabel.

EFA7C5F7-B975-4609-A5A8-90D5945C44D0.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: hen og fredskijj
Med nyinnkjøpt PAM 422 trenger jeg litt inspirasjon. Mulig å få fart på denne fantastiske tråden igjen @Qwestern :) ?
Litt treig i avtrekkeren sorry, men skal se hva jeg kan få til nå som jeg som sikkert mange andre har fått fulltidsjobb som lærer i tillegg til hjemmekontor :) Har dessverre ingen PAM lenger, så de 24mm reimene jeg har i samlingen, får jeg dessverre ikke vist på noe klokke.

Reima under er håndlaget på mål, fargekode og stil fra HD Straps og er lagd av rokke med single pearl. Altså midtstykket på fisken eller noe sånt heter det vel på norsk. Må forvente å betale en del mer enn vanlig rokkereim for single pearl, da det kun er en slik per fisk, men absolutt verdt det. Generisk PAM pre-V spenne som jeg syns passer bra i stil til resten. Myk og fin på direkten og fint skinn i sola.

Take care i disse vanskelige tider :)

IMG_4929.JPEG
IMG_4930.JPEG
IMG_4932.JPEG
 
Dagens reim er det flere av dere som ikke har kjøpt (og nå kan dere angre). Rask og smidig handel med @lobergen sikret meg denne saken i posten i dag. En litt smal 20 mm Shell Cordovan fra Hodinkee. Den passer supert i 19 mm åpningen på min trofaste Grand Seiko.

0964E904-3888-40FD-AE07-42688C94DB2E.jpeg


Bortsett fra å stemple meg som litt rik wannabe-hipster-posør, og kreve at jeg tar wristshot med minst fire lag ull og tweed, synes jeg dette ble ganske så fint.

LarsB
 
Redigert:
Litt treig i avtrekkeren sorry, men skal se hva jeg kan få til nå som jeg som sikkert mange andre har fått fulltidsjobb som lærer i tillegg til hjemmekontor :) Har dessverre ingen PAM lenger, så de 24mm reimene jeg har i samlingen, får jeg dessverre ikke vist på noe klokke.

Reima under er håndlaget på mål, fargekode og stil fra HD Straps og er lagd av rokke med single pearl. Altså midtstykket på fisken eller noe sånt heter det vel på norsk. Må forvente å betale en del mer enn vanlig rokkereim for single pearl, da det kun er en slik per fisk, men absolutt verdt det. Generisk PAM pre-V spenne som jeg syns passer bra i stil til resten. Myk og fin på direkten og fint skinn i sola.

Take care i disse vanskelige tider :)

Det der var året definisjon på sommer-klokke.
Skikkelig sprekt!

LarsB
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Seamasteren på reim fra Citizen Promaster. Gir klokka enda mer dykkerpreg, synd med messingspenna, men pytt-pytt
IMG_20200423_134004.jpg

Takk til chrbir for tipset om å koke reima i posten lenger opp på sida, det gjorde en utrolig forskjell! Reima var helt rett og den er ganske stiv.
IMG_20200423_131200.jpg
 
Seamasteren på reim fra Citizen Promaster. Gir klokka enda mer dykkerpreg, synd med messingspenna, men pytt-pytt
Vis vedlegg 192493
Takk til chrbir for tipset om å koke reima i posten lenger opp på sida, det gjorde en utrolig forskjell! Reima var helt rett og den er ganske stiv.
Vis vedlegg 192492

Det ble kult. Hvor bred er reima? Jeg har en slik som er 21 mm, kanskje jeg skal prøve den på.
 
Det ble kult. Hvor bred er reima? Jeg har en slik som er 21 mm, kanskje jeg skal prøve den på.
Den er 20mm, men jeg måtte fjerne litt gummi på baksida av reima da det er mindre plass mellom kassa og baretten på Seamasteren. Kan for øvrig nevne at jeg kjøpte en billig reim av samme type til Promasteren, den revna etter et halvt år.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hugo Cabret
Tenkte å slå et slag for Tudor sine reimer. Da jeg nylig har gått til anskaffelse av en Pelagos igjen, ønsker jeg å teste ut noen av reimene til Tudor BB. Litt usikker på hvilke modeller disse opprinnelig står på, men tenkte å bytte litt på da jeg ikke blir 100% komfortabel med lenka.

Dagens er en litt vintagepreget sort/grå reim, sikkert ku, som minner mye om Panerai sin i samme stil. Har dog kun hatt Panerai mørk brune sin.

IMG_5438.JPEG


Skinnet er mykt og behagelig rett ut fra pakka og syns det blir en stilig kontrakt med krakelering ved bevegelse. Monteres på lik måte som IWC sine pilotreimer med spissen mot deg. Dette er helt klart mye stiligere syns nå jeg i alle fall. Børstet Tudor foldespenne kler denne godt. Spenna er helt klart av god kvalitet med små keramiske clips for sikker lukking av sikkerhetslåsen.

IMG_5439.JPEG

IMG_5440.JPEG


Noe avhengig av hvor stort håndledd man har og hvor lang tuppen av reima er, så syns jeg at den flyttbare keeperen blir noe løs og sklir ofte ut av posisjon. Et lite tips til hvordan jeg har løst dette, er å flytte den over på den andre siden av den fastsydde keeperen, slik at den hele tiden er på samme sted. Det er god plass til dette :)

IMG_5441.JPEG

IMG_5442.JPEG
 
B5FA17A9-4C6E-40C6-B0D8-54F170E0E026.jpeg
OEM panerai rem - fresh og helt ny fra landets eneste forhandler... For meg er det ingen remmer som kan måle seg med de originale fra panerai - i alle fall når det gjelder alligatorremmer!! Meget godt fornøyd med det som kommer til å bli en innertier i sommer