Dagens frokost

Medlem
22. aug. 2014
Innlegg
437
Sted
Oslo
2Qgq1JH.jpg


Halv pakke økologiske sommerbær.
Halv pose frossen spinat.
Halv pakke frossen brokkoli/blomkål.
Halv avocado.
En håndfull Goji superfrukt.
En håndfull morbær.
Ser ut som gjørme.
Smaker dritt.
Men det er det som funker...
 
Dagens viktigste måltid.
Supplerer selvfølgelig med tran og havregryn med valnøtter og biola/melk.
Litt lite proteiner her, så i harde treningsperioder kjører jeg på med en proteinshake.
 
Tror du glemte tran i blendern. Det er DET som funker!

I og med at Svindal er ute for resten av sesongen så er jeg litt usikker:p
Tufte har vel ikke så mye å vise til de siste årene heller.

Men begge to har vel levert så det holder så ja, tran funker...
 
Dette er virkelig "top level"
Kan du fortelle hvordan du gikk frem? Snakker vi om pasteurisering av melk og tilsetting av noen spiseskjeer yoghurt eller noe mer avansert? :)
Uansett, jeg er mektig imponert!! :cool:

Melken varmes opp til 82°c Nedkjøles til 42°c rør inn 3-4 ss yoghurt naturell pr.liter H-melk. Etter myr prøving oppigjennom noen år for syrning av yoghurten og best konsistensens, har vi best resultat med bruk av dehydrator. Sikkert fordi den gir best stabil temperatur, 46°c -10 timer for glassene vi bruker på 150ml. :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: titan
At han ikke har daua av tæring mener du? Proteinshake er virkelig ikke noe å starte dagen på @JonasV - men hver mann sin lyst.
Kan anbefale chiapudding på kokosmelk som et supert alternativ i hverdagen.

takk for omtanken, men helse og form er fin:)
Det er vel hva du spiser i løpet av en hel dag som teller. Frokost er ikke nødvendig for min del.
 
Melken varmes opp til 82°c Nedkjøles til 42°c rør inn 3-4 ss yoghurt naturell pr.liter H-melk. Etter myr prøving oppigjennom noen år for syrning av yoghurten og best konsistensens, har vi best resultat med bruk av dehydrator. Sikkert fordi den gir best stabil temperatur, 46°c -10 timer for glassene vi bruker på 150ml. :)

Det takkes!
Må prøve en dag på det samme. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine