Cyclops?

Pent eller forstyrrende?

  • Pent

    Stemmer: 39 53,4%
  • Forstyrrende

    Stemmer: 34 46,6%

  • Antall stemmer
    73
Både òg

20170902_112453-01.jpeg
20190218_145623-01.jpeg
 
Likte det før, men ikke nå.
For meg var cyclops litt Rolex-kjennemerke, som crownguarden på en Panerai (uten samenligning forøvrig).
Men etter å ha hatt begge deler, samt blitt litt eldre så synes jeg det er penest uten..

Min mening:)
 
For meg er det ingen av delene. Kun nødvendig for å kunne se dato. Så tommel opp.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Fordi Rolex bestemte seg for et datovindu som viste seg å være ubrukelig, måtte de gjøre noe for at de gråhårede kundene kunne se datoen. Dermed ble forstørrelsesglasset limt på. Det var ikke pent den gang og er ikke pent nå.

Rolex lager meget pene skiver, med nydelige detaljer, svært godt utførte visere på de fleste av urene, men så forvrenges de på perverst vis hver gang de passerer glassvorten klokken tre på skiven.

Nå forlanger kundene at den er der, ellers ser jo ingen at de har kjøpt seg Rolex....
 
  • Liker
Reaksjoner: Suften og GJB
For meg er dette enkelt: Cyclops er en del av dna'et på de fleste Rolex-modeller. Er selv dato-junkie og liker vorte på glasset. Liker du det ikke, så kjøp en modell uten...eller velg blant et hav av andre flotte merker ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Dr. Fiddy
En del av Rolex. Har ikke noe i mot det.
Synes dog det er litt rart at de ikke laget boblen inverted, altså på undersiden av glasset som enkelte Panerai modeller har.
 
Det er ikke plass til vorten på undersiden, da måtte den krympes, og forstørrelsen blir mindre.

Da er det jo heller ingen som ser at en har råd til Rolex....
 
  • Liker
Reaksjoner: JonasV
Nå vet ikke jeg hvor tykt glasset er, men det er ikke snakk om å flytte den fysiske cyclopsen @Oscr , men tror det @JonasV mener er å frese ut fra innsiden av glasset. *Forusatt at glasset er tykt nok til det..
 
Redigert:
Har et hverken eller forhold til cyclops. Syns det er ok på de klokkene som har det, men også at det kan unværes som på min Sea-Dweller...