Chrono24 - noe jeg har oversett?

Medlem
22. april 2019
Innlegg
85
Sted
Norge
Jeg sikler på en Jaeger-LeCoultre Master Ultra Thin Moon i roségull som i skrivende stund koster 220' hos Bjerke. Har søkt litt rundt på chrono24 og finner flere godkjente forhandlere med god rating som selger denne ny for langt lavere pris, f.eks. en japansk forhandler som skal ha ca. 125'.

Er det kun norsk mva som kommer i tillegg på disse prisene, eller er det noe jeg overser her? Virker jo nesten for godt til å være sant. Burde vel være en sikker handel også, så lenge man benytter chrono24 sin kjøperbeskyttelse/escrow?
 
Jeg sikler på en Jaeger-LeCoultre Master Ultra Thin Moon i roségull som i skrivende stund koster 220' hos Bjerke. Har søkt litt rundt på chrono24 og finner flere godkjente forhandlere med god rating som selger denne ny for langt lavere pris, f.eks. en japansk forhandler som skal ha ca. 125'.

Er det kun norsk mva som kommer i tillegg på disse prisene, eller er det noe jeg overser her? Virker jo nesten for godt til å være sant. Burde vel være en sikker handel også, så lenge man benytter chrono24 sin kjøperbeskyttelse/escrow?
Blir ikke noe mer enn mva og frakt, som du vel allerede har regnet inn, i tillegg.
Denne er jo ny, så ingen fare for at den er overpolert, som enkelte japanske forhandlere liker å gjøre.
Jeg har handlet fra trusted dealers på C24 både fra Malaysia, Ukraina og Italia uten problem.
 
Stemmer i - har kjøpt en vesentlig dyrere klokke enn det der via Chrono24 helt uten trøbbel. Brukte Escrow, og alt gikk tipp topp for seg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lars77
Jeg sikler på en Jaeger-LeCoultre Master Ultra Thin Moon i roségull som i skrivende stund koster 220' hos Bjerke. Har søkt litt rundt på chrono24 og finner flere godkjente forhandlere med god rating som selger denne ny for langt lavere pris, f.eks. en japansk forhandler som skal ha ca. 125'.

Velkommen til bjerkes verden av bjerkepriser. Sjekk blancpain når du først er i gang.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Oddemann
Satt å så på de forskjellige Octo Finissimo modellene på Chrono24. Der fant jeg to i rose gull som var betraktelig billigere i Dubai enn de andre landene. Er det noe betenkeligheter her?
4C63E90D-BF06-425A-8FFF-049063243675.jpeg

4448D758-6316-46C3-8B70-A581A5657730.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Trulle75
Jeg sikler på en Jaeger-LeCoultre Master Ultra Thin Moon i roségull som i skrivende stund koster 220' hos Bjerke. Har søkt litt rundt på chrono24 og finner flere godkjente forhandlere med god rating som selger denne ny for langt lavere pris, f.eks. en japansk forhandler som skal ha ca. 125'.

Er det kun norsk mva som kommer i tillegg på disse prisene, eller er det noe jeg overser her? Virker jo nesten for godt til å være sant. Burde vel være en sikker handel også, så lenge man benytter chrono24 sin kjøperbeskyttelse/escrow?

Det er nok safe og kjøpe samme klokke fra chrono24 men veldig ofte er det ikke ad som selger selvom klokken er ny! Så den har nok en høyere veil pris enn det du får kjøpt til (til bjerkes forsvar)
Ofte folk kjøper dyre modeller for å få kjøpt andre populære modeller og da går ofte klokkene rett til gråforhandlere og til en sterkt redusert pris! Dette ser du på cert om det er stemplet i 2020 etc.
Klokken er gjerne ny og ubrukt og International garanti!
Mva og frakt og noen kroner banken din tar for å føre over til chrono24 konto kommer i tillegg til prisen du ser! Prisen kan ofte forhandles også!
Lykke til!
 
Denne er jo ny, så ingen fare for at den er overpolert, som enkelte japanske forhandlere liker å gjøre.

Gammel tråd som Bjolsen var inne på, men i religionen Shinto så bor det guder/ånder i alle ting. Man lærer fra barnsben av at alt skal tas vare på.

Det leder ut i to ting for oss i klokkeverdenen, det første er at Japanere selv ønsker at alt skal se så nytt og ivaretatt ut som mulig [Polering om klokka er slitt].

Det andre er at kuppene fra Japanske forhandlere er de klokkene de har fått inn som de ikke har hatt tid til å gjøre noe med, spør om modellen man er ute etter og om de har noen som ikke er polert enda.
Da sparer de penger og tid på å sende den avgårde for å bli polert, som igjen blir penger man som kunde sparer.

[Klokkene som havner på nett i Japan er forøvrig de som ikke selger i fysisk butikk, gjør det mye morsommere å handle i person:) ]
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: BosseSvenson
Satt å så på de forskjellige Octo Finissimo modellene på Chrono24. Der fant jeg to i rose gull som var betraktelig billigere i Dubai enn de andre landene. Er det noe betenkeligheter her?
Vis vedlegg 232334
Vis vedlegg 232335
Nå vet jeg ikke om dette er nye er nyere brukt, men jeg fikk en interessant erfaring i Dubai noen år siden. Jeg var i Dubai og tok kontakt med en tidligere studiebekjent som er fra Emiratene.
Vi møttes og jeg nevnte interesse for å se på brukte klokker. Han svarte med forferdelse i stemmen: hvorfor i all verden ville jeg kjøpe noe som var brukt!!! Bare splitter nytt og skinnende der i gården.
 
Ser man får Bulgari Octo Finissimo satin polished steel med sort skive ubrukt til 100k ink mva der inne.
Bjerke skal ha 135k for samme klokka, dog med blå skive.

Selv synes jeg den er finere i sort også.