Chrono24 – for godt til å være sant?

Medlem
30. des. 2010
Innlegg
84
Jeg er på utkikk etter ny Seamaster og sett litt på Deep Ocean, enten svart eller blå.
Veiledende pris her hjeme er 101000, men har fått en pris på 85000, kan vel hende jeg kan få den litt til ned?
Så ser jeg på Chrono24 at det selges en Deep black, dog i blå utgave til ca 51000,-
Med frakt og norsk mva ender vi da på ca 63000,-
Dette er oppgitt til å være ny og med alle papirer, garanti løper fra 11/2018.
Høres jo forlokkende ut, er mye å spare, men syns det virker litt for billig.
Hva tenker dere?
Er det mye tull på Chrono? Ser de har noen garantier, men de kunne ikke garantere at alt på siden var ekte så jeg....
 
Er det forhandler med rating og trusted checkout blr det være legitimt. Er det privatperson ville jeg vært mer skeptisk. Er det forhandler kan du google dem og ringe dem for å sjekke fra a til å.
 
  • Liker
Reaksjoner: andy76
De har 12 ratinger med snitt på 4,8 av 5, det er også firma. Så virker jo ok men når prisen er så lav og tilsynelatende for god til å være sann, er jeg av natur skeptisk, men fristende om en kunne fått 39% på en klokke istedet for 15%... Du anbefaler trusted checkout i stedet for å overføre bank wire (sparer 3% på dette i så fall).
 
Ja er nok dumt velge noe annet for å spare 3 prosent! Bar ebekymrer meg at Chrono ikke kan garantere ekte varer, hadde håpet de hadde garanti som slo ut ved slikt også
 
De har 12 ratinger med snitt på 4,8 av 5, det er også firma. Så virker jo ok men når prisen er så lav og tilsynelatende for god til å være sann, er jeg av natur skeptisk, men fristende om en kunne fått 39% på en klokke istedet for 15%... Du anbefaler trusted checkout i stedet for å overføre bank wire (sparer 3% på dette i så fall).

Høres ut som om du selv vet hva som er smart å gjøre i slike tilfeller.
 
Ja er nok dumt velge noe annet for å spare 3 prosent! Bar ebekymrer meg at Chrono ikke kan garantere ekte varer, hadde håpet de hadde garanti som slo ut ved slikt også
Her må du bare prøve å finne ut mest mulig om forhandleren. Ta i tillegg en tlf og hør med dem. Se over hvilke andre merker dem har. Sjekk at klokken kommer med stemplet sertifikat fra godkjent ad. Her må du nok også kjenne litt på magefølelsen i tillegg. Alltid en risiko, men bør være mulig å gjøre disse til et minimum i disse datatider.
 
Ikke for godt til å være sant, men omvendt. Her er det en invistor fra Singapore som er litt vel optimistisk. Prisene på Chrono24 kan slå begge veier. Begge bildene er fra i dag torsdag 16.04.2020. Eller er det noe jeg har gått glipp av her?

SeikoSeiyajapan.PNG
SeikoSingapore.PNG
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai