Certina Automatic - Blue Ribbon

Medlem
1. april 2012
Innlegg
11
Hei!

Vet ikke om jeg poster under rett seksjon, men jeg prøver ihvertfall :) Har en Certina Automatic Blue Ribbon klokke liggendes her og vil gjerne høre hva jeg evt kunne fått for den? Klokken er en gave fra Den Norske Creditbank (1972) med navn inngravert. Den er gullfarget som man kan se på bildene. Aner ikke om det er "ekte" gull.

33wl0gg.jpg


1zdmd6f.jpg


xm8zn8.jpg
 
Aprilsnarr? :grin:

Sorry, jeg kunne ikke dy meg. Du må finne ut hva klokken er laget av. Er det et jubileums-ur tipper jeg klokka er 14kt gull og lenken er duoble dvs verdiløs. Hvis klokka er i gull kan du forvente en markeds pris på 1,5-2 ganger smelteverdien på gullet.
 
Sorry, jeg kunne ikke dy meg. Du må finne ut hva klokken er laget av. Er det et jubileums-ur tipper jeg klokka er 14kt gull og lenken er duoble dvs verdiløs. Hvis klokka er i gull kan du forvente en markeds pris på 1,5-2 ganger smelteverdien på gullet.

Hehe, fikk litt hjertebank da jeg så førsteposten din! ;)

Hvordan kan jeg finne ut hva den er laget av? Regner med at "dekselet" bak må åpnes?
 
Hmmmm, hvis det er gull bør det være noen synlige stempler. Det beste er nok og svinge innom en urmaker.

Hm, ja. Du vet ikke tilfeldigvis hvor er slikt stempel skal være på klokken (eller kanskje noen andre vet)? Det ser ut som det står noen tall på baksiden av klokken, men er vanskelig å se hva som står da jeg ikke har et forstørrelsesglass i nærheten..
 
Er baklokket i stål er nok resten av klokken også i stål, dvs, klokken er verdt mellom 500-1500kr. Er baklokket i gull er nok klokken verdt sin egen vekt i gull. Lenken er nok ikke i gull.
 
Er baklokket i stål er nok resten av klokken også i stål, dvs, klokken er verdt mellom 500-1500kr. Er baklokket i gull er nok klokken verdt sin egen vekt i gull. Lenken er nok ikke i gull.

Utforsket klokken litt mer nå og på innsiden av festet står det "ROWI Stainless Steel". Så da er vel klokken kanskje ikke verdt så mye :D