Catawiki

Medlem
20. okt. 2010
Innlegg
506
Sted
Asker
noen som har erfaring med dette nettauksjons-huset? Har en del interessante klokkeauksjoner, bl.a '5 cool finds' på Monochrome idag stammet fra Catawiki. På en av dem, nemlig en vintage GP Traveller er det kommet inn en del bud, bla fra en budgiver med flere økende bud innenfor få sekunder uten konkurrerende bud imellom . Tyder dette på maskinell budgivning som er suspekt eller er dette kurant i nettauksjoner?
 
Jeg bumper denne, jeg. Er det noen der med erfaring med Catawiki?

Tyder dette på maskinell budgivning som er suspekt eller er dette kurant i nettauksjoner?

Dette tyder vel bare på at noen har lagt inn maksbud og så byr nettsiden automatisk opp til det laveste maksbudet er nådd?
 
Ja - det var det de sa også da jeg spurte dem. Kjøpte ingenting der. Vær klar over at objektene i motsetning til andre auksjonshus så vidt jeg vet ikke befinner seg fysisk hos Catawiki og at det er en risiko for at de også forsøkes solgt andre steder (i.e EBAY) selv om Catawiki slår ned på slik praksis
 
På en av dem, nemlig en vintage GP Traveller er det kommet inn en del bud, bla fra en budgiver med flere økende bud innenfor få sekunder uten konkurrerende bud imellom . Tyder dette på maskinell budgivning som er suspekt eller er dette kurant i nettauksjoner?
Nå vet jeg ikke hvordan det var i dette konkrete tilfellet, men hvis selger har lagt inn en minstepris skjer det ofte at en potensiell kjøper legger inn et bud, ser at det er under minstepris, legger inn et nytt som fortsatt er under minstepris, og så har man det gående til enten minstepris er nådd eller smertegrensen til mulig kjøper er nådd og vedkommende gir opp.
 
Hei, er det noen her som har erfaring meg kjøp/salg på Catawiki? Tenker da mest på om det er en ryddig prosess, også om noe går galt.