Bukseseler... Greed and suspenders are good.

Medlem
25. juli 2012
Innlegg
6.091
Sted
Troms
Bukseseler kan brukes på mange måter og sånn har det vært i mange år...
Pistol og blomster: en ekte gentleman:D
Suspenders-PaulNewman.jpg


For min del er det lenge siden jeg har brukt seler på buksen min: da var det bare pils og... Melk?
A-Clockwork-Orange.png


Men etter en del nylig dress klær innkjøp har jeg startet å se på Albert Thurston bukseseler(what else?:rolleyes:)
Nå er to par bestilt og jeg skal oppdatere tråden når jeg får disse i postkassen.

http://www.albertthurston.com

A. Thurston bukseselene ble berømte på skjermen med Gordon Gekko(Wall Street) men de har vært på banen siden 1820.
Vel...Vi trenger ikke å gå så langt tilbake i tid for å se disse dukke opp igjen på en kjent smoking.
bond.jpg



Hvite bukseseler er ikke helt min stil (jeg gambler ikke) og derfor gikk jeg for blå-grå.

Noen her som er sele-bruker?
 
Alltid i bruk på dress. Altfor sjelden ellers. Må få meg seler med klips.

Jeg gikk for "clip-on" knapper.
Button-clip.jpg

Button.png


Det også gjør at selene står utenfor buksen men såpass skal jeg tåle.
A.Thurston.jpg

A.Thurst.jpg


Vi får se senere om jeg syr noen knapper inn.
Har du prøvd?
Disse jeg brukte før var med klips men jeg vil ha noe litt mer "gjennomført" eller "tradisjonell" for dressen.
 
Har sydd inn knapper på dressen. Det funker optimalt og jeg føler meg litt «storkar» med den på. Absolutt verdt den lille kostnaden hos en lokal skredder/syerske.

De clip-on knappene fikk jeg lyst på. Alternativt kan de jo snues, så selene ligger på innsiden?

God jul, forresten!
 
Har sydd inn knapper på dressen. Det funker optimalt og jeg føler meg litt «storkar» med den på. Absolutt verdt den lille kostnaden hos en lokal skredder/syerske.

De clip-on knappene fikk jeg lyst på. Alternativt kan de jo snues, så selene ligger på innsiden?

God jul, forresten!

Jeg tror at knappene står best utenfor siden de er litt kraftige : har aldri sett de innover på bilder eller bruksanvisning.
Det blir en del av sjarmen og man kan fort bruke de på alt mulig, jeans inkludert.
God jul!
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Har brukt begge deler.
Ærlig talt gikk jeg litt lei og bruker heller bare tabs på siden av buksa for å holde den oppe.
 
Føste par av A.Thurston(elastic braces) kom inn i dag : er veldig fornøyd med kvalitet og utseende.
Disse er ikke å finne på A.Thurston sin nettside og ser ut til å bare bli tilgjengelige på Skoaktiebolaget.

P1030407.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Dr.Yes og BigT
Bestilte 3 forskjellige fra Chipp (http://www.chippneckwear.com/suspenders), sist jeg kjøpte slips derfra. Dette må vær 3 år siden nå. Bruker dem fra tid til annen, stort sett med 3-piece dress, eller de buksene jeg har fått uten belteløkker (belt loops?). Fungerer som de skal, og prisen var rimelig. 2 dager med USPS Express fra New York.

Ellers så bruker jeg med smoking. Buksene henger mye bedre, og du kan naturlig nok justere hvor høyt buksene skal sitte.
 
Bestilte 3 forskjellige fra Chipp (http://www.chippneckwear.com/suspenders), sist jeg kjøpte slips derfra. Dette må vær 3 år siden nå. Bruker dem fra tid til annen, stort sett med 3-piece dress, eller de buksene jeg har fått uten belteløkker (belt loops?). Fungerer som de skal, og prisen var rimelig. 2 dager med USPS Express fra New York.

Ellers så bruker jeg med smoking. Buksene henger mye bedre, og du kan naturlig nok justere hvor høyt buksene skal sitte.

Veldig greit at man kan velge fargene på stål delene og skinn.
Jeg var ikke kjent med Chipp.
Har sett en del på disse amerikanske HoldUp men var ikke helt begeistret med clips systemet.
https://www.suspenders.com
wallstreet-suspenders.jpg
 
Vis vedlegg 77983 Er omvendte bukseselar innafor? Har sjølv desse på vei inn no. Ser fram til å prøve! :)

Ja, hvorfor ikke!
Har selv aldri opplevde det som problematisk at sokkene kommer seg litt ned i løpet av dagen.
Jeg har ikke rygg problemer og kan dra de fort opp mens jeg ser under et kort skjørt:D
Alle har sin visjon på saken...
#MeTooDownUnder
 
Ja, hvorfor ikke!
Har selv aldri opplevde det som problematisk at sokkene kommer seg litt ned i løpet av dagen.
Jeg har ikke rygg problemer og kan dra de fort opp mens jeg ser under et kort skjørt:D
Alle har sin visjon på saken...
#MeTooDownUnder
Her er tanken først og fremst å holde skjorta fint på plass. Under skjørtet ser ein vel på tuppen av skoen om ein har pussa den ordentlig. :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Blåser liv i denne.

Careofcarl har et begrenset men kvalitetsbevisst utvalgt med A. Thurston, og jeg har de avbildet nederst i bestilling. Jeg kan ikke annet enn å få de medfølgende festeknappene sydd på innsiden.

Huntsman (huntsmansavillerow) hadde egentlig de som så aller best ut etter å ha saumfart nettet, men jeg ser de ikke sender til Norge (men Sverige og Danmark!).

BOX-CLOTH-PLAIN-BLACK196.jpg


15360110_2.jpg