Trukket Borte vekk.

Matsmet

Støttemedlem
Medlem
4. jan. 2015
Innlegg
684
Dette er første gangen jeg har overskredet 40 mm på en klokke. Følelsesmessig blir denne for stor og massiv for meg. Ønsker derfor å bytte denne i noe mindre/nettere.

Modell: Tudor Black Bay GMT. Ref. m79830rb-0001.

Spesifikasjoner: 41 mm sportsur med GMT funksjon. Tudors eget Calibre MT5652 (COSC) med ca 70 timers kraftreserve. Påsatt lenke av forhandler.

Grundig omtale og flere spesifikasjoner finnes her: https://www.hodinkee.com/articles/tudor-black-bay-gmt-review.

Beskrivelse: 7 uker gammel klokke som er brukt og har følgelig fått bruksmerker på både spenne, lenke og kasse. Dog ingen, i mine øyne, skjemmende merker som ikke en lett polering vil fjerne. Ingen plast medfølger.

Dokumentasjon og historikk: Kjøpt ny hos norsk autorisert forhandler juni 2018. Det som fulgte med da jeg kjøpte den medfølger. Mer info fås på PM dersom du ønsker det.

Øvrig informasjon: Diskrepans mellom merking på ytterpapp og innhold. Merking sier kalverem. Forhandler hadde et lenke i sin leveranse som jeg fikk kjøpe til en god pris mot at vedkommende fikk remmen.

Klokken befinner seg nord for Polarsirkelen. Overleveres personlig dersom mulig. Sendes etter ønske og avtale/oppgjør etter vanlig TS-standard.

Pris eller bytteverdi: Med tanke på det prisnivået jeg har sett av denne i markedet setter jeg i utgangspunktet bytteverdien på denne med lenke til 38k. Aner ikke hva et lenke koster veiledende til denne. Og kan være villig til å diskutere bytteverdien dersom du skulle ha den rette klokken for meg. Jeg har mange GG og jeg ser helst at du også har det på dette forumet.

Det mest ønskelige byttet er Rolex 16570 "Polar". Pengesum din vei kan vi forhåpentligvis bli enige om. Lenke ingen nødvendighet.

Ellers kan jeg også være villig til å lytte ekstra nøye til fornuftige bytteforslag som omhandler Tudor Sub med "snowflake hands", nyere Datejust 36mm i stål og hvit skive med indeksmarkører. OP 39 er også spennende. Det kan også være annet som frister, men ønsker ikke å bytte med klokker større enn 40 mm.

Ferske bilder av den aktuelle klokken:

ZSrjV4DMQRS+2+ZxeTfwEA.jpg 0HKdgrP7Tl+VWSh5utSP+g.jpg 9ZNrkpwWQzOLWK7DNP%pNQ.jpg ve9OYW7dS%2LqLR+BCXaEQ.jpg XnslNJgmTCSU8HBbF5yhYQ.jpg

Takk for titten. Og takk til TS for suveren annenonseplass.
 
  • Liker
Reaksjoner: Cltklok
Bringer opp denne igjen.

Flere gode bytteforslag, men ikke noe bytte gjennomført. Gode forslag mottas fortsatt.