Bommet på skostørrelse - erfaringer?

Medlem
16. feb. 2012
Innlegg
27
Hei,

Fikk en god deal på et par nye Crockett and Jones oxfords, da det var siste paret.
viser seg nå at de er en størrelse for små… Så spørsmålet er om noen har gjort et vellykket forsøk på å gå inn et par pensko som er en størrelse for små?

Er selvsagt bare for meg å returnere om dette er en tapt sak.
 
Spørs helt hvor mye for små de er. Er det marginalt, kan de utvides til perfeksjon, men er de for små er det returvare. Hvor stor/liten er utfordringen?
 
Hva med og prøve en slik?

 
Jeg har et par som spesielt høyreskoen var litt for liten, brukte skotre og klarte å utvide nok til at de passet perfekt. Men er det en hel størrelse tviler jeg på at det vil gå?
 
Høres ut som et prosjekt jeg ikke ville begitt meg ut på. Har erfart selv at sko utvider seg lite og kjennes de små ut nå så hadde jeg returnert de. Spesielt hvis lengden og tåen er trang. Sko skal sitte såpass bra at man gleder seg til å bruke de. Kvier man seg pga de er litt trange så blir det ikke brukt.
 
Dette er svaret. Har selv kjøpt en del fantastiske sko som *nesten* passet, og har i noen tilfelles prøvd å gå dem inn.
Funker ikke. Livet er for kort til å ha vondt i føttene.

Returner de. Er de for små blir du aldri fornøyd. Har du en del sko fra før kommer du aldri til å orke og bruke små sko tilstrekkelig for å gå de ut. Det strekker seg uansett ikke så mye.
 
  • Liker
Reaksjoner: stefanravnanger
Ett triks vi brukte på 80 tallet med fotballsko i skinn var å legge den i varmt vann en liten stund! Også, på med skoa og gå dem inn ;)
 
Hør med din lokale skomaker heller enn å prøv å gjøre det selv. Jeg har brukt Byens Skomaker i Stavanger en del til dette, og det blir veldig bra hvis skoene er litt for små, men som andre sier her, hvis det er snakk om en hel størrelse kan det bli verre. Kun du som kjenner hvor og hvor mye skoen trykker, men som så ofte ellers her i livet: spør en fagmann! (eller -kvinne selvsagt)