BMW X6

Medlem
13. mars 2008
Innlegg
148
Skal på X6 lansering i dag - tror det kan bli festlig (hvis jeg greier å la være å se på prisen) :D
 
Høres ut som et festlig arrangement, men må si jeg personlig ikke helt har sansen for X6.
Denne modellen er i hovedsak utviklet med tanke på de amerikanske markedet, og det sier igrunn sitt for min del ;)

3-serie, 5-serie - Da snakker vi "skikkelig" BMW. I bymiljø ser jeg ikke poenget med den ekstra bakkeklaringen som crossover og SUVene gir. Selv opp til hytta mener jeg en 5-serie 4WD stasjonsvogn gjør susen både med tanke på fremkommelighet og plass. Store deler av året kjører man jo uansett på skikkelig veier.
 
BMW er min desiderte favoritt.. Heldigvis har jeg anledning til å låne en i ny og ne.

X6 ser pen ut den.. men den virker litt upraktisk om du ikke har et reelt behov for firhjulstrekk?


web_IMG_0397.jpg


IMG_0144_red.jpg


4.8 liters V8, 367 hk... fire mann, fullt bagasjerom - forbruk på 10.1 liter / 100 km :)
 
Til dere som ser på X6 som en upraktisk bil - bil er ikke ment å være praktisk. Bilen er og blir et leketøy som man også kan gjøre praktiske gjøremål med (som f.eks. forflytte seg fra A til B) :mrgreen:

Til dere som har lagt deres elsk på italienske biler - veldig bra, så lenge man slipper å kjøre dem i Norge. De har aldri vært ment laget til nordiske forhold, og kommer etter all sansynlighet aldri til å bli det heller. Pene å se på er de, men de tar seg best ut nede på kontinentet. Og jeg skal være enig i at der tar de seg j... godt ut :twisted:

Mulig at X6 er litt for amerikansk i oppsettet, fikk ikke prøvekjørt den. Har litt problemer med å akseptere det, da grunn nummer 1 for å kjøpe BMW er jo kjøregleden. Fryktelig synd om de har "ødelagt" en visuelt overlegen kul bil med for myke fjæringer. Jeg håper og tror på det motsatte :?