BLNR vs LN

Medlem
10. feb. 2013
Innlegg
274
Sted
Oslo
Har ett dilemma!

Står på liste hos AD for BLNR, men ventetiden fører til at den sannsynligvis ikke ankommer før etter en eventuell prisøkning i løpet av feb/mars.

AD har en LN inne, og jeg vurderer seriøst å velge denne i stedet. Prisforskjell er ca 4500 pr nå, men nærmer seg vel fort 10k om jeg venter på blnr og prisøkning kommer.

Jeg liker begge godt, på hvert sitt vis. Tips mottas med takk, men blir sikkert ikke klokere :)

Nevnte jeg at jeg kan få LN i morgen, mens BLNR nok er noen mnder unna..

rolex-gmt-master-ii-ref-116710blnr.jpg

new-steel-rolex-gmt-master-01234-800x800h.jpg
 

Vedlegg

  • l_116710ln.jpg
    l_116710ln.jpg
    154,1 KB · Visninger: 0
  • rolex-116710blnr-image-51875-899300.jpg
    rolex-116710blnr-image-51875-899300.jpg
    106,1 KB · Visninger: 0
Har BLNR selv.
Den er FANTASTISK!
Har sett LN, og synes ikke den er like flott (Herlig subjektivt ;))

Men om jeg skal gi deg et godt råd, så må det være å finne ut hva du vil ha. så får evt ventetid være ventetid.
Men å kjøpe LN nå fordi den er tilgjengelig, og så finne ut at det var BLNR du skulle ha om en måned, det er kjedelig, dyrt og dumt!
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Vil jo ha begge :D

Klarer rett og slett ikke velge akkurat nå. Så ser ikke bort fra at det blir den ene, og så flippe mot den andre senere. Litt lei av å vente, så fikk litt blod på tann når jeg fant ut at LN var tilgjengelig nå. Føler den sorte er litt mer anvendelig, mens blnr er litt mer leken. Liker at "GMT Master" står med grønn skrift på LN. Hvorfor valgte de ikke blå på BLNR?
 
Kan bli dyrt siden Coke antagelig blir i platinum. Men, se positivt på det - du får god tid til å spare til den - ca. 1 år. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kjeksen
@Kjeksen: "Vil jo ha begge."

BLNR er spesiell, men hvis du liker og har lyst på LN, kan det være bedre å ta LN nå og spare opp til BLNR senere... eller kanskje Coke.
 
@Kjeksen: "Vil jo ha begge."

BLNR er spesiell, men hvis du liker og har lyst på LN, kan det være bedre å ta LN nå og spare opp til BLNR senere... eller kanskje Coke.

Ja, er den kanskje for spesiell? Og virker ikke som at det kommer til å bli noen mangel på dem i Norge med det første, synes den postes overalt. Jeg er en av de som var helt forelsket i Pepsi tidligere, nå er den litt mere meh, om man kan si det om ett ikon :cool:

Så tror egentlig jeg vil være godt fornøyd med en 116710LN som en første Rolex, så får man se hvor veien går videre.
(regner med veien ender opp i en Sub til syvende og sist)
 
Hvis du liker LN, som er utrolig pen og understated, så go for it. Den og Explorer er de mest undervurderte sport-6-sifrede kronene. Alltid bra å kjøpe Rolex for tidlig enn for sent.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kjeksen
Jeg liker best LN og har vurdert en slik ganske lenge nå. BLNR er kul den, men føler LN er mer klassisk.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kjeksen
Jeg endte selv opp med en LN i forrige uke, det er som du sier at den er litt mer nedtonet enn BLNR.

LN passer litt mer til alt føler jeg selv ihvertfall.

Lykke til med valget, velg med hjertet ikke etter våre meninger ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Kjeksen
For min del synes jeg todelt bezel på stål-GMT er et must.
Kommer vel også litt an på hva som befinner seg i klokkeboksen din fra før.
Hvis det kun er leveringstiden som hindrer deg i å gå for BLNR ville jeg smurt meg med tålmodighet og gått for den.:)
 
Jeg har hatt begge og sitter på LN nå.
BLNR er mer 'spektakulær', LN renere.

Som eneste klokke vil jeg kanskje anbefale LN, men som en del av en samling ville jeg gått for BLNR. Mine 2.
 
Har blitt glad i farger den siste tiden, så LN er ikke noe for meg - og nå synes jeg også BLNR ikke har farger nok.
 
Min stemme går definitivt til BLNR. Blåfargen er frisk og fin i sollys, og fremstår nesten sort i dempet belysning innendørs. Det beste fra to verdener etter min mening.
 
  • Liker
Reaksjoner: Perilei
Jeg har hatt begge, og LN ikke mindre enn tre ganger.... Jeg tror jeg hadde valgt LN fremfor BLNR igjen, særlig på grunn av den grønne GMT-viseren og den grønne teksten på skiven. Bezel på BLNR virker IMHO altfor sort i vanlig lys - og det blir dermed ikke den helt store forskjellen.

Hadde derimot BLNR hatt blå skrift på skiven tror jeg kanskje valget hadde blitt annerledes ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kjeksen