Billige Rolex på finn

Kommer sikkert mer kunnskapsrike personer etter meg. For noe tid tilbake var det vel solgt en del Datejuster (og annet), som var satt sammen av `deleklokker`. Altså det ble kombinert deler fra defekte klokker til en fungerende. Kjenner ikke omfanget av dette idag, men noe å tenke på.
 
Kommer sikkert mer kunnskapsrike personer etter meg. For noe tid tilbake var det vel solgt en del Datejuster (og annet), som var satt sammen av `deleklokker`. Altså det ble kombinert deler fra defekte klokker til en fungerende. Kjenner ikke omfanget av dette idag, men noe å tenke på.

Om vi tenker på samme, så var vel dette i 2015/2016. Men det kan vel tenkes at noen av klokkene fortsatt er i omløp, uten at jeg tror det var så fryktelig mange. Den som skrudde var vel grunnleggeren av Klokkeriet (som ikke er en del av gruppen nå, og som jeg deler halvparten av fornavnet mitt med).

En liten bit historie fra det norske klokkemiljøet, som langt på vei forklarer hvorfor forholdet Tidssonen / Klokkeriet ikke alltid har vært helt greit ;)
 
En av mulige fallgruver er vel at Datejust fra 80-tallet er å anse som vintage og må vurderes som det, antar jeg. Det medfører ytterligere aktsomhet i vurderingen. I eksempelet det linkes til er det åpenbart at for mange vil den være uaktuell pga skadene på skiven.
 
Er det så mye som to år siden da disse ble lagt ut til 29’ og solgt for 25’? Jaja, alt er relativt :rolleyes:
 
Det er selvfølgelig relativt, men når du ikke får kjøpt den ny hos AD og nyere modeller ligger til 120k+ så blir vell modeller til 60k regnet som rimelig mener jeg.
Jeg syntes prisforskjellen står i stil til kvalitetsforskjellen (120k er vel for 41mm, 36mm er vel en del billigere). Som nevnt kan man nok ikke sammenligne vintage og morderne. Det kommer an på hva du foretrekker og om du er villig til å ta risikoen ved vintage.
 
Jeg solgte min 16233 for 52.000kr for 1 uke siden.
Så vil ikke si at det var "billig" Med sortskive TT.
 
Om vi tenker på samme, så var vel dette i 2015/2016. Men det kan vel tenkes at noen av klokkene fortsatt er i omløp, uten at jeg tror det var så fryktelig mange. Den som skrudde var vel grunnleggeren av Klokkeriet (som ikke er en del av gruppen nå, og som jeg deler halvparten av fornavnet mitt med).

En liten bit historie fra det norske klokkemiljøet, som langt på vei forklarer hvorfor forholdet Tidssonen / Klokkeriet ikke alltid har vært helt greit ;)

Ja, det er dette jeg tenkte på. Er det virkelig så lenge siden :)
 
Billig brukte Rolex? joooda - både her og på Finn, løp og kjøp, billigst i verden snart!! Se bare på prisene i våre naboland Danmark og Sverige
7AC0AD05-7827-4518-9E0F-FDAEC6086DC2.png
 
Apropos billig Rolex på finn syns jeg ikke denne så så verst ut ved første øyekast. Kjenner ikke selger

 
  • Haha
Reaksjoner: havarduf og DoDe