Bilkjøp

Medlem
5. feb. 2011
Innlegg
244
Sted
Oslo
Hei,

vurderer å kjøpe meg ny bil for sommeren (litt tidlig...) og ser blant annet på 911 991, hvorav denne http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=63205089 er et alternativ. Det eneste er at jeg blir litt skeptisk til forhandleren: Oslo Bilmegler. Ikke er det et AS, men et enkeltmannsforetak, ikke har de nettside og det er kun drevet av én person.

Er det noen her som enten har erfaringer med Oslo Bilmegler eller har en formening om dette er OK eller ikke?
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Holtemann
Porsche er lidenskap.
Finn rett bil, av en forhandler du stoler på og kos deg med jakten.

AS vs ENK er i utgangspunktet fordel deg. Det er betydelig enklere å slå et AS konkurs enn et ENK da gjelden følger privatperson.

Lykke til med jakten på en skikkelig guttedrøm.
 
  • Liker
Reaksjoner: komodo
Et godt sted å starte jakten er gjennom Porsche-klubben, @komodo. Da kan du diskutere med erfarne om hva du skal se på og hvor du bør handle. Jakten er en del av gleden! Ikke forhast deg. det er masse fine biler der ute!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Man
Porsche er lidenskap.
Finn rett bil, av en forhandler du stoler på og kos deg med jakten.

AS vs ENK er i utgangspunktet fordel deg. Det er betydelig enklere å slå et AS konkurs enn et ENK da gjelden følger privatperson.

Lykke til med jakten på en skikkelig guttedrøm.

Et godt sted å starte jakten er gjennom Porsche-klubben, @komodo. Da kan du diskutere med erfarne om hva du skal se på og hvor du bør handle. Jakten er en del av gleden! Ikke forhast deg. det er masse fine biler der ute!

8

Takker for tilbakemelding!
Pt. står det mellom nevnte bil over og en hos Porsche Center i Stavanger. Får se hva det blir til. Ikke første 911'en jeg handler, og det er som dere sier: jakten er halve moroa! :D
 
Porsche er lidenskap.
Finn rett bil, av en forhandler du stoler på og kos deg med jakten.

AS vs ENK er i utgangspunktet fordel deg. Det er betydelig enklere å slå et AS konkurs enn et ENK da gjelden følger privatperson.

Lykke til med jakten på en skikkelig guttedrøm.

Fordel? Må si meg litt uenig. AS/ENK spiller kanskje ikke noen rolle, kjøp selgeren uansett. Det skal gå relativt langt om konkurs er en "løsning".

"Der intet er at hente, har selv keiseren tapt sin rett." :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Entropy
Targa!
Ja,der er du inne på noe!
Rene kinderegget! Porsche, 911 coupe og cab i ett!

8
 
Hva med Targa? Alt i ett...

Targa!
Ja,der er du inne på noe!
Rene kinderegget! Porsche, 911 coupe og cab i ett!

8

Jeg digger Porsche og spesielt 911 (dette blir min tredje i løpet av to år..) - men akkurat 991 Targa har jeg svært lite sansen for. Synes virkelig ikke designet er særlig vellykket. Men, det er smak og behag. ;)

Holder meg til Carrera modellene. Eller Turbo S om jeg vinner i Lotto snart (Hamar glemmer å ringe meg hver eneste lørdag).
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Man
Jeg liker 924 og 944 også. Det er litt populære modeller, men design syntes jeg er flott. Derimot er det en ulempe at det finnes få pene og velholdte utgaver på markedet. De fleste er utslitte.

8