Bilder av min siste - Omega non AC

JonL

Moderator Omega<br>Støttemedlem 2010
Medlem
13. mai 2010
Innlegg
134
Sted
Kolbotn
Trengte en klokke med lenke i sommer. Jeg har alltid likt denne. Seamaster Pro non AC. Syns visere og urtavle matcher godt, og personlig liker jeg denne bezelen godt.

Modell nummer er 2230.5000. Denne er kjøpt has AD i 2007. Modellen er ikke lenger tilgjengelig. Jeg fant min på TZ-UK.

DSC_4648.jpg


DSC_4650.jpg


DSC_4653.jpg


DSC_4654.jpg



DSC_4658.jpg


DSC_4659.jpg


Her sammen med AT som fikk ny rem i London

DSC_4657.jpg


Jon
 
Hva menes med non AC?

Følgende er hentet fra Watchuseek-forumet:

The Non-AC SMP is a reference to the 2230.50 Seamaster. Once upon a time, Omega released an America's Cup limited edition Seamaster (2833.50) for billionaires who wanted a watch to go with their racing yacht. This had a white gold bezel insert and a black big triangle 2254-style dial with the words "America's Cup" where it would normally say Seamaster. So they also released a normal version of the watch with the same bezel and dial, but without the America's Cup markings. This watch, the 2230.50, became widely known on the internet as the "Non-AC".

The big deal about the dial is that, instead of painted index markers and logo like the "vanilla" SMPs, it had applied ones like the Planet Ocean - you can see the silver edges on the markers and the silver logo. Since the 2254 is quite popular on the forums, it became popular (or as popular as modding Omegas can be) to swap out the 2254 dial with the Non-AC one.
 
Absolutt en nydelig klokke JonL. Gratulerer.
Jeg er meget svak for akkurat denne klokken selv.
 
Kjempepen klokke, en av de flotteste Seamaster-modellene noengang. Et annet forummedlem har en lik som jeg har prøvd på NURK en gang, og den er absolutt så pen i virkeligheten som bildene antyder.
 
Kjempepen klokke, en av de flotteste Seamaster-modellene noengang. Et annet forummedlem har en lik som jeg har prøvd på NURK en gang, og den er absolutt så pen i virkeligheten som bildene antyder.

Takk Krille. Liker den kjempegodt.

Jon
 
Takk Bullit
Enig. Klokken forandrer seg totalt med hvitt gull bezel og de opphøyde markørene. Og den lyser om natten;) Har ikke bilde av det enda, men her har du et bilde av en jeg hadde en gang. Likte lume i bezel

DSC_1307.jpg


I dagslys
SM300_1bh.jpg


Jon
 
Gratulerer! Dette er en veldig stilig klokke som jeg halvhjertet har vært på utkikk etter lenge. Grunnen til at min søken kun er halvhjertet er at jeg generelt ikke er helt sikker på hva jeg synes om dykkerur med lettere tool-watch ambisjoner som har gulldetaljer, i dette tilfellet bezel i hvitt gull.

Når det er sagt haster jeg med å påpeke dette er et nydelig ur og at jeg er imponert over hvor bra de har fått til bezelen. Den er akkurat passe detaljert og klarer å holde seg under min svært lave blinggrense. Blancpain viste med sin forrige Fifty Fathoms hvor rotete dette kan gjøres på et ellers nydelig design.