Beste håndvasker'n i byen?

SpaceCowboy

Støttemedlem
Medlem
25. sep. 2010
Innlegg
2.814
Sted
Oslo
Prøvde et søk på "bilvask" men ingenting dukket opp.

Derfor: Hvor finner jeg den beste håndvaskeren i byen? Ja, byen er Oslo... ;)
 
Har vært fornøyd med gutta i kjelleren i Bogstadveien 1(innkjøring fra underhaugsveien, inn ved Rimi ved Bislett rundkjøringen)

Everest bilvask under briskeby brannstasjon er også bra.

Hold deg unna de gutta i sporveisgata(ved jet stasjonen). Riper biler og slurvevask
 
Hvis du gidder å gjøre jobben selv, er den beste Statoil på Bryn. Der får du rikelig med såpe og skikkelig høytrykk. I tillegg står du inne i oppvarmet vaskehall.
 
Har inntrykk av at slike ofte bemannes av underbetalte immigranter som er like opptatt av bilen din som innbetaling av skatter og avgifter. Vask heller bilen selv.
 
Hvis du er på utkikk etter den beste, så skal du ikke vurdere noe annet enn Car-Spa.
Gutta her er seriøse, og har alltid de feteste bilene i Oslo inne hos seg.

Topp utførelse, topp kvalitet.
Har tidligere fått profesjonell rens inni, og nå vask og forsegling på utsiden.
Kan ikke gjøre annet enn å skryte..


Noen av jobbene de har gjort.

Imponerende, og takk for tips. Men det er kanskje litt overkill for en kar som ønsker å vaske den nye Alfa-en sin (2013-modell)? :)
 
Imponerende, og takk for tips. Men det er kanskje litt overkill for en kar som ønsker å vaske den nye Alfa-en sin (2013-modell)? :)

Jeg regner med at du har kjørt med den i vinter, så jeg tror det kan være greit å få renset lakken med claybar.
På vinteren setter det seg fryktelige mengder skitt i lakken (les: piggstøv NB: IKKE POLER BILEN FØR DETTE ER BORTE) - som ikke går av ved vanlig vask, men som går av om du får den profesjonelt vasket.

Absolutt lurt etter vinteren!
 
Jeg regner med at du har kjørt med den i vinter, så jeg tror det kan være greit å få renset lakken med claybar.
På vinteren setter det seg fryktelige mengder skitt i lakken (les: piggstøv NB: IKKE POLER BILEN FØR DETTE ER BORTE) - som ikke går av ved vanlig vask, men som går av om du får den profesjonelt vasket.

Absolutt lurt etter vinteren!

Takk for bra tips! Keep that in mind!
 
Jeg fikk clay på klut til jul. En fra Meguiars, funker veldig bra, enklere i bruk en "vanlig" clay. Om du bestemmer deg for å ta vasken selv etterhvert og trenger produkter, må du gjerne si ifra. Har en kompis som jobber på Norsk Prol, han har veldig annerledes priser enn Bilextra eller lignende. Han pleier å sette sammen en partypack til ditt behov. Bakdelen er at han er ganske treg.. :p

Hvor du får byens beste håndjobb er sendt deg på pm :p