Bergeon til Rolex

Medlem
3. feb. 2013
Innlegg
840
Sted
Lillestrøm
Hei,
Bestilte en bergeon skrutrekker som ble altfor liten til mitt bruk - skal brukes til å skru ut skruer på Rolex-lenker. Hvor stor skal den da være? 2,50?

Er det en egen til gullklokker?
 
Pleier å bruke den rosa/lilla fra Bergeon til Rolex lenker, den er 1.6mm, vet ikke om størrelsen er ulik på gullenker..

Skruene er faktisk 1.7mm brede men få skrutrekkere har den dimensjonen så har hørt at noen filer ned 1.8mm skrutrekkere for en perfekt passform. Men dersom skruene ikke sitter hardt går det bra med 1.6mm, jeg har aldri hatt uhell så langt.
 
Redigert:
Pleier å bruke den rosa/lilla fra Bergeon til Rolex lenker, den er 1.6mm, vet ikke om størrelsen er ulik på gullenker..

-Det ville iofs gi mening om det var større spor i skruene på gullenker - gull er jo et bløtere materiale, så en større anleggsflate for å unngå deformasjon ville være en god idé.
 
Hei,
Bestilte en bergeon skrutrekker som ble altfor liten til mitt bruk - skal brukes til å skru ut skruer på Rolex-lenker. Hvor stor skal den da være? 2,50?

Er det en egen til gullklokker?
Om du klarer å få tak i en Panerai skrutrekker, så passer denne nærmest som en «nøkkel» i skruehodene til en Rolex lenke.
IMG_0352.jpeg