Baume & Mercier-tråden

Medlem
6. april 2020
Innlegg
29
Sted
Oslo
Så ingen tråd for dette merket så tenkte lage en, selv om jeg ikke eier en Baume & Mercier klokke :)
Får et inntrykk av at dette merket ikke er så populært. Er det noe grunn for det?
Jeg syntes denne CLIFTON BAUMATIC sort rem blå skive 40 MM med ref:MOA10467 er ganske fin.
Video lenger nede
10467.jpg

 
Baume er definitivt undervurdert. Vi solgte det i mange år, men omsetningen ble for liten. Klokkene er veldig fine og absolutt verdt hver eneste krone. Utfordringen deres har nok vært at de ikke har hatt produkter som skiller dem nok ut og at de ikke har blitt satset på av Richemont. Det er nok dessverre slik at det som regel er en sammenheng mellom markedsbudsjett og omsetning. https://www.europastar.com/data/1004088088-who-are-the-biggest-spenders-in-the-watch-world.html
 
  • Liker
Reaksjoner: Yoorbror
Baume er definitivt undervurdert. Vi solgte det i mange år, men omsetningen ble for liten. Klokkene er veldig fine og absolutt verdt hver eneste krone. Utfordringen deres har nok vært at de ikke har hatt produkter som skiller dem nok ut og at de ikke har blitt satset på av Richemont. Det er nok dessverre slik at det som regel er en sammenheng mellom markedsbudsjett og omsetning. https://www.europastar.com/data/1004088088-who-are-the-biggest-spenders-in-the-watch-world.html
Takk for svar :)
Kan faktisk tenke meg å kjøpe den ovenfor som jeg har postet.
 
Baume & Mercier har vært litt anonyme i mange år, men har gjort masse riktig i det siste. De er små og derfor ikke de man ser mest til, men i sin prisklasse har de virkelig begynt å yppe seg.

Den blå Baumatic som du postet er en flott sak, og de helt nye med grå skive også meget lekre.

 
  • Liker
Reaksjoner: Yoorbror
Baume & Mercier har vært litt anonyme i mange år, men har gjort masse riktig i det siste. De er små og derfor ikke de man ser mest til, men i sin prisklasse har de virkelig begynt å yppe seg.

Den blå Baumatic som du postet er en flott sak, og de helt nye med grå skive også meget lekre.


Takk for info :)
Ja de med grå skive var meget fine og dyrere ;)
 
Baume & Mercier har vært litt anonyme i mange år, men har gjort masse riktig i det siste. De er små og derfor ikke de man ser mest til, men i sin prisklasse har de virkelig begynt å yppe seg.

Den blå Baumatic som du postet er en flott sak, og de helt nye med grå skive også meget lekre.


Denne modellen med månefase så ut som den perfekte dressklokken, men skuffelsen ble stor da jeg så i Jon Henriks omtale av klokken at den måler 42mm, ikke 40mm som alle protidbutikkene annonser med. Kanskje en test i butikk gjør den til en god kandidat igjen, men 42mm er fælt mye for en dressklokke..:rolleyes:

vakkert...

84BAE208-C298-40CA-8A8A-2498336EB727.jpeg

6AA417C0-4159-45E0-B893-A57B874C4722.jpeg
4201EB4D-1AAF-47C1-A6BA-179BAD446886.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: PJO og Yoorbror
Denne modellen med månefase så ut som den perfekte dressklokken, men skuffelsen ble stor da jeg så i Jon Henriks omtale av klokken at den måler 42mm, ikke 40mm som alle protidbutikkene annonser med. Kanskje en test i butikk gjør den til en god kandidat igjen, men 42mm er fælt mye for en dressklokke..:rolleyes:

vakkert...

Vis vedlegg 211584
Vis vedlegg 211583Vis vedlegg 211585

Anbefaler test på håndleddet. Diametermål kan være villedende :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Pinto og Tobydobi
Registrerer veldig lite snakk rundt Baume Mercier her inne, til tross for et par ganske spennende modeller.
Clifton Baumatic virker jo svært bra til prisen med en flott kasse, 5 dagers inhouse verk med grei finish og 40mm under 40k.
Noen som har erfaring med den?
 
Den er knallfin. Spesielt liker jeg blå og grå skive.

Baume & Mercier har gjort veldig mye riktig de siste årene, men sliter nok ørlite med det samme som FC m.fl., at vi i Norge har «hoppet over mellomklassen». Med prisgaloppen fra en del av de som ønsker å være «premiummerker», tror jeg kanskje de vil få litt velfortjent fokus?!
 
Den er knallfin. Spesielt liker jeg blå og grå skive.

Baume & Mercier har gjort veldig mye riktig de siste årene, men sliter nok ørlite med det samme som FC m.fl., at vi i Norge har «hoppet over mellomklassen». Med prisgaloppen fra en del av de som ønsker å være «premiummerker», tror jeg kanskje de vil få litt velfortjent fokus?!

Der har du nok rett, selv Longines får ganske lite fokus til tross for en del interessante modeller siste årene.

Synes den hvite Clifton er ganske lekker. Ser det ligger en blå på Finn til 23k.