Baume & Mercier

Medlem
5. mars 2014
Innlegg
927
Var så heldig å vinne en flott Baume & Mercier - Clifton Club under Tønsberg Båtrace nå nylig.
Og nå i dag kom versjonen jeg fikk velge meg i Clifton Club serien :)
Første inntrykket er svært godt. Lenken er selvfølgelig ikke i Omega/Breitling/Rolex klassen, men likevel, svært komfortabel og bra laget. Til prisen har Baume & Mercier fått til kvalitetsfølelse.

Clifton Club fåes i flere fargevarianter og med lenke eller skinnrem/gummirem. Alle ligger prismessig rett i underkant av 20 000 kr.

Dette er en enkel klokke som bæres svært lett på armen. Klokka er lett, og den bygger ikke høyt i høyden. Vekt og komfort er meget viktig for en "daily beater". Her føler jeg B&M har truffet svært godt.
Tipper den hadde vært mer massiv bygget i kassen, hvis Baume & Mercier hadde sertifisert den til 200m.
Skrukrone og 100m betyr likevel at man fint kan bade med den, og den bør tåle fridykking også. En moderne "skindiver" eller sportsklokke.
Innvendig tikker et Sellita sw verk, som er en velprøvd clone av ETA. Dette burde sikre driftsikkerhet og ikke minst lave servicekostnader.
Flatt sapphire glass er også et stort pluss, men også en selvfølge i denne prisklassen.

Gleder meg til å erfare den over tid :)

_8180004.png
_8180015.png
_8180026.png
_8180044.png
_8180050.png
_8180060.png
IMG_0364.png